Resultat 1 till 18 av 18

Ämne: HTC Desire kopplas till stereon

  1. #1

    HTC Desire kopplas till stereon

    Har en 9-3 sc -06.
    Stereon utan display, 7 högtalare

    Finns det en ingång på baksidan och vilken sort isåfall?
    Hur får jag ut stereon utan att förstöra inredningen?

    Tänkte koppla in min telefon för att köra spotify i bilen
    Tänkte även ta samtal via högtalarna.
    Ska ev köra nån bluetooth-adapter som isf behöver kopplas in i stereon.


    Tacksam för hjälp!

    /Magnus

  2. #2
    Steg 1 Slenders avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ulricehamn
    Inlägg
    1 081
    Medlem#
    7289

    Re: HTC Desire kopplas till stereon

    Har du inte AUX-uttaget i mittenfacket mellan stolarna? Där kan du koppla in din Desire i så fall med en 3,5mm kabel. Kostar nog en 300kr att skaffa annars tror jag (exklusive montering)

    Btw, Desire är grym telefon, har den själv, riktigt nöjd!

    Mvh Marcus

  3. #3

    Re: HTC Desire kopplas till stereon

    Har samma fundering men på en 9-3 ss . Kommit fram till något?
    Fd stolt Talladega-ägare
    Numera 9-3 SS

  4. #4
    Sugmotor 5tefans avatar
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    54

    Re: HTC Desire kopplas till stereon

    Citat Ursprungligen postat av magnuslindstrom
    Har en 9-3 sc -06.
    Stereon utan display, 7 högtalare

    Finns det en ingång på baksidan och vilken sort isåfall?
    Hur får jag ut stereon utan att förstöra inredningen?

    Tänkte koppla in min telefon för att köra spotify i bilen
    Tänkte även ta samtal via högtalarna.
    Ska ev köra nån bluetooth-adapter som isf behöver kopplas in i stereon.


    Tacksam för hjälp!

    /Magnus
    Jag har faktiskt löst detta i min bil.
    Jag har helt enkelt struntat i stereon helt.
    dragit kablage för högtalarna till ett steg med baslåda bak i bagaget samt lågnivå.
    Jag har "skarvat" kablaget för högtalarna med ström tjuvar bakom enheten
    för att ha möjligheten att återställa bilen och för att jag va slö och inte orkade riva ner halva bilen för att dra nytt kablage till högtalarna.



    Lågnivån från steget kopplar jag in i telefonen.
    Sedan har jag en brytare i panelen för remote (+12v) men den är även kopplad till ciguttaget så att stegen stängs av när jag stänger av bilen.
    Lite grovt beskrivet iaf.
    Lyssnar aldrig på radio, pallar inte all reklam och CD-skivor är så sjukt o smidigt att anänvda i bilen.

    Funkar kalas!

  5. #5
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ytterby, Kungälv
    Inlägg
    5 548
    Medlem#
    829

    Re: HTC Desire kopplas till stereon

    Som nämndes ovan så finns det ett kitt till 9-3 SS, SC så man får ett 3.5mm plugin mellan stolarna att köpa på saab .. kostar inte många spänn ..

    Det går tyvärr inte bara tjuva in sig på samma sätt i NG9-3 på samma sätt om i OG9-3
    /M.Krantz no.829 ..
    Kör med-9³ SC 2.0t BP -08 .. Glider med-9³ Aero Cab -00 .. Parkerad-9³ Aero Salomon Ed. -02
    RIP-9000 Aero -97 .. Stulen och inlöst-ng900 -96 SET CAB

  6. #6

    Re: HTC Desire kopplas till stereon

    Funderade lite över en lösning:

    Tänkte installera kitet med 3,5mm uttag och koppla en bluetooth-stereo headset till denna som jag sedan parar ihop med telefonen. (Typ http://www.dustinhome.se/pd_5010124814.aspx )

    Då får jag trådlös ljudöverföring i stereo från spotify + att jag kan ta samtal i högtalarna (men behöver troligen lyfta upp micken och knäppa fast den på tröjan)

    Sedan sätter jag en mobilhållare där jag kan styra både musik som samtal.
    Fd stolt Talladega-ägare
    Numera 9-3 SS

  7. #7
    Steg 1 Slenders avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ulricehamn
    Inlägg
    1 081
    Medlem#
    7289

    Re: HTC Desire kopplas till stereon

    Citat Ursprungligen postat av damberg
    Funderade lite över en lösning:

    Tänkte installera kitet med 3,5mm uttag och koppla en bluetooth-stereo headset till denna som jag sedan parar ihop med telefonen. (Typ http://www.dustinhome.se/pd_5010124814.aspx )

    Då får jag trådlös ljudöverföring i stereo från spotify + att jag kan ta samtal i högtalarna (men behöver troligen lyfta upp micken och knäppa fast den på tröjan)

    Sedan sätter jag en mobilhållare där jag kan styra både musik som samtal.
    Jag har köpt detta http://www.netonnet.se/art/bil-och-b...0/013646.4711/


    Detta stödjer trådlös ljudöverföring från telefonen, plus att du får uttag för 3,5mm, usb och iPod som du kan ha i handsfacket. Sen köpte jag även en aktiv hållare till min Desire så jag kan styra allt från den.

    Kan ta lite bilder på installationen och berätta om det fungar bra sen, det enda jag väntar på nu är adapterkabeln som ska sitta mellan Bluetooth-boxen och bilens "handsfree-förberedelsesladd". Ska in på Saab och få den på tisdag förhoppningsvis.

    Mvh Marcus

  8. #8

    Re: HTC Desire kopplas till stereon

    Citat Ursprungligen postat av Slender
    Jag har köpt detta http://www.netonnet.se/art/bil-och-b...0/013646.4711/


    Detta stödjer trådlös ljudöverföring från telefonen, plus att du får uttag för 3,5mm, usb och iPod som du kan ha i handsfacket. Sen köpte jag även en aktiv hållare till min Desire så jag kan styra allt från den.

    Kan ta lite bilder på installationen och berätta om det fungar bra sen, det enda jag väntar på nu är adapterkabeln som ska sitta mellan Bluetooth-boxen och bilens "handsfree-förberedelsesladd". Ska in på Saab och få den på tisdag förhoppningsvis.

    Mvh Marcus
    Intressant.

    Hur kopplar du den till bilen då? Jag har ju den enkla stereon, finns det headset-ingång även på den? Betyder det att den växlar till telefonen när det ringer om jag tex lyssnar på radio? Med min idé måste jag manuellt växla till aux för att fixa det... Jäkligt dåligt att man inte kan använda bilens inbyggda system med sin egen telefon.

    Vad är en aktiv hållare? Finns det även till Legend?

    Edit: En fråga till: Det funkar alltså även att lyssna på musik från mobilen i stereon med denna, inte bara för samtal? Ljudet går inte bara till fronthögtalarna då?
    Fd stolt Talladega-ägare
    Numera 9-3 SS

  9. #9
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 912
    Medlem#
    2959

    Re: HTC Desire kopplas till stereon

    En fråga till er med Desire.
    Hur är ljudet när man lyssnar på musik? Läste att det inte fanns tonkontroller/eq, vilket gör mig lite tveksam eftersom jag använder mobilen mycket för just musiklyssning.

  10. #10
    Steg 1 Slenders avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ulricehamn
    Inlägg
    1 081
    Medlem#
    7289

    Re: HTC Desire kopplas till stereon

    Citat Ursprungligen postat av damberg
    Citat Ursprungligen postat av Slender
    Jag har köpt detta http://www.netonnet.se/art/bil-och-b...0/013646.4711/


    Detta stödjer trådlös ljudöverföring från telefonen, plus att du får uttag för 3,5mm, usb och iPod som du kan ha i handsfacket. Sen köpte jag även en aktiv hållare till min Desire så jag kan styra allt från den.

    Kan ta lite bilder på installationen och berätta om det fungar bra sen, det enda jag väntar på nu är adapterkabeln som ska sitta mellan Bluetooth-boxen och bilens "handsfree-förberedelsesladd". Ska in på Saab och få den på tisdag förhoppningsvis.

    Mvh Marcus
    Intressant.

    Hur kopplar du den till bilen då? Jag har ju den enkla stereon, finns det headset-ingång även på den? Betyder det att den växlar till telefonen när det ringer om jag tex lyssnar på radio? Med min idé måste jag manuellt växla till aux för att fixa det... Jäkligt dåligt att man inte kan använda bilens inbyggda system med sin egen telefon.

    Vad är en aktiv hållare? Finns det även till Legend?

    Edit: En fråga till: Det funkar alltså även att lyssna på musik från mobilen i stereon med denna, inte bara för samtal? Ljudet går inte bara till fronthögtalarna då?
    Efter som bilen är handsfreeförberedd så finns det en kontakt bakom plasten på passagerarsidan under växelspaken, där kopplar man in själva bluetooth-boxen med hjälp av en adapterkabel som finns att köpa på SAAB. Sedan kopplar du bara telefonen till bluetoothen.

    Om din bil är handsfreeförberedd så har du den kontakten också, kallas TEL1, vet du inte kan du skruva bort plasten (en skruv) och kolla ifall kontakten sitter den, är intejpad i svart tejp.

    Ja, det betyder att så fort det ringer mute'as radion och ringsignalen hörs, du kan då välja att svara på telefonen, fjärrkontrollen eller säga "Svara" om du har aktiverat röststyrningen i handsfreen.

    En aktiv hållare är en hållare som ger ström/laddar telefonen när den sitter i hållaren. Jag köpte min på skyddet.nu, finns till din Legend också (http://skyddet.nu/brodit.php välj bara HTC och Legend.

    Ja det ska gå att lyssna på musik från telefonen via bluetooth också, om den stöder A2DP, din telefon finns inte med på deras kompabilietslista (http://www.parrot.com/uk/support/onl.../compatibility) Så jag vet inte om det fungerar med din då. Jag ser här http://www.htc.com/se/specification.aspx?p_id=313 att din telefon stöder A2DP så den borde fungera, men dom har kanske inte testat med den modellen än bara, chansa

    Har som sagt inte kopplat in min än men återkommer när jag testat. Ljudet borde komma ur alla högtalare, annars kan det ju kvitta.

    Citat Ursprungligen postat av Stoffe #2959
    En fråga till er med Desire.
    Hur är ljudet när man lyssnar på musik? Läste att det inte fanns tonkontroller/eq, vilket gör mig lite tveksam eftersom jag använder mobilen mycket för just musiklyssning.
    Jag tycker ljudet är bra som det är, men jag har sett på Android Market att det finns musikappar som har EQ, har dock inte testat dom då jag är nöjd som det är.

    Mvh Marcus

  11. #11

    Re: HTC Desire kopplas till stereon

    Citat Ursprungligen postat av Slender
    Efter som bilen är handsfreeförberedd så finns det en kontakt bakom plasten på passagerarsidan under växelspaken, där kopplar man in själva bluetooth-boxen med hjälp av en adapterkabel som finns att köpa på SAAB. Sedan kopplar du bara telefonen till bluetoothen.

    Om din bil är handsfreeförberedd så har du den kontakten också, kallas TEL1, vet du inte kan du skruva bort plasten (en skruv) och kolla ifall kontakten sitter den, är intejpad i svart tejp.

    Ja, det betyder att så fort det ringer mute'as radion och ringsignalen hörs, du kan då välja att svara på telefonen, fjärrkontrollen eller säga "Svara" om du har aktiverat röststyrningen i handsfreen.

    En aktiv hållare är en hållare som ger ström/laddar telefonen när den sitter i hållaren. Jag köpte min på skyddet.nu, finns till din Legend också (http://skyddet.nu/brodit.php välj bara HTC och Legend.

    Ja det ska gå att lyssna på musik från telefonen via bluetooth också, om den stöder A2DP, din telefon finns inte med på deras kompabilietslista (http://www.parrot.com/uk/support/onl.../compatibility) Så jag vet inte om det fungerar med din då. Jag ser här http://www.htc.com/se/specification.aspx?p_id=313 att din telefon stöder A2DP så den borde fungera, men dom har kanske inte testat med den modellen än bara, chansa

    Har som sagt inte kopplat in min än men återkommer när jag testat. Ljudet borde komma ur alla högtalare, annars kan det ju kvitta.
    Låter ju mycket bra! Det som funkar på Desire brukar funkar på legend. Vet dock om jag har tel1 installerat. Kostnad att installera det?

    Kommer bilens mic att användas då eller måste jag använda nåt från parrot?

    Kan jag svara med knappen på ratten?

    Kan man välja bort den fula fjärrkontrollen från parrot? Kommer att styra allt från mobilen nämligen.

    Kan du fixa lite bilder på intallationen skulle det vara kanon
    Fd stolt Talladega-ägare
    Numera 9-3 SS

  12. #12
    Steg 1 Slenders avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ulricehamn
    Inlägg
    1 081
    Medlem#
    7289

    Re: HTC Desire kopplas till stereon

    Citat Ursprungligen postat av damberg
    Citat Ursprungligen postat av Slender
    Efter som bilen är handsfreeförberedd så finns det en kontakt bakom plasten på passagerarsidan under växelspaken, där kopplar man in själva bluetooth-boxen med hjälp av en adapterkabel som finns att köpa på SAAB. Sedan kopplar du bara telefonen till bluetoothen.

    Om din bil är handsfreeförberedd så har du den kontakten också, kallas TEL1, vet du inte kan du skruva bort plasten (en skruv) och kolla ifall kontakten sitter den, är intejpad i svart tejp.

    Ja, det betyder att så fort det ringer mute'as radion och ringsignalen hörs, du kan då välja att svara på telefonen, fjärrkontrollen eller säga "Svara" om du har aktiverat röststyrningen i handsfreen.

    En aktiv hållare är en hållare som ger ström/laddar telefonen när den sitter i hållaren. Jag köpte min på skyddet.nu, finns till din Legend också (http://skyddet.nu/brodit.php välj bara HTC och Legend.

    Ja det ska gå att lyssna på musik från telefonen via bluetooth också, om den stöder A2DP, din telefon finns inte med på deras kompabilietslista (http://www.parrot.com/uk/support/onl.../compatibility) Så jag vet inte om det fungerar med din då. Jag ser här http://www.htc.com/se/specification.aspx?p_id=313 att din telefon stöder A2DP så den borde fungera, men dom har kanske inte testat med den modellen än bara, chansa

    Har som sagt inte kopplat in min än men återkommer när jag testat. Ljudet borde komma ur alla högtalare, annars kan det ju kvitta.
    Låter ju mycket bra! Det som funkar på Desire brukar funkar på legend. Vet dock om jag har tel1 installerat. Kostnad att installera det?

    Kommer bilens mic att användas då eller måste jag använda nåt från parrot?

    Kan jag svara med knappen på ratten?

    Kan man välja bort den fula fjärrkontrollen från parrot? Kommer att styra allt från mobilen nämligen.

    Kan du fixa lite bilder på intallationen skulle det vara kanon

    Har kopplat in detta kitet nu och pillat lite med det. Jag kopplade in den medföljande micken och monterade den utanpå där originalmicken sitter ungefär.

    Dock var detta ingen bra lösning för att streama musik på 9-3'orna, då den förberedda kabeln gör så att ljudet endast kommer från högtalarna på instrumentpanelen, så det sket ju sig rätt rejält på den punkten. Vet inte om det går att lösa på något halvsmidigt sätt. Men som bluetooth-handsfree fungerar det bra.

    Du kan inte svara med knappen på ratten, men du kan höja och sänka volymen. "Den fula fjärrkontrollen från Parrot" kan du slänga ner i facket i mittkonsollen eller något om du vill, den är trådlös och det fungerar att svara osv direkt från telefonen. Har inte hunnit fixa några bilder än men kan fixa det till helgen tror jag.

    Mvh Marcus

  13. #13

    Re: HTC Desire kopplas till stereon

    Det var ju lite tråkigt. Jag körde en billigare lösning.

    Köpte en Sound-Fly GBT-100, bluetooth fm-sändare. Sitter dold i cigguttaget mellan stolarna. Fungerar som ett BT-headset. Sänder musik och kan även ta samtal. Kostade bara 600kr på itsajten.com.

    Kan både ansluta till telefon via bt eller mediaspelare via 3,5mm, läsa sd-kort och usb-minnen och spela upp mp3. Följer även med en liten microfon på en sladd som jag monterat på A-stolpen.

    Har bara haft den en dag, men mycket enkel att installera och har fungerat klockrent. Ansluter automatiskt när man startar bilen.

    http://www.itsajten.com/sv/artiklar/bil ... fjarr.html
    Fd stolt Talladega-ägare
    Numera 9-3 SS

  14. #14
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ånge
    Inlägg
    1 284

    Re: HTC Desire kopplas till stereon

    Citat Ursprungligen postat av damberg
    Det var ju lite tråkigt. Jag körde en billigare lösning.

    Köpte en Sound-Fly GBT-100, bluetooth fm-sändare. Sitter dold i cigguttaget mellan stolarna. Fungerar som ett BT-headset. Sänder musik och kan även ta samtal. Kostade bara 600kr på itsajten.com.

    Kan både ansluta till telefon via bt eller mediaspelare via 3,5mm, läsa sd-kort och usb-minnen och spela upp mp3. Följer även med en liten microfon på en sladd som jag monterat på A-stolpen.

    Har bara haft den en dag, men mycket enkel att installera och har fungerat klockrent. Ansluter automatiskt när man startar bilen.

    http://www.itsajten.com/sv/artiklar/bil ... fjarr.html
    Beställde en sån. Hoppas den fungerar bra.
    9-3 SS 2.0t Vector -03
    9-3 SC 2.0t Aero Biopower -09

  15. #15
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Höganäs
    Inlägg
    784
    Medlem#
    4900

    Re: HTC Desire kopplas till stereon

    har du fått den? funkar den bra?....
    Min Svarta 9-5 AERO -00 http://www.garaget.org/?car=26131

  16. #16
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    110

    Re: HTC Desire kopplas till stereon

    Hakar på tråden lite.
    Finns det någon bt-handsfree med A2DP som även har 3,5mm utgång? Dsv som man dels pluggar in i orginal-HF kablaget + in i AUX-ingången?
    Då får man ju mic och rattknappar för telefonen + riktigt ljud för musik. Men det finns nog inte iof:-( För då måste bt-handsfreen skilja på telefonsamtalsljud och musik. Men man kan ju hoppas.
    //Moe
    ------------------------------------------
    9000 CSE 2.0 ltt -96 - såld
    9-3ss 2.0t vector -04

  17. #17
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 702
    Medlem#
    2378

    Re: HTC Desire kopplas till stereon

    Citat Ursprungligen postat av Moe
    Finns det någon bt-handsfree med A2DP som även har 3,5mm utgång?
    Vet inte om den här löser exakt dina önskemål men den kan ta emot ljud via blåtand eller AUX-ingång för att sedan sända vidare med FM-sändare eller via AUX-ingången på stereon.
    http://www.telgeimport.se/bluetooth-hands-free-mp3-sändare-svart-4gb-sd-p-113.html

  18. #18
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    110

    Re: HTC Desire kopplas till stereon

    Citat Ursprungligen postat av Roger #2378
    Citat Ursprungligen postat av Moe
    Finns det någon bt-handsfree med A2DP som även har 3,5mm utgång?
    Vet inte om den här löser exakt dina önskemål men den kan ta emot ljud via blåtand eller AUX-ingång för att sedan sända vidare med FM-sändare eller via AUX-ingången på stereon.
    http://www.telgeimport.se/bluetooth-hands-free-mp3-sändare-svart-4gb-sd-p-113.html
    Nja. Det jag menade var en handsfree som man kopplar in på original-kablaget för att få rattknappar mm och som kör telefonsamtalen via det men som samtidigt stödjer A2DP men som går via en separat audioutgång som man kan koppla in via aux-uttaget. Dvs komma runt det där med att ljudet endast kommer från framhögtalarna om man kopplar in det via handsfree-kablaget.
    Men jag tror nog inte det finns...
    //Moe
    ------------------------------------------
    9000 CSE 2.0 ltt -96 - såld
    9-3ss 2.0t vector -04

Liknande ämnen

  1. htc desire el iphone??
    Av Turbogillis i forum Off Topic
    Svar: 81
    Senaste inlägg: 2011-02-16, 23:08
  2. Vart ska remotekabeln till slutsteg kopplas? (9-3og)
    Av JontaK i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-06, 15:19
  3. Vart ska fördelningsklockans slang kopplas till? og900
    Av beepbeep i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-17, 01:00
  4. Bilder sökes på eMotion Desire fälgar
    Av Songs_for_the_deaf i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-13, 15:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •