Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Lågnivå från AS2, problem!

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Inlägg
    318

    Lågnivå från AS2, problem!

    Köpte mig en 9-5 -01 med AS2 paketet. Tänkte koppla in ett slutsteg så jag kan stoppa in min baslåda men jag har stött på problem.

    Plockade ur huvudenheten och kopplade in en hög>lågnivå omvandlare på ena bakre högtalarkanalen men jag fick bara ut 0,38volt när vi mätte.
    Åkte till BRL och fick förklarat att jag måste koppla in den på båda bakre högtalarkanalerna. Sagt och gjort, åkte hem, fixade en annan hög>lågnivå adapter som skulle vara bra och kopplade in den som dom sagt men ändå får jag alldeles för svag signal, dessutom så minskade ljudet avsevärt på bakhögtalarna när jag kopplade in den.

    Vad har jag gjort för fel?

    Kan det vara så att den hög>lågnivå adaptern jag har lånat skall kopplas in vid högtalarna i bakdörrarna? Om det nu är så, så finns det alltså olika adaptrar beroende på om man ska koppla in sig direkt bakom stereon eller på högtalarna. Hur vet man vilken som är till vad i så fall?
    9-3 2,0t -01

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Hallstahammar
    Inlägg
    335

    Re: Lågnivå från AS2, problem!

    AS2 paketet har ett slutsteg som sitter framför passagerarstolen.

    Om du kopplat in dig bakom stereon, så har du "snott" balanserad lågnivå.

    Det finns adaptrar på backesljudbygg för detta ändamål, så du får ut lågnivå ur stereon.

    Annars finns högnivå på utgående kablar från slutsteget och vid högtalarna såklart.
    9-5 2,0t -06 BioPower Hirsch

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Inlägg
    318

    Re: Lågnivå från AS2, problem!

    Citat Ursprungligen postat av Pette
    AS2 paketet har ett slutsteg som sitter framför passagerarstolen.

    Om du kopplat in dig bakom stereon, så har du "snott" balanserad lågnivå.

    Det finns adaptrar på backesljudbygg för detta ändamål, så du får ut lågnivå ur stereon.

    Annars finns högnivå på utgående kablar från slutsteget och vid högtalarna såklart.
    Visst fan, Saab kör med balanserad signal, det är ju givetvis därför det inte fungerar. Då är det bara att börja dra kabel från org.steget då. Det sitter bakom höger kickpanel va?
    9-3 2,0t -01

  4. #4
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989

    Re: Lågnivå från AS2, problem!

    Men om du ska ha det till en sub ska du väl sätta hög/lågnivåomvandlaren på signalen till framdörrarna då det är basar, signalen är ju redan delad då den skickas till högtalarna & att ta signal från bakdörrarnas högtalare kan ju inte vara lämpliga isåfall!

Liknande ämnen

  1. Lågnivå från originalstereo?
    Av Bjirnen i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 02:42
  2. Lågnivå från 93 SS Aero -03 (med AS3?)
    Av mikaelnilsson77 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-06-04, 08:21
  3. Lågnivå från infotainment 300?
    Av 93t i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-02-07, 14:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •