Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: behöver hjälp med elhiss bak

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Nykvarn
    Inlägg
    563

    behöver hjälp med elhiss bak

    I vintras så hade vänster bakruta frysit fast och jag försökte öppna och det braka till. Jag kollade idag och det låter som om vajern ligger fel och skrapar men vet ej hur detta fungerar svårt att se också, någon som hållt på med detta och kan hjälpa kanske med lite info. En till fråga har ni fått wis att fungera med windows 7.

    Mvh Micke

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    598

    Re: behöver hjälp med elhiss bak

    Citat Ursprungligen postat av extreme
    I vintras så hade vänster bakruta frysit fast och jag försökte öppna och det braka till. Jag kollade idag och det låter som om vajern ligger fel och skrapar men vet ej hur detta fungerar svårt att se också, någon som hållt på med detta och kan hjälpa kanske med lite info. En till fråga har ni fått wis att fungera med windows 7.

    Mvh Micke

    jag har wis till win 7 ultimate men dock enbart ng900/og9-3 men de kanske inte spela nån roll, de funka felfritt iallafall.

  3. #3
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 579
    Medlem#
    4156

    Re: behöver hjälp med elhiss bak

    Citat Ursprungligen postat av extreme
    I vintras så hade vänster bakruta frysit fast och jag försökte öppna och det braka till. Jag kollade idag och det låter som om vajern ligger fel och skrapar men vet ej hur detta fungerar svårt att se också, någon som hållt på med detta och kan hjälpa kanske med lite info. En till fråga har ni fått wis att fungera med windows 7.

    Mvh Micke
    Ja, på dom här Windows 7,orna så kan just elhissen på bakdörren vara ett jissel..

    (Utan att du anger om det är 9-5,an 9-3,an eller rent av en elhissextrautrustad Trabant vi pratar om så är det svårt att säga något mer konkret än att du behöver ta bort dörrsidan och titta om du ser något fel).

    Antagligen kan wiren eller något hjul brakat ihop. Enklast (men antagligen inte billigast) kan nog vara att byta ut hela hissen mot en begagnad eller ny. Men återigen så kan det vara skillnad på bilmodeller och vad som brukar gå sönder i dom.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Nykvarn
    Inlägg
    563

    Re: behöver hjälp med elhiss bak

    Det gäller min 9-5:a och jag har tagit bort dörrsidan och kollat alla hjul ser ut att snurra, men det låter som vajern tar i någonstans för det liksom knastrar om den när man kör rutan upp och ner och ibland går den inte ända upp utan att man måste köra ner lite först. Så om det är någon som kan bistå med hjälp så är jag tacksam.
    Sen så står det att det är en till fråga ang windows 7 så den hade ju inget med elhissen att göra så att säga, bara ett förtydligande så ingen annan missförstår frågeställningen. Jag ville inte skapa enny tråd bara.

    Mvh Micke

  5. #5
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 579
    Medlem#
    4156

    Re: behöver hjälp med elhiss bak

    Citat Ursprungligen postat av extreme
    Sen så står det att det är en till fråga ang windows 7 så den hade ju inget med elhissen att göra så att säga, bara ett förtydligande så ingen annan missförstår frågeställningen. Jag ville inte skapa enny tråd bara.
    Jag missförstod inte. Men eftersom du inte skrev var elhissen satt så får man ju gissa..
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

Liknande ämnen

  1. Byta till Trionic i OG900
    Av tummen87 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 69
    Senaste inlägg: 2015-08-21, 02:27
  2. Elhiss vänster bak HJÄLP NU!
    Av jacoblindmark i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-08-14, 17:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •