Hej!
Hur mycket skilljer det På NGK PFR 6H-10 och NGK BCPR 7ES-11
I Wisen står det att den förstnämnda är korekt och enligt Speedparts skall dom sistnämnda användas?
Mvh/Adde
Hej!
Hur mycket skilljer det På NGK PFR 6H-10 och NGK BCPR 7ES-11
I Wisen står det att den förstnämnda är korekt och enligt Speedparts skall dom sistnämnda användas?
Mvh/Adde
Saab rekommenderar platinastiften eftersom det är betydligt längre bytesintervaller på dessa. Antagligen för att de ska klara serviceintervallen. Jag har dock fått ett tips från ett antal "kunniga" som påstår att BCPR7ES-11 är perfekt för bilen sånär som på att man inte kan/bör köra 2.000 mil med dem.Ursprungligen postat av Aero_Jansson
Så köp du brunstensstiften istället, men kom i håg att byta oftare!
SAAB 9-3 SE 2.0T -00 Znyper Edition: B205R + en massa godis. Just nu: 315hp/436Nm
"Saab gör inga dåliga växellådor. De gör bara lite för trimvänliga motorer..."
Kör på BCPR7ES-11 som Znyper skriver. Byt oftare, har samma stift i min B205E och byter vid 500 mil.
Gixxer 1000 @ 180 hk
SAAB 9-5 2.0 lpt
Hej!
Tackar för snabbt svar... Då kan man ju köpa 7orna med gott smvete då..
Mvh/Adde
99 -77EMS, 99 -78T, 99 -79, 99 -80T16, 99 -84 T8, 9-5 Aero.
Toyota 4Runner -91, Lexus Ls400 -94
Ford Model A 1930 Tudor, Ford Model A 1930 Cupé HD Chopper -08 Amb, Bsa B33 1949, Bsa A65 1970