Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Batteri 9-5 kombi

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2003
    Inlägg
    58

    Batteri 9-5 kombi

    Hej!

    Batteriet har lagt av. En kompis har ett nytt som ej är orginal (TUDOR start).Problemet är att han ej bor där jag bor därför kan jag ej testa att det passar själv, därav ställer jag frågan till er
    Orginal batteri har måttet:278x174x190 detta har 310x175x220 tror ni att detta får plats med kablar och dylikt?

    Tacksam för svar.

  2. #2

    Re: Batteri 9-5 kombi

    I båda mina 9-5:or har jag satt in största möjliga och de har vart 278 långa.
    Det ena va 74 och det andra 80 AH.

    /Henrik

  3. #3

    Re: Batteri 9-5 kombi

    Kan man ha två olika batterier i bilen t ex ett 80 och ett 74 ah?? varför blir det knas med laddningen åså??

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2003
    Inlägg
    58

    Re: Batteri 9-5 kombi

    Bra, men det jag undrar mest över är höjden, får jag igen huven samt räcker kablarna. Detta batteri är 310mm långt.

    Tacksam om någon kunde mäta med de mått jag skrivit in, så jag vet om det är lönt att åka hela vägen till polarn och hämta batteriet som ej är saab orginal mått.

    Mvhj

  5. #5

    Re: Batteri 9-5 kombi

    Citat Ursprungligen postat av bosabengt
    Kan man ha två olika batterier i bilen t ex ett 80 och ett 74 ah?? varför blir det knas med laddningen åså??
    Ja man kan ha det, men då bör man ha ett relä kopplat i mellan dessa batteri som gör att det separerar batterierna.

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kyrkhult
    Inlägg
    1 180

    Re: Batteri 9-5 kombi

    Citat Ursprungligen postat av 2055
    Bra, men det jag undrar mest över är höjden, får jag igen huven samt räcker kablarna. Detta batteri är 310mm långt.

    Tacksam om någon kunde mäta med de mått jag skrivit in, så jag vet om det är lönt att åka hela vägen till polarn och hämta batteriet som ej är saab orginal mått.

    Mvhj
    Varför mäter du inte själv?
    En rent okvalificerad gissning skulle vara att om orginal passar på höjden med batterikåpa så skulle ett liiite högre passa utan kåpa...
    Saab 9-3 tid -05
    superduke 1290R -14

Liknande ämnen

  1. Ev byta bil! ? Hur står sig 9-3 kombi i värde mot 9-5 kombi?
    Av ajson i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-01-12, 22:12
  2. Batteri.
    Av DJansson i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-04-11, 04:44
  3. Aero kombi/Sport kombi
    Av Treo i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-01-29, 17:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •