Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Dimljuskablage 9-3 SC -06

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Motala
    Inlägg
    77

    Dimljuskablage 9-3 SC -06

    Tjena ...

    Köpte en 9-3 1,9TID -06 häromdagen. Bilen hade inga dimljus så tänkte modda bilen och köra dimljus med xenon.

    Köpte dimljusen på Skruvat.se och reglaget va ja nere och beställde på Saab igår. Men nu var jag lite snabb och trodde det skulle vara framdraget kablage till dimljus på "alla" bilar utan dimljus. Iaf vad jag läst. Men när vi fick loss plasten till dimljushålen så låg inga kablar alls där inne.

    Någon som vet vart de ska ligga? Fatta som dom skulle sitta stipsade fast på baksidan av hålet typ. Tog även bort ljusreglaget och där saknades det 2 st kablar, tror de va 8 hål och 6 av dom fanns det kablar i.

    Men om det nu inte finns några kablar alls hur bökigt äre att dra fram eget? För Saab lär ju vilja ha en massa dollars för detta ingrepp.

    Tips och svar uppskattas...

    /Andreas
    Saab 9-3 1,9TID SportCombi - 06

    http://www.garaget.org/Bengtsson

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Nära Gbg
    Inlägg
    213

    Re: Dimljuskablage 9-3 SC -06

    Du måste byta ut ditt gamla kablage som bara går till temp.givaren mot ett som även går till dimljusen.
    Här finns en länk till monteringsanvisningen: viewtopic.php?f=18&t=261497
    Som de säger i den tråden är det lättaste att ta ner hela fronten när man ska byta det gamla kablaget mot det nya. Kablage-kontakten öppnas genom att man drar ut plastbygeln en bit.


    Citat Ursprungligen postat av addebe
    Tog även bort ljusreglaget
    Hur fick du loss strömställaren? Jag har bänt ner metallflärpen på ovansidan och sen tryckt så hårt jag vågar. Sitter som berget... känns som om panelen kommer gå sönder. Funderar på att ta bort luftutsläppet för att se om man kommer åt bättre då.



    Edit: Verkstaden måste programmera i Tech2 att bilen har dimljus för de ska funka.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Motala
    Inlägg
    77

    Re: Dimljuskablage 9-3 SC -06

    Citat Ursprungligen postat av tur-ture
    Du måste byta ut ditt gamla kablage som bara går till temp.givaren mot ett som även går till dimljusen.
    Här finns en länk till monteringsanvisningen: viewtopic.php?f=18&t=261497
    Som de säger i den tråden är det lättaste att ta ner hela fronten när man ska byta det gamla kablaget mot det nya. Kablage-kontakten öppnas genom att man drar ut plastbygeln en bit.

    Hur fick du loss strömställaren? Jag har bänt ner metallflärpen på ovansidan och sen tryckt så hårt jag vågar. Sitter som berget... känns som om panelen kommer gå sönder. Funderar på att ta bort luftutsläppet för att se om man kommer åt bättre då.

    Edit: Verkstaden måste programmera i Tech2 att bilen har dimljus för de ska funka.
    Tjena, fixade allt iförrgår.

    Åkte te en saabverkstad och la in dimljus och aux med tech2 för 200kr! Fett bra pris. Sen gjorde ja så att ja kopplade in mej på den där kontakten där nere ist för att köpa nytt ledningsnät, finns 3st extra kablar som går ner där, 1st jord och 2st plus, köpte ett gäng ledningsskor och ledningstätningar så kommer det ser proffsigt ut och sitta i originalkontakten. Pris ca 50spänn ist för 800spänn. Dimljus - Check!

    Strömställaren fick ja bort med hjälp av ett par plastverktyg ja köpte på Autoexperten, finns även på Biltema. Bara ta ett brett plastverktyg på det övre klipset och sen bända lite försiktigt, det sitter 2st klockan 4 och 8 oxå, fick ta ett mindre verktyg på det som sitter klockan 4 sen kom allt ut på non sekund.

    /Andreas

    Edit: http://www.autokatalogen.se/afw/motala/ ... dNo=292259
    Saab 9-3 1,9TID SportCombi - 06

    http://www.garaget.org/Bengtsson

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Nära Gbg
    Inlägg
    213

    Re: Dimljuskablage 9-3 SC -06

    Tack för infon!
    Köpte strömställaren på skroten och de två undre flärparna saknades så jag fattade inte varför den inte lossnade. Var ändå tvungen att ta loss luftutläppet, sen fick jag loss den gamla och kunde flytta flärparna till den nya. På servicen om några dar ska de lägga till dimljusen med Tech2. Kostar gratis

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Motala
    Inlägg
    77

    Re: Dimljuskablage 9-3 SC -06

    Härligt! Gratis är godast

    /Andreas
    Saab 9-3 1,9TID SportCombi - 06

    http://www.garaget.org/Bengtsson

Liknande ämnen

  1. Dimljuskablage / strömställare
    Av Falcy i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-06-25, 21:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •