Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 28

Ämne: Bollman goes oldschool! Numera en diskussion om SSK!

  1. #1
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128

    Bollman goes oldschool! Numera en diskussion om SSK!

    Äntligen! Som Fylking skulle säga...

    Inhandlad är en SAAB 96, och inte vilken 96a som helst utan en kortnos från 64 med mysig 2-taktsmotor!


    -----------------------------------------------------------------------------
    Moderator edit//
    Tråd ursprungligen från: http://forum.saabturboclub.com/viewt...?f=31&t=279035

    Diskussionen om SSK fortsätter härmed i den här tråden och Bollmans projekttråd handlar härmed om Bollmans bil. Ingenting annat.

    Mvh/
    Kongo
    -----------------------------------------------------------------------------

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    283

    Re: Bollman goes oldschool! SAAB 96!

    Underbart! Visst har turbobilarna sin charm, men det går inte upp mot en TT. Så när blir du medlem i Svenska Saabklubben?

    Det är gammelsaabträff i Karlskrona den 24 april så du får snabba på med skruvandet
    Webmaster Svenska Saabklubben
    Saab 96 TT -62, Saab 9-5 kombi -99, Saabo -67 (nr 356)

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 422
    Medlem#
    3020

    Re: Bollman goes oldschool! SAAB 96!

    Citat Ursprungligen postat av PHermansson
    Så när blir du medlem i Svenska Saabklubben?
    Bollman jag vill bara påpeka att denna klubb har en tråkig attityd.

    Vi här på turboklubben är öppna för andra Saabar och tycker även att Kortnosar som din är klart kul bil. Men på Saabklubben är man så insnöad på skrotbilar och annat junk så det är nästan beklagligt hur trångsynta de härskapet är.

    Lägger man ut en fin turbobil på "våra bilar" får man knappt någon kommentar, de man får vet man vilka de är från. Fick tom ett inlägg över min fina 9k Talladega som löd "vad är det för speciellt med den!"

    Saabklubben är tyvärr en plats för folk som går i gång när de ser en bil som är en skrotbil och de blir då så exalterade, kommer man med en turbobil som är gammal så rynkar de på näsan över den.
    Nu senast blev de exalterad över en skrotfärdig 95:a i avskyvärd skick. men
    de tyckte färgen var så läcker.

    De kanske är systerklubb till 99:a klubben där man höjer rostiga 99 GL till skyarna.
    //MH
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    283

    Re: Bollman goes oldschool! SAAB 96!

    Nu måste jag få försvara SSK lite... Visst finns det folk som stämmer in på det du beskriver, men det är absolut inte klubbens officiella inställning. Vi har officiellt en rullande 25-årsgräns för vilka bilar som kan var med, alltså är numera 9000 välkomna. Själv brukar jag säga att vi gillar allt som det står Saab på, och skulle någon lägga upp en bild på en gammal Saab-dator skulle jag inte protestera.

    Det är tråkigt att det fåtal som inte uppskattar de nyare bilarna ofta hörs mest, men så är det ju ofta.
    Webmaster Svenska Saabklubben
    Saab 96 TT -62, Saab 9-5 kombi -99, Saabo -67 (nr 356)

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Långaryd
    Inlägg
    315

    Re: Bollman goes oldschool! SAAB 96!

    Citat Ursprungligen postat av Cabmange
    Citat Ursprungligen postat av PHermansson
    Så när blir du medlem i Svenska Saabklubben?
    Bollman jag vill bara påpeka att denna klubb har en tråkig attityd.

    Vi här på turboklubben är öppna för andra Saabar och tycker även att Kortnosar som din är klart kul bil. Men på Saabklubben är man så insnöad på skrotbilar och annat junk så det är nästan beklagligt hur trångsynta de härskapet är.

    Lägger man ut en fin turbobil på "våra bilar" får man knappt någon kommentar, de man får vet man vilka de är från. Fick tom ett inlägg över min fina 9k Talladega som löd "vad är det för speciellt med den!"

    Saabklubben är tyvärr en plats för folk som går i gång när de ser en bil som är en skrotbil och de blir då så exalterade, kommer man med en turbobil som är gammal så rynkar de på näsan över den.
    Nu senast blev de exalterad över en skrotfärdig 95:a i avskyvärd skick. men
    de tyckte färgen var så läcker.

    De kanske är systerklubb till 99:a klubben där man höjer rostiga 99 GL till skyarna.
    //MH

    Kan bara hålla med, jag är medlem i båda klubbarna och på saabklubben är det bara gamla 2t som gäller ,möjligtvis att du blir accepterad med en v4, men en turbo Tråkigt men sant, är välldigt mycket vi och dem(bilar tillverkade efter 66 alltså) i den klubben.

    Nu senast va det ett väldans liv över en kille som hade länkat till sin saab 96 2t som han hade lagt ut på tradera!!, usch o fy så får man ju inte göra! helt otroligt vad de kan reta sig på där inne, vojvoj.
    SAAB 900 cab-87,99t16 samt 9000 a50-97

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    283

    Re: Bollman goes oldschool! SAAB 96!

    Det är ju fint att ni dömer hela klubben och dess 2500 medlemmar efter några få konservativa högljudda medlemmar. Men tycker ni så får ni tycka så, men det är fel att säga att Saabklubben är sån. Det finns medlemmar som tycker så, ja, men det är inte något som SSK står för.
    Webmaster Svenska Saabklubben
    Saab 96 TT -62, Saab 9-5 kombi -99, Saabo -67 (nr 356)

  7. #7
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 422
    Medlem#
    3020

    Re: Bollman goes oldschool! SAAB 96!

    Citat Ursprungligen postat av PHermansson
    Det är ju fint att ni dömer hela klubben och dess 2500 medlemmar efter några få konservativa högljudda medlemmar. Men tycker ni så får ni tycka så, men det är fel att säga att Saabklubben är sån. Det finns medlemmar som tycker så, ja, men det är inte något som SSK står för.

    Du har en poäng där, men tyvärr skapar man uppfattningen av de som hörs.

    Kollar man idag bland våra bilar och ser besöksantalet så får ialla fall jag en tankeställare vilket intresse som finns. Och som då inte välkomnar vissa med andra Saabar än TT och vissa V4:or

    //MH
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

  8. #8

    Re: Bollman goes oldschool! SAAB 96!

    OK, Cabmange. Upp till bevis.
    Två frågor som kan besvaras med ja eller nej:
    Är enskilda medlemmars attityd på Saabklubbens forum att jämställa med Saabklubbens attityd? Ja eller nej?

    Är Saabklubben endast insnöad på skrotbilar? Ja eller nej?

    Martin B ex-ordförande Saabklubben
    92-55, 93-59, 95-64, 99-76 limo, 99T-78, 99T-80, 900 Aerocab-92, 9000CSE-97, 9-3 SC Vector 2.0T


    Citat Ursprungligen postat av Cabmange
    Citat Ursprungligen postat av PHermansson
    Så när blir du medlem i Svenska Saabklubben?
    Bollman jag vill bara påpeka att denna klubb har en tråkig attityd.

    Vi här på turboklubben är öppna för andra Saabar och tycker även att Kortnosar som din är klart kul bil. Men på Saabklubben är man så insnöad på skrotbilar och annat junk så det är nästan beklagligt hur trångsynta de härskapet är.

    Lägger man ut en fin turbobil på "våra bilar" får man knappt någon kommentar, de man får vet man vilka de är från. Fick tom ett inlägg över min fina 9k Talladega som löd "vad är det för speciellt med den!"

    Saabklubben är tyvärr en plats för folk som går i gång när de ser en bil som är en skrotbil och de blir då så exalterade, kommer man med en turbobil som är gammal så rynkar de på näsan över den.
    Nu senast blev de exalterad över en skrotfärdig 95:a i avskyvärd skick. men
    de tyckte färgen var så läcker.

    De kanske är systerklubb till 99:a klubben där man höjer rostiga 99 GL till skyarna.
    //MH

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 085

    Re: Bollman goes oldschool! SAAB 96!

    Citat Ursprungligen postat av marber
    OK, Cabmange. Upp till bevis.
    Två frågor som kan besvaras med ja eller nej:
    Är enskilda medlemmars attityd på Saabklubbens forum att jämställa med Saabklubbens attityd? Ja eller nej?

    Är Saabklubben endast insnöad på skrotbilar? Ja eller nej?

    Martin B ex-ordförande Saabklubben
    92-55, 93-59, 95-64, 99-76 limo, 99T-78, 99T-80, 900 Aerocab-92, 9000CSE-97, 9-3 SC Vector 2.0T

    är inte varken reggad på forumet eller medlem i klubben ifråga
    men reagerar på försvarsställningen samt rödmarkeringen
    1 av 9 som är nyare än 10 år tjaa
    det kallas väl entusiast och inte insnöad.....

    dock så vill jag påstå att STCS har ett väldigt "gott rykte" bland dom andra forumen då vi faktiskt är öppna för o hjälpa alla märken..


    //T
    900s-90 & 900T8-87
    9000 2.3T -91 & 9000 2.3T A50 -97
    http://www.garaget.org/?car=36979 varit forumsmedlem sedan 2002

  10. #10

    Re: Bollman goes oldschool! SAAB 96!

    Hej!
    Rödmarkeringen beror på att jag inte förstått varför man skall kritisera andra Saabklubbar på detta forum. Det omvända gäller förstås också.

  11. #11
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128

    Re: Bollman goes oldschool! SAAB 96!

    Jag tror visst herr Cabmange trampade på en öm tå

    Alltså, jag tycker inte alls det är fel med specialklubbar som värnar om en viss modell, och det är ju inte så värst vanligt med de äldre bilarna. Många "SAAB-fantaster" är det ju för de har köpt en rätt billig bil som de kan få att gå som en skållad råtta med ganska smal budget. Det är trimmöjligheterna som har öppnat SAAB-dörren för många medlemmar här på STCS skulle jag vilja påstå. Bilar utan turbo är inte alls lika spännande och kommer man så pass långt bak som jag gjort med denna så anser ju de allra flesta att det bara är en gammal och dålig bil, hur man än vänder och vrider på det. Cabmange har helt rätt i att det är väldigt högt till tak här på STCS, men det beror nog också på att turbo-ägarna kommer från andra märken och kanske passerar SAAB och fortsätter till annat märke, ingen är "fanatisk". SAABklubben annonserar ju klart och tydligt på hemsidan att det är en klubb för gammelsaabar, sen kan man väl orda om var den gränsen går För mig skulle det kunna vara när Herr Sason inte längre satt vid ritbordet. Visserligen kan man väl vara öppen för senare modeller, men om man har en specialklubb inriktad på äldre bilar så bör man ju värna om det intresset också istället för att glida iväg till nyare skapelser.
    Slutligen, för att citera Birgit Friggebo:
    -Nu tycker jag vi alla skall sjunga "we shall overcome"

  12. #12

    Re: Bollman goes oldschool! SAAB 96!

    Det är föga givande att fokusera på olikheter inom Saabhobbyn.
    Håller helt med om att det borde vara med "we shall overcome" snarare än "we shall overrule".

    I Saabklubben är gränsen är rullande vilket innebär att klubben just nu arbetar för allt mellan Saab 92 till Saab 9000. Att de (idag) nyare bilarna är minoritet kan ingen förneka. Frågan är hur mycket man skall reta upp sig på det förhållandet.

    När klubben bildades 1976 var det bara för Saab 92 sedan kom övriga tvåtaktare, med tiden även V4:or, 99:or, 900:or och 9000. Letar personligen efter en vettig A50 eller Aero som jag tänker åka på Saabklubbenträffar med som ett alternativ till Saab 92:an och cabben som fått agera träffbilar de senaste säsongen.

    I garaget håller en unik 99:a på att renoveras

  13. #13
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 422
    Medlem#
    3020

    Re: Bollman goes oldschool! SAAB 96!

    Citat Ursprungligen postat av marber
    OK, Cabmange. Upp till bevis.
    Två frågor som kan besvaras med ja eller nej:
    Är enskilda medlemmars attityd på Saabklubbens forum att jämställa med Saabklubbens attityd? Ja eller nej?

    Är Saabklubben endast insnöad på skrotbilar? Ja eller nej?

    Martin B ex-ordförande Saabklubben
    92-55, 93-59, 95-64, 99-76 limo, 99T-78, 99T-80, 900 Aerocab-92, 9000CSE-97, 9-3 SC Vector 2.0T
    Hej Martin

    När en klubb har ett forum precis som SSK så skapar man en uppfattning om klubben och dess värderingar utifrån de intryck man får från forumet.
    Jämför gärna hur attityden och jargongen är här på turboklubben.

    Så svaret på fråga ett är tyvärr Ja.

    Och då får fråga två kopplas ihop med fråga ett, och jag uppfattar att man kommenterar och blir entusiasmerad över bilar som är i mina ögon är skrot alt projekt, inget som man visar upp på något som våra bilar som jag tycker borde vara bilar som är körbara.
    Och tittar man på våra bilar så finns det inlägg över hur fantastiska vissa ”skrotbilar” är, typ senaste en dålig 95.a som var grön. Jag har lagt ut några av mina bilar som är i ett otroligt fint skick nu i dagarna, förutom mitt projekt 9000 Aero och de kommentarer man får är från sina bekanta typ. Min Talladega fick jag en kommentar att man skulle slipa ner den? Och min 9000 Aero som är en otroligt fin bil som blev utsedd till världens finaste 9000 på festivalen 2007 har färre besökare än Talladegan. Men vad skall man förvänta sig när de på forumet inte har intresse över bilar nyare än var det -66 som någon skrev här i tråden.
    Jag skulle kunna bidraga med två 9000 som skulle kunna fotograferas och läggas in i loggan för SSK istället för kortnosen som är på Eran hemsida, men skulle SSK våga det? Diskussionen över medlemskortet var riktigt fånigt, bevisar starkt vad SSK står för eftersom denna diskussion fick fortgå på forumet som drivs av SSK.

    Så svaret på fråga två är också ja.

    Forumets attityd är och förblir vad ett forum står för mig, och jämför STCS och dess öppenhet för andra bilar och där man i projekttrådar även har bilar utan turbo. Men STCS har också en troligtvis lägre medelålder och där de är mer aktiva på STCS forum jämfört med SSK. SSK gissar jag att de har en mängd medlemmar som EJ är aktiva på forumet, därför blir SSK forum för enkelspårigt när dess aktiva forummedlemmar som eventuellt ej är betalande medlemmar fokuserar sig på en viss typ/grupp av fordon, och som förmodligen är till nackdel för SSK på sikt.

    Och Martin hur gick det med modellombudsmannen för 9000?
    Uppfattar som det inte gick bra alls, och varför blir det så?
    Själv förhörde jag mig hos SSK ordförande om vad det innebar, och det svaret man fick så gick luften ur en över att "söka" denna tjänst.

    Och Sorry Bollan för att kapa din projekttråd

    Vänligen

    Magnus
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

  14. #14
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128

    Re: Bollman goes oldschool! SAAB 96!

    Fast här har vi ju precis samma problem som STCS har; forumet<>klubben. Eftersom man inte måste vara medlem i klubben för att vara medlem på forumet så kan man ju inte uttala sig om klubbens intentioner genom forumet även om jag är _mycket_ medveten om att det är precis det som blir resultatet av att ha ett öppet forum. Dock får man ett mycket mer levande forum om man tillåter att icke-klubbmedlemmar får vara med på forumet. Även om det är högt till tak här på STCS forum så kan det mycket väl bli lite konstigt här med, minns diskussionen om t5/t7-suite och det eviga tjafset om att moderatorerna skulle ha en personlig agenda mot vissa personer.
    Du får väl helt enkelt bida din tid lite cabmange, och vänta 10-20 år till så skall du se att det dreglas mer över dina superduperfina bilar, när det inte finns mer än 100st 9000 kvar alla kategorier och du är i stort sett den enda som har en original 9000 Aero -91 som dessutom är som om den precis rullat av bandet, då skall du få se att folk är beredda att betala inträde för att få titta på den
    Vad gäller att hetsa upp sig över skrot så vet vi ju hur det började med PeterT16s pärlvita. Den hade ju jag kört på tippen så dålig var ju den, men trots det så fylldes tråden av hejjarop bara för att den var pärlvit. Nu har den visserligen utvecklats till ren fetichism, men utgångsläget...

  15. #15
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 422
    Medlem#
    3020

    Re: Bollman goes oldschool! SAAB 96!

    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Du får väl helt enkelt bida din tid lite cabmange, och vänta 10-20 år till så skall du se att det dreglas mer över dina superduperfina bilar, när det inte finns mer än 100st 9000 kvar alla kategorier och du är i stort sett den enda som har en original 9000 Aero -91 som dessutom är som om den precis rullat av bandet, då skall du få se att folk är beredda att betala inträde för att få titta på den

    Jo kanske det, men då är man ju pensionär, blir väl barnen som får glädjas med den.

    För hos SSk är 9000 bara en bruksbil, undrar vad de säger om gubben i stan som åker en skrotfärdig flerfärgad V4 till vardags, för honom är det en bruksbil.

    Vad som är bruksbil vs entuiasm fordon, det är upp till var och en. Martin som fd ordförande SSK har byggt upp något som jag blev intreserad av, och som han skall ha en stor eloge för, dock känns det som det börjar förfalla och att det vberklgien blir vi och dom hos SSK. Jo jag är i minoritet med 9000, men jag uppattar det som att även en 99:a har svårt att hävda sig som SSK bil. De fungerar väl som bra bruksbilar för vissa TT folk, och en riktig saab har ju rattväxel säger ju vissa.

    //MH
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

  16. #16
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128

    Re: Bollman goes oldschool! SAAB 96!

    Haha, ja, så kan det vara
    Nåväl, denna klassar väl iaf in även hos de mest konservativa (jaja, okej, fel bakdel då )

  17. #17
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 422
    Medlem#
    3020

    Re: Bollman goes oldschool! SAAB 96!

    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Vad gäller att hetsa upp sig över skrot så vet vi ju hur det började med PeterT16s pärlvita. Den hade ju jag kört på tippen så dålig var ju den, men trots det så fylldes tråden av hejjarop bara för att den var pärlvit. Nu har den visserligen utvecklats till ren fetichism, men utgångsläget...
    Hej Patrik
    Nu känns det som jag vill kommentera detta.
    Peters Pearlwhite är och förblir en renovering som inte går att jämföra med vad folk gör i allmänhet.
    Hans Aero är först och främst en -84:a vilket i säg gör den unik, därefter är den perlwhite.
    Aeron i sig är en fantastisk ikon över vad Saab då kunde göra, det är en bil som var det snabbaste och häftigaste som gjordes på den tiden, när Volvo och Saab tävlade om att vara snabbast alt starkaste bilen. Aeron blev en ikon som den ännu idag är, där folk som ville visa sig valde då oftast en svart Aero. Skulle man göra om denna bedrift med annan Saab så är en TT-sonett nästan vad man bör jämföra det med, visserligen har de gjorts i 258 exemplar, och den pearwhite är det väl 29 st över åren.
    En Saab 92 tom 96 har väl aldrig hävdat sig som en bra bil, förutom som rallybil. TT 96:or är ju bilar som var så dåliga som bil på 60-talet där de fick byta motor på en mängd för att kunna sälja dom,(66/67) och pga det så ville ingen byta in dessa bilar så hamnade oftast i typ ladugårdar, och dyker nu idag upp som gubben i lådan i olika skick, allt från hyggliga bruksbilar tom mer renoveringsobjekt.
    Men skulle Peter startat och renoverat typ en 900 GL från -81 så skulle han nog fått hjälp att komma till psykakuten. En sådan alt 99GL är ju vad dessa TT motsvaras av nyare bilar, och vad händer med dom? jo de görs slut på folkrace banorna, där nu också 9000 börjar bli en vanlig syn.

    Men som sagt, lyckta till med din renovering av din TT. Detta och de övriga inläggen skall inte smutsa ner din projekt tråd. Jag är inte bitter men hur man blir välkomnad på SSK forum när man åker nyare Saabar är inte vad vi gör här med folk som kommer med bilar som inte har turbo.

    Ha de gött och lycka till med din blå, man sitter väl själv med en sådan en vacker dag, dock så kommer den få annan motor ganska omgående och bli en typ av hotrod.

    //Magnus
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

  18. #18
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128

    Re: Bollman goes oldschool! SAAB 96!

    Tur att tråden är min
    Nå, jag håller mig dig om att den är något speciellt den där pärlvita även om inte jag är överförtjust i färgen. Dock, om du väntar 20 år till så tror jag nog att en 9000i från 86 skulle kunna väcka något form av intresse. Man måste ju ändå tänka på att ju nyare bilar, desto större serier och därmed tar det lite längre tid innan de blir så pass "ovanliga" att folk verkligen ser dem som något värt att pyssla med. Jag kan ju se charmen med 96orna och ännu hellre 92 och 93orna. Det var ju ändå formen och idéerna som startade SAAB som biltillverkare. 99an gav SAAB det formspråk som de än idag försöker hålla kvar vid.
    Jag kan hålla med om att en vanlig 93/96a inte borde väcka ett _så_ stort intresse, men om du tittar på vad en sport eller Monte Carlo kostar idag så.

    Nåja, detta kan man diskutera tills internet lägger ner

    Jag tycker det är lite kul med 2-taktarna, men jag lovar att det inte kommer utvecklas till någon fetichism alternativt få mig att ge upp turbosarna

    Åter till bilen tråden handlar om: idag har jag inte gjort skvatt. Det har varit en rätt schysst dag så jag har flugit min lilla helikopter istället, haha
    Det blir bättre imorrn, ska komma lite närmare SBP

  19. #19

    Re: Bollman goes oldschool! SAAB 96!

    Man skulle vilja ha drömbilen nr1 = Saab 99 turbo
    finns någon? NEJ!!
    Om man hittar en blir det ett objekt-
    SKULLE det finnas en i kanonskick hinner Holländarna före
    SKULLE man ändå lyckas med det omöjliga:
    SSK? endast för dinousarier. 92-96
    STCS? chipstrimmade 9000/9-5/9-3 körda av pappas
    pojkar med STOR plånbok iprydda Bilsportkepa-
    107tumsfälgar, lysrör, komponentstereo vilka spränger hörseln
    och barsebäck..........
    STCS: tillverkning av delar till klassiska 99/900T? NEJ!!
    klubben är ett raceteam ingen riktig märkesklubb!
    SÅ säg mig:..........................vart skall de största 70-80-tals ikonerna
    ta vägen

  20. #20
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989

    Re: Bollman goes oldschool! SAAB 96!

    Citat Ursprungligen postat av sabian
    STCS? chipstrimmade 9000/9-5/9-3 körda av pappas
    pojkar med STOR plånbok iprydda Bilsportkepa-
    107tumsfälgar, lysrör, komponentstereo vilka spränger hörseln
    och barsebäck..........
    Va positiv du va då

    Så du menar att vi på Stcs inte uppskattar en fin 99 Turbo... då får du nog tänka om! STCS är till för ALLA som har ett särskilt intresse för SAAB Turbo!

    Sen att alla skulle köra runt med en bil betald av pappa & använda keps är ju bara ett patetiskt påhopp!

    Sen har väl de flesta som trimmat CHIPtrimmat då det inte funkar så bra att använda CHIPS

    Sorry för OT!!!

Liknande ämnen

  1. Bollman goes oldschool! SAAB 96!
    Av bollman i forum Projekt
    Svar: 76
    Senaste inlägg: 2011-05-22, 14:09
  2. Bollman, en andra klassens moderator?
    Av Wigglo i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2010-07-20, 08:00
  3. Svar: 97
    Senaste inlägg: 2010-03-02, 15:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •