Jag kan dra den några mm fram och tillbaka (in och ut). Men ytterst lite åt sidorna.
Är det dags att byta?
Edit: Förtydligade trådrubriken så att den uppfyller forumreglernas. Moderator /LMUrsprungligen postat av Forumreglerna
Jag kan dra den några mm fram och tillbaka (in och ut). Men ytterst lite åt sidorna.
Är det dags att byta?
Edit: Förtydligade trådrubriken så att den uppfyller forumreglernas. Moderator /LMUrsprungligen postat av Forumreglerna
Ursprungligen postat av Charlie33
axiellt glapp är inte bra, ska inte va nåt alls typ enligt vad jag läst, radiellt mindre farligt men inte bra...
Ett visst radiellt glapp är ingen fara.
Mvh
9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
9000 -85 projektet som spelar död
vilket är vilket? radiellt = vänster/höger/upp och ner? och axiellt in och ut då
Elr har jag fått det om bakfoten?
__________________________________________
Projekttråd på min Saab 900i 8v -88 Goes T16 och og9-5 2.3 BP -08
Stämmer bra det.Ursprungligen postat av M.Broberg
Saab 9-3ss Aero 2004
http://www.garaget.org/?car=219488
Som det låter: Axiellt= i axelns riktning, det du kallar ut/in. Radiellt=tvärs axeln eller det du kallar upp/ner. (Höger/vänster känns lite osäkert, det beror väl på varifrån man tittar? )Ursprungligen postat av M.Broberg
9000 2.3t A50 -97
.."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."
Ursprungligen postat av LM
fast tittar du in i avgasingången på turbon är ju upp och ner axiellt så axiellt och radiellt är det enda rätta, tack för förtydligen
__________________________________________
Projekttråd på min Saab 900i 8v -88 Goes T16 och og9-5 2.3 BP -08
För att nu gör detta tydligt så alla är med så ställer vi turbon på en bänk med utloppet på avgassidan mot bänken, således så har vi inloppet på kompressorsidan uppåt.
Tittar vi då ner i inloppet så ser vi turbinhjulet. Den får INTE gå att röra upp/ner mot bänken!