Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Någe el fel är det men vad kan det vara??

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Åkersstyckebruk
    Inlägg
    7

    Någe el fel är det men vad kan det vara??

    Hallå alla saab vänner jag har en 9000 2.3 atomat från 93. Jag stannade till för att kolla så jag hade tillräkligt med kylar vatten efter en läcka i en slang så jag stängde av motorn i ca 1 min sen gick den inte igång Allt funkar lampor,tuta blinkers, sterio mm men inte panelen som visar vilka därrar som är öppna och vilken växel man har i och panelen som visar om det är någe fel och även bensinpumpen. Testade att byta pump men den får inge strömm. Jag har testat att koppla ur larmet men bilen funkar inte änndå. Kan det vara en styrbox som är paj och vilken samt vart sitter den?? Startmotorn snurrar på fint men den får inge soppa. Det är ca 30 liter soppa i tanken så det är inge soppa torsk. ringde saab och enligt dom så va det 99% säkerhet fel på pumpen men den har ja ju bytt så det är ju inte det. Det är riktigt tråkigt när detta händer efter som att ja bara har haft bilen i rullning i 2 dagar hoppas det finns någon som kan ge mig ett bra svar som löser detta. Tackar så mycket på förhand för svaren mvh joan

  2. #2

    Re: Någe el fel är det men vad kan det vara??

    hej har du kollat säkringen finns ju en som brukar kunna gå i bland antingen 60 amp vid boxen eller en liten säkring inne i bilen haft samma problem då var det bara säkrings helvetet som var paj

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Åkersstyckebruk
    Inlägg
    7

    Re: Någe el fel är det men vad kan det vara??

    Aa har kollat alla säkringar och dom är hela både i motorummet o i hanskfacket samt testat byta relä men det blev ingen skillnad

Liknande ämnen

  1. Kan man fixa en sliten ratt på någe vis?
    Av Travis i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-09-25, 13:01
  2. 18" & sänknings vara eller icke vara m.h.t chassi
    Av vikke i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-24, 21:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •