Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Får inte ut stereon, 9-5 -02.

  1. #1

    Får inte ut stereon, 9-5 -02.

    Tjena, har en 9-5 sedan -02a, Som jag efter lite övervägande beslutat att peta inn slutsteg och baslåda i, Sagt och gjort Kablar, adapter från backes inhandlad, Drog strömkabeln sen när ja skulle börjar på lågnivån så får ja inte ut sterion, har prövat det mesta, Grillpinnar,skruvmeslar,spik, nån slags hjälpmedel från biltema, men sterion sitter där den sitter, Skulle bli otroligt glad om nån vänlig själ kunde hjälpa mig med en lösning till detta.
    Tack för ett bra forum ! // Marcus

  2. #2
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 993

    Re: Får inte ut sterion !

    Kan sitta som fan ibland, men har du köpt verktyget på biltema som passar i hålen så ska det ju gå! Men man får ta i rätt bra ibland, ta hjälp av en flat skruvmejsel eller liknande & bänd lite försiktigt så du inte skadar interiören!

    Det ska gå!!

  3. #3

    Re: Får inte ut sterion !

    Okej, jo precis det är dom jag har köpt, Får testa lite väl beprövat våld, fast under kontrollerade former och hoppas på det bästa

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2009
    Inlägg
    76

    Re: Får inte ut sterion !

    När du tjoffat in pinnarna i hålen så trycker du dem åt sidan rätt hårt medans du samtidigt juckar ut den. Funkade för mig, och då satt den rätt hårt vill jag minnas
    Saab 9-3 Aero -01

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Fagersta
    Inlägg
    457
    *Såld* 9-5 Aero SC Aut -02
    V70 T6 -14

  6. #6

    Re: Får inte ut sterion !

    Tack, ! Nu är den äntligen ute ! Men har nu en annan fråga, Tänkte ju klämma dit en adapter ut, men kontakterna följer ju inte med sterion ut, utan sitter monterade längst inn i vänstra hörnet i stöldkasetten. Vilken är smartaste lösning för detta ? Att ta ut stöldkassetten och klippa isär kontakterna eller att trycka dit adapter vid slutsteget i stället. Är lite orolig för att om ja klipper sönder kontakterna vid sterion och trycker inn adaptern bakom kassetten så kan det glappa och bli strul att få dit sterion ordentligt, !
    Mvh Marcus

  7. #7
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 993

    Re: Får inte ut sterion !

    Vad jag förstått så är man tvungen att klippa isär kontakterna som sitter på korgen!

  8. #8

    Re: Får inte ut sterion !

    Jo det har jag också förstått, men då måste man ju dela på dom 3, känns ju lite som om att d kan blir jobbigt att skjuta inn sterion och få inn kontakterna då, Pinsamt att åka till saab me svansen mellan benen och säga att man klippt isär sterio kontakten och inte får ihop d igen

  9. #9
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 993

    Re: Får inte ut stereon, 9-5 -02.

    Har inte gjort det själv så jag har ingen aning, men andra har ju lyckats så det ska väl gå att få ihop det igen!

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Fagersta
    Inlägg
    457

    Re: Får inte ut stereon, 9-5 -02.

    När jag skulle ha dit en sådan adapter ville inte jag heller dela på kontakten.
    Jag stiftade ur kablarna istället.
    Med facit i hand var det ett j***a jobb (gjordes med böjda gem. Finns klart bättre verktyg) och hade jag vetat det innan hade jag absolut delat kontakten.

    Borde vara ganska enkelt att komma åt att pilla dit kontakterna om ac-panelen tas bort om de nu vill halka lite på sniskan.
    *Såld* 9-5 Aero SC Aut -02
    V70 T6 -14

  11. #11

    Re: Får inte ut sterion !

    Citat Ursprungligen postat av warxz
    Okej, jo precis det är dom jag har köpt, Får testa lite väl beprövat våld, fast under kontrollerade former och hoppas på det bästa
    Jag försöker hitta dessa verktyg på Biltemas hemsida men lyckas inte. Vet någon vad de kallas eller har en länk till var man kan köpa dom?

Liknande ämnen

  1. Stereon kan inte spara radiostationer
    Av paraply i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-07-15, 12:07
  2. Stereon sparar inte inställningarna!
    Av heaton i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-05-17, 14:56
  3. får inte ut stereon...
    Av fetegrete i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-01-16, 08:23
  4. Högtalarna dör men inte stereon??
    Av snalle i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-19, 16:04
  5. stereon startar inte....
    Av Andthe i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-15, 09:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •