Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Bluetooth handsfree + musik?

  1. #1
    Steg 1 Slenders avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ulricehamn
    Inlägg
    1 080
    Medlem#
    7289

    Bluetooth handsfree + musik?

    Hej!

    Funderar på att köpa en Parrot-MKi9000, handsfree till bilen. Den stöder A2DP, innebär det att jag kan använda min HTC Desire som musikspelare till stereon via bluetooth i bilen?

    Vad är det för kabel jag behöver från saab, är den modellspecifik? T.ex. behöver jag en som passar till Parrot's kit, eller fungerar sladden till alla bluetooth handsfree-kit?

    Tips på liknande/bättre handsfree?

    Tacksam för svar!
    Mvh Marcus

  2. #2
    Steg 1 Slenders avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ulricehamn
    Inlägg
    1 080
    Medlem#
    7289

    Re: Bluetooth handsfree + musik?

    Beställt handsfreen nu iaf, och det skulle inte vara några problem att fixa adapterkabeln sa dom på Saab.

    Men jag skulle fortfarande vilja veta om jag kan streama musiken från min telefon via bluetooth. Ingen som har koll?

    Mvh Marcus

  3. #3

    Re: Bluetooth handsfree + musik?

    Det beror på vilken BT du har. Jag fick inget bra ljud med Nokia 6280 + CK7W i en 9-3 aero 01. Men dessa stödjer inte senaste versionen, som skall möjliggöra hög upplösning på ljud som streamas via BT.

  4. #4

    Re: Bluetooth handsfree + musik?

    Vilken telefon har du?

    Citat Ursprungligen postat av Slender
    Beställt handsfreen nu iaf, och det skulle inte vara några problem att fixa adapterkabeln sa dom på Saab.

    Men jag skulle fortfarande vilja veta om jag kan streama musiken från min telefon via bluetooth. Ingen som har koll?

    Mvh Marcus
    Saab 9-5 2.3t Kombi -00

  5. #5
    Steg 1 Slenders avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ulricehamn
    Inlägg
    1 080
    Medlem#
    7289

    Re: Bluetooth handsfree + musik?

    Citat Ursprungligen postat av Yggdrasill
    Vilken telefon har du?

    Citat Ursprungligen postat av Slender
    Beställt handsfreen nu iaf, och det skulle inte vara några problem att fixa adapterkabeln sa dom på Saab.

    Men jag skulle fortfarande vilja veta om jag kan streama musiken från min telefon via bluetooth. Ingen som har koll?

    Mvh Marcus

    Jag har en HTC Desire, står att den ska ha "Bluetooth® 2.1 med Enhanced Data Rate" iaf och A2DP, http://www.htc.com/se/specification.aspx?p_id=312

    Hoppas det inte blir alltför dålig ljudkvalité

    Mvh Marcus

  6. #6
    Grundladd Trekmeisters avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Arlanda
    Inlägg
    334
    Medlem#
    7502

    Re: Bluetooth handsfree + musik?

    Stöder både handsfree:n och telefonen A2DP så ska det inte vara något problem mellan dem iallafall. Frågan är snarare hur kopplingen är till bilens stereo. Har bara koll på og9-3 och där är handsfree-ingången ganska begränsad, mono bland annat, så där skulle det inte bli så kul.

  7. #7

    Re: Bluetooth handsfree + musik?

    Saab 9-5 2.3t Kombi -00

  8. #8
    Steg 1 Slenders avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ulricehamn
    Inlägg
    1 080
    Medlem#
    7289

    Re: Bluetooth handsfree + musik?

    Citat Ursprungligen postat av Yggdrasill
    Tack för länken! Det mesta verkar fungera med min Desire, förutom att kontrollera musiken som spelas via Parrot-fjärrkontrollen. Men det behöver jag inte ändå då jag ska ha telefonen i en aktiv hållare på instrumentpanelen så jag sköter DJ'andet där i från.

    Imorn ska jag in till Saab och köpa kabeln jag behöver sen blir det montering i helgen!

    Mvh Marcus

  9. #9

    Re: Bluetooth handsfree + musik?

    Hur har det gått för dig? Har du lyckats installera Parrot i din bil och hur blev slutresultatet?
    Saab 9-5 2.3t Kombi -00

  10. #10
    Steg 1 Slenders avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ulricehamn
    Inlägg
    1 080
    Medlem#
    7289

    Re: Bluetooth handsfree + musik?

    Citat Ursprungligen postat av Yggdrasill
    Hur har det gått för dig? Har du lyckats installera Parrot i din bil och hur blev slutresultatet?
    Japp, det är installerat, dock blev det inte riktigt som jag ville. Ljudet kommer endast hur högtalarna på instrumentpanelen så det blev ju ingen höjdare att streama musik via bluetoothen, plus att folk tycker jag hörs lite dåligt med micken som följde med. Eftermarknadsmickarna ska ju vara bättre än den inbyggda, men får väl testa med den inbyggda å se om det blir bättre. Annars fungerar det bra

    Mvh Marcus

  11. #11
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    80

    Re: Bluetooth handsfree + musik?

    Citat Ursprungligen postat av Slender
    Citat Ursprungligen postat av Yggdrasill
    Hur har det gått för dig? Har du lyckats installera Parrot i din bil och hur blev slutresultatet?
    Japp, det är installerat, dock blev det inte riktigt som jag ville. Ljudet kommer endast hur högtalarna på instrumentpanelen så det blev ju ingen höjdare att streama musik via bluetoothen, plus att folk tycker jag hörs lite dåligt med micken som följde med. Eftermarknadsmickarna ska ju vara bättre än den inbyggda, men får väl testa med den inbyggda å se om det blir bättre. Annars fungerar det bra

    Mvh Marcus
    Synd att jag inte såg denna tråd tidigare annars så kunde du fått reda på att ljudet bara kom ur högtalarna på panelen. Har tidigare skrivit en tråd med det själv då jag kör med parrot handsfree också.
    Saab 9³ Aero SS [MTE Performance] -05
    saab 9000 CSE 2,3 ltt Jubileum -97 *Inlöst av försäkringsbolag pga stöldskador*

  12. #12
    Steg 1 Slenders avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ulricehamn
    Inlägg
    1 080
    Medlem#
    7289

    Re: Bluetooth handsfree + musik?

    Hur tycker du micken fungerar då? Hör andra dig bra? Vet du om det går att höja mickvolymen på nåt sätt?

    Mvh Marcus

  13. #13
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    80

    Re: Bluetooth handsfree + musik?

    Citat Ursprungligen postat av Slender
    Hur tycker du micken fungerar då? Hör andra dig bra? Vet du om det går att höja mickvolymen på nåt sätt?

    Mvh Marcus
    Micken fungerar sådär. Andra hör mig så länge jag inte pratar för lågt.
    Har ej prövat med bilens inbyggda mick då den kabeln saknas på min handsfree
    då dom som har haft den tidigare klippt bort dom kablarna.
    Annars så tror jag att den ska vara bättre.
    Var har du plaserat din mick?
    Jag satte min uppe över backspegeln.
    Saab 9³ Aero SS [MTE Performance] -05
    saab 9000 CSE 2,3 ltt Jubileum -97 *Inlöst av försäkringsbolag pga stöldskador*

  14. #14
    Steg 1 Slenders avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ulricehamn
    Inlägg
    1 080
    Medlem#
    7289

    Re: Bluetooth handsfree + musik?

    Citat Ursprungligen postat av Aalto
    Citat Ursprungligen postat av Slender
    Hur tycker du micken fungerar då? Hör andra dig bra? Vet du om det går att höja mickvolymen på nåt sätt?

    Mvh Marcus
    Micken fungerar sådär. Andra hör mig så länge jag inte pratar för lågt.
    Har ej prövat med bilens inbyggda mick då den kabeln saknas på min handsfree
    då dom som har haft den tidigare klippt bort dom kablarna.
    Annars så tror jag att den ska vara bättre.
    Var har du plaserat din mick?
    Jag satte min uppe över backspegeln.
    Haha, nu minns jag ju, var ju dig jag pratade med på garaget.org angående handsfreen för ett tag sedan

    Jag har placerat min mick ovanför backspegeln också, en bit fram. Tycker ju att den med dubbla mickar borde snappa upp det mesta ordentligt

    Mvh Marcus

Liknande ämnen

  1. Spela musik från bluetooth
    Av Arson82 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-06-11, 11:18
  2. Saab bluetooth handsfree 9-5
    Av B235R i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-06-22, 10:55
  3. Montering av S/E Bluetooth handsfree
    Av Infolex i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-04-03, 21:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •