Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Ryckig gång på 9-5 kombi -99

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    12

    Ryckig gång på 9-5 kombi -99

    Har nyss fått problem med motorn på min 9-5 2.0t. På tomgång går motorn ojämnt och när man kör finns ingen kraft. Den går ojämnt även vid körning och helt plötsligt går den som den ska igen.

    Har bytt bränslefilter och provat med ett annat spjällhus. Bilen går fortfarande skitkass.

    Kan det va bränslepump eller kan det vara något annat i bränsle-/luftsystem?

    Tack på förhand för svar

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 470

    Re: Ryckig gång på 9-5 kombi -99

    Citat Ursprungligen postat av krillepill
    Har nyss fått problem med motorn på min 9-5 2.0t. På tomgång går motorn ojämnt och när man kör finns ingen kraft. Den går ojämnt även vid körning och helt plötsligt går den som den ska igen.

    Har bytt bränslefilter och provat med ett annat spjällhus. Bilen går fortfarande skitkass.

    Kan det va bränslepump eller kan det vara något annat i bränsle-/luftsystem?

    Tack på förhand för svar
    Börja med att byt tändstift, se om du kan låna någon annans tändkasett och se om det funkar bättre med den.

    Om inget av detta skulle hjälpa så är annars vevaxellägesgivaren en het kandidat.
    Soppapumpen? Funkar den som den ska?
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Hasslarp
    Inlägg
    533

    Re: Ryckig gång på 9-5 kombi -99

    Kolla över alla vacumslangarna under huven, brukar bli ganska murkna och slinter lätt av från där de ska sitta när de har några år på nacken.

    Koppla ur luftmängdmätaren i felsökningssyfte och se om det ger någon förbättring. Kan även vara att du har ett läckage på trycksidan.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •