Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Koaxer till 9-3 SS -03

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    32

    Koaxer till 9-3 SS -03

    Någon som har koll på om man kan åka ner till BRL imorn och införskaffa sig dessa och bara koppla in och de passar i min 93 SS -03? Får man på galler och sånt efter?

    Kicker KS400 4 tum i hatthyllan
    Kicker KS350 3,5 tum i panelen fram

    Jag har AS2/Premium 150 stereon.

    Jag tar gärna emot tips på andra högtalare också om någon har?
    SAAB 9-3 2.0t SC BioPower -09

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Falun
    Inlägg
    440

    Re: Koaxer till 9-3 SS -03

    Dom passar inte direkt nej, du behöver kabelsko för att kunna koppla in dom då det är en stor klumpig kontakt till originalhögtalarna. Men i övrigt så ska dom passa, finns rätt bra med utrymme fram i brädan och under hattyllan finns det ju ännu mer. Fast att lägga pengar på nya högtalare bak är då enligt mig slöseri, du sitter väl ändå fram?

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    32

    Re: Koaxer till 9-3 SS -03

    Citat Ursprungligen postat av ChriZtoffer
    Dom passar inte direkt nej, du behöver kabelsko för att kunna koppla in dom då det är en stor klumpig kontakt till originalhögtalarna. Men i övrigt så ska dom passa, finns rätt bra med utrymme fram i brädan och under hattyllan finns det ju ännu mer. Fast att lägga pengar på nya högtalare bak är då enligt mig slöseri, du sitter väl ändå fram?
    Blev nya fram o bak o de bak kunde jag nog struntat i ja. Blev JBL GTO, i vilket fall som helst är jag nöjd. Hur kommer jag åt så jag kan koppla ur mitthögtalaren i i-brädan? den sitter ju som berget?
    SAAB 9-3 2.0t SC BioPower -09

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    C4
    Inlägg
    17

    Re: Koaxer till 9-3 SS -03

    Citat Ursprungligen postat av Millow
    Citat Ursprungligen postat av ChriZtoffer
    Dom passar inte direkt nej, du behöver kabelsko för att kunna koppla in dom då det är en stor klumpig kontakt till originalhögtalarna. Men i övrigt så ska dom passa, finns rätt bra med utrymme fram i brädan och under hattyllan finns det ju ännu mer. Fast att lägga pengar på nya högtalare bak är då enligt mig slöseri, du sitter väl ändå fram?
    Blev nya fram o bak o de bak kunde jag nog struntat i ja. Blev JBL GTO, i vilket fall som helst är jag nöjd. Hur kommer jag åt så jag kan koppla ur mitthögtalaren i i-brädan? den sitter ju som berget?

    Mitthöglaren sitter med finurliga clips, lösta mina problem med lite våld, inga planer på att motera i orginalet ändå

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •