Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Parrot Bluetooth anslutning till orginal stereo.

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    Frösön/Östersund
    Inlägg
    13

    Parrot Bluetooth anslutning till orginal stereo.

    Funkar det att använda dessa för handsfree och att köra Spotify från t.ex Iphone eller HTC? Är det möjligt att montera en sån i en 95 - 00:a med AS3 stereon?

    http://www.expansys.se/d.aspx?i=172847


    Eller är det någon som vet ett annat sätt att köra Spotify på genom telefon till stereon förutom FM sändare?
    || Saab 95 -06 TiD 175hk Hirsch ||

  2. #2

    Re: Parrot Bluetooth anslutning till orginal stereo.

    Jag är inne på samma spår att montera Parrot i min 9-5a med AS2. Kruxet är att man måste köpa till lite kablar för att få det att fungera bra.

    Brc tipsade om denna kabel men tydligen så ska denna inte fungera till 100% då A2DP streaming sker i mono och telefonsamtalen kommer i vänster framhögtalare. Har ej fått detta bekräftat ännu.
    http://brc.se/sortiment/artikel.asp?AHANR=3251A

    Detta fick jag från justcarkits.co.uk i England.
    The 9-5 2000 with amp requires an adaptor lead an audio interface kit for music streaming
    + ISO amp level convertor

    Har skickat tillbaka till dem om de kan vidare berätta exakt vilken av deras produkter fungerar till parroten.

    Hoppas det är någon som har installerat detta och kan hjälpa oss.
    Saab 9-5 2.3t Kombi -00

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    Frösön/Östersund
    Inlägg
    13

    Re: Parrot Bluetooth anslutning till orginal stereo.

    jag hoppasdet finns någon som har installerat den. för det är ju en suveränt bra grej till alla oss som har den äldre stereon som inte har varken blåtand eller aux-ing. speciellt med tanke på hur jobbigt det är att byta stereo om man har AS3 med lågnivån så att köra spotify via blåtand är ju genialt
    || Saab 95 -06 TiD 175hk Hirsch ||

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    Frösön/Östersund
    Inlägg
    13

    Re: Parrot Bluetooth anslutning till orginal stereo.

    jo föresten. vad var det för kablar han rekomenderade? länken funkade sådär
    || Saab 95 -06 TiD 175hk Hirsch ||

  5. #5

    Re: Parrot Bluetooth anslutning till orginal stereo.

    Jag har en 9-5 från 00 men osäker på vilken stereomodell som sitter i.
    Min fundering är: Kan det finnas någon 3,5 mm plugg ingång bakom stereon?
    Känns tveksamt då ni verkar vara inne på andra spår men känner jag måste fråga!

    //Andreas

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Björklinge
    Inlägg
    97

    Re: Parrot Bluetooth anslutning till orginal stereo.

    Citat Ursprungligen postat av slamdunk
    Jag har en 9-5 från 00 men osäker på vilken stereomodell som sitter i.
    Min fundering är: Kan det finnas någon 3,5 mm plugg ingång bakom stereon?
    Känns tveksamt då ni verkar vara inne på andra spår men känner jag måste fråga!

    //Andreas
    Finns ingen line-in på dessxa modeller!

    Går att lösa via bandspelar-funktionen, sök för mer info.

    //
    Mvh Jonas J
    Trafiklärare, billjudsnörd och motorcyklist!
    Kör såklart Saab - 9000cd -95 & 9-5 -02

  7. #7

    Re: Parrot Bluetooth anslutning till orginal stereo.

    Tack för tipset!
    Jag har dock ingen bandspelare i stereon utan endast cd-spelare och radio.

    /Andreas

  8. #8

    Re: Parrot Bluetooth anslutning till orginal stereo.

    Är det någon som fått någon klarhet i detta?
    Jag har precis köpt en 9-5a Vector 08, med en Parrot MKi6100.
    Jag gissar att min stereo är av model AS2 då den har en display med endast grön text. Jag har 7st högtalare i bilen. Handsfreen funkar till telefon, den mutar radio/cdn när det ringer osv. Men, jag får bara ljud i vänster framhögtalare så det är ingen vits att streama musik från telefonen.

    Igår kväll kollade jag hur de kopplat ihop det, för det skall ju gå att få ljud i alla högtalare. De hade kopplat in parroten på Phone+ och Phone- samt Phone mute.
    Jag tänkte då att jag kopplar om detta och tar parrotens line out och koppar till stereons Line in, men jag fick inget ljud. Då testade jag att koppla parrotens högtalarutgångar till mina högtalare, men ljudet lät hemskt, distat och som om högtalarna hade sprängts.

    Jag tror inte de har installerat parroten med något speciellt parrot/saab kit, utan de har bara tagit kablarna direkt från parroten och anslutit till stereon.

    Läste i tråden viewtopic.php?f=30&t=276686 att man var tvungen att köpa en spänningsomvandlare som ska sitta på högtalarkablarna på VDA kablaget, innan denna omvandlare sitter där kan det upplevas som högtalaren är sprängd, när parroten används.

    Gäller detta på även 9-5ans stereo tro?

    Vore ju kanon och få igång så man kan streama musik från telefonen, kommer nog användas mer än att prata i telefon

  9. #9
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8 147
    Medlem#
    8758

    Re: Parrot Bluetooth anslutning till orginal stereo.

    Citat Ursprungligen postat av Yggdrasill
    Jag är inne på samma spår att montera Parrot i min 9-5a med AS2. Kruxet är att man måste köpa till lite kablar för att få det att fungera bra.

    Brc tipsade om denna kabel men tydligen så ska denna inte fungera till 100% då A2DP streaming sker i mono och telefonsamtalen kommer i vänster framhögtalare. Har ej fått detta bekräftat ännu.
    http://brc.se/sortiment/artikel.asp?AHANR=3251A

    Detta fick jag från justcarkits.co.uk i England.
    The 9-5 2000 with amp requires an adaptor lead an audio interface kit for music streaming
    + ISO amp level convertor

    Har skickat tillbaka till dem om de kan vidare berätta exakt vilken av deras produkter fungerar till parroten.

    Hoppas det är någon som har installerat detta och kan hjälpa oss.
    Stereon i og9-3 och 9-5 98-05 har ingen förberedelse för att köra stereo ut på högtalarna från någon ljudutgång. Enda möjligheterna utan ombyggnad av stereon är FM-transmitter eller kassettadapter, eller att man byter drivning av högtalarna vilket är fallet med Parrots adaptrar. Dvs Parrots adaptrar motsvarar byte av stereo, och balansen mellan högtalarna skulle inte jag lita på.

    Men, jag tänker koppla in min nyinköpta MKi-9100 på ungefär samma sätt som detta: Setup of Sony Ericsson HCA-60 in a SAAB 9-5 AS2
    Detta ger stereo ut, och en stereo aux in via MKi9100:an med fungerande volym och tonkontroller på stereon, och med användande av AS2:ans delningsfilter och förstärkare.

    Nästa projekt är att fundera ut om man kan integrera rattkontrollerna bra med Parrots "UNIKA"-box (motståndsstege-interfacet), eller om man bara får förvirring.
    9-5 2.3t SC 2005
    9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
    9000 CSE 2.3T -93
    9000 CSE 2.3t -96

  10. #10

    Re: Parrot Bluetooth anslutning till orginal stereo.

    Citat Ursprungligen postat av dannyb0y
    Är det någon som fått någon klarhet i detta?
    Jag har precis köpt en 9-5a Vector 08, med en Parrot MKi6100.
    Jag gissar att min stereo är av model AS2 då den har en display med endast grön text. Jag har 7st högtalare i bilen. Handsfreen funkar till telefon, den mutar radio/cdn när det ringer osv. Men, jag får bara ljud i vänster framhögtalare så det är ingen vits att streama musik från telefonen.

    Igår kväll kollade jag hur de kopplat ihop det, för det skall ju gå att få ljud i alla högtalare. De hade kopplat in parroten på Phone+ och Phone- samt Phone mute.
    Jag tänkte då att jag kopplar om detta och tar parrotens line out och koppar till stereons Line in, men jag fick inget ljud. Då testade jag att koppla parrotens högtalarutgångar till mina högtalare, men ljudet lät hemskt, distat och som om högtalarna hade sprängts.

    Jag tror inte de har installerat parroten med något speciellt parrot/saab kit, utan de har bara tagit kablarna direkt från parroten och anslutit till stereon.

    Läste i tråden viewtopic.php?f=30&t=276686 att man var tvungen att köpa en spänningsomvandlare som ska sitta på högtalarkablarna på VDA kablaget, innan denna omvandlare sitter där kan det upplevas som högtalaren är sprängd, när parroten används.

    Gäller detta på även 9-5ans stereo tro?

    Vore ju kanon och få igång så man kan streama musik från telefonen, kommer nog användas mer än att prata i telefon
    Ingen som vet något angående ovanståend?

  11. #11
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    92

    Re: Parrot Bluetooth anslutning till orginal stereo.

    Detta kan vara något för dig: http://www.display-spesialisten.no/

    Jag kör med en testversion i min bil och det funkar klockrent, jätte enkelt att montera. Ger dig en 3,5mm stereoplugg i en av blindpluggarna som finns, som ger dig ett perfekt stereoljud.

    //Jimmy
    Kör:
    Saab 9-3 Aero -01 Nergraderad till vinterbil.

    Audi S4 Cab -04 som sommar bil.

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    282
    Medlem#
    8395

    Re: Parrot Bluetooth anslutning till orginal stereo.

    Kolla även på Jabra, SP 700 eller Cruiser. Sätts på solskyddet, handsfree och inbyggd mik, streamar via Blåtand från din telefon vi FM till stereon. Funkar förvånansvärt bra.
    SAAB 9-3 SC Aero V6 2008 (uttagen 2010)

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    GBG
    Inlägg
    494

    Re: Parrot Bluetooth anslutning till orginal stereo.

    Gammal tråd men kan ändå vara intressant.
    Bluetooth till RCA

    http://cgi.ebay.com/Bluetooth-RCA-fits- ... 3a5c9de07b
    (\__/)
    (O.o )
    (> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

  14. #14
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 702
    Medlem#
    2378

    Re: Parrot Bluetooth anslutning till orginal stereo.

    Annars finns ju såna här som går via radion och då ger stereoljud i bilens alla högtalare.

    http://cgi.ebay.com/Car-LCD-Bluetooth-M ... 4cf0a29a61

Liknande ämnen

  1. Bluetooth handsfree Parrot
    Av mojjan33 i forum Pryltorget säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-05-05, 12:13
  2. Bluetooth handsfree Parrot Ck 3000 EVO
    Av mojjan33 i forum Pryltorget säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-03-21, 18:48
  3. Bluetooth handsfree Parrot MK 6100
    Av mojjan33 i forum Pryltorget säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-03-21, 18:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •