Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Värmefläkten går inte stänga av. 9-3, -04

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    12

    Värmefläkten går inte stänga av. 9-3, -04

    Hej! Har sökt men inte hittat "mitt fel". alltså fläkten har varit orolig senaste tiden, helt plötsligt ökat till full fart en stund (30 40 sekunder) sen helt normal, sen börjat "svaja upp ner". MEN i fredags när jag gick ut till bilen när den stått 3timmar så gick fläkten för fullt, bilen låst, starta körde en sväng in i garaget men nej gick inte stänga av fläkten "fullt flås" fick ta bort minus kabel. så är det fortfarande, men har ryckt 40amp säkringen istället så man kan åka i bilen. har läst om värmefläktsmotståndet ? vad tror ni här på forumet?

    9-3 -04 aut 2,0t
    9-3 ss 2,0t -04 aut

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    12

    Re: Värmefläkten går inte stänga av. 9-3, -04

    Ja det var värmefläktsmotståndet.
    9-3 ss 2,0t -04 aut

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    12

    Re: Värmefläkten går inte stänga av. 9-3, -04

    JAHA! nu var det dags igen idag efter jag tankat så gick värmefläkten upp på högvarv, går INTE att reglera, stänger man av bilen och tar ut nyckeln fläktj....n står på fullvarv, måste rycka säkringen. måste ju vara styrregleraren igen??? har läst här om problem med ljud eller stannad fläkt? men min har gått felfritt sen jag bytte värmefläktmotståndet sist. Någon som vet eller har jag dubbel otur?
    vill ju inte köpa Volvo igen.
    9-3 ss 2,0t -04 aut

  4. #4

    Re: Värmefläkten går inte stänga av. 9-3, -04

    Er värmefläktsmotståndet ordentlig skrudd fast slik at den har god kontakt med chassis, og er det rent under den? Värmefläktsmotståndet må få kjøling av chassis / overføre varmen til metallet rundt, ellers brenner den opp.
    Var värmefläktsmotståndet nytt eller brukt?

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    12

    Re: Värmefläkten går inte stänga av. 9-3, -04

    Ja då i april köptes ett beg. Kontakt med chassit kan det inte få sitter ju på plastfläkten. har idag talat med två olika personer, båda säger, kolla bensinvärmaren den använder ju fläkten oxå. Ja den har ju vaknat till liv nu när det blivit kallt ute. får kolla ikväll.
    9-3 ss 2,0t -04 aut

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    12

    Re: Värmefläkten går inte stänga av. 9-3, -04

    Köpte beg. värmefläktmotstånd från en 07:a som gått 2700 mil, med exakt samma nr som saab säljer nya över disk. Själva fläkten inte bytt som man läser om här? Har ju en bensinvärmare oxå, men har tagit bort säkringen just nu tyvärr, för har hör att den kan ställa till det??? Faktum är att fläkten snurrar lugnare nu på "auto". tills motorn nått temp, fast det tar ju mycket längre tid. Någon som har bensinvärmare och har haft problem med fläkten???
    9-3 ss 2,0t -04 aut

Liknande ämnen

  1. 99 turbo som inte går att stänga av.
    Av mr turbospeed i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-10-30, 11:26
  2. Stöldlarm går inte att stänga av på 9-5 -98!?!?
    Av warf i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-06-03, 23:14
  3. 9000 cse -94:a går inte att stänga av
    Av -Rickard- i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-10-09, 11:55
  4. Larm går inte att stänga av
    Av m_nordh i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-17, 15:47
  5. Bagagelucka går inte att stänga - 9-5
    Av Schlbuditz i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-22, 13:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •