Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Nedfällbar högerbackspegel.

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    62

    Nedfällbar högerbackspegel.

    Hej.

    Inhandlade en Saab 9-3 SS Aero 2.8T förra veckan. Den är bland annat utrustad med infällbara backspeglar och nedfällbar för backningen på högerspegeln. Men den aktiveras inte när jag lägger i backen så jag måste trycka varje gång den skall fällas ned. Har sökt lite på forumet men inte fått någon klarhet i om den skall göra detta eller om man måste trycka varje gång. Hade ju varit smidigt om den vinklar ned av sig självt. Jag har även minne i förarstolen, läste någonstans att man var tvungen att ha detta. Är det någon som vet exakt hur det skall vara och om man isf kan aktivera funktionen?

    mvh Viktor

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    268

    Re: Nedfällbar högerbackspegel.

    Hej!

    På 9-5 är det samma sak, dvs backen i + tryck på knapp = nedfällning av höger backspegel. Knappen på 9-5 är iofs inte helt intuitiv, om man så säger. Ser mest ut som en gjutplupp... På 9-3 är det en riktig knapp med tydlig symbol (förutom det faktum att den föreställer en vänsterspegel, men man kan väl inte få allt...).

    Antar att det är för att man inte alltid vill/behöver titta på höger bakhjul när man backar. Oftast behöver jag se vad som händer bakom bilen. Speciellt när jag backar med släp

    /Mange
    För tillfället utan Saab.
    Saknar dock mina tidigare skönheter: 9-3 M1 -99, 9-3 Aero -00, 9-5 2,3t -02, 9-5 2,3t Bio -06, 9-3 1,8t Bio -07.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    62

    Re: Nedfällbar högerbackspegel.

    Hade hellre haft så man får trycka upp den när man vill ha den som vanligt istället Så det finns alltså inget sätt att få den att fälla ned sig självt när man trycker i backen?

    Citat Ursprungligen postat av mange69
    Hej!

    På 9-5 är det samma sak, dvs backen i + tryck på knapp = nedfällning av höger backspegel. Knappen på 9-5 är iofs inte helt intuitiv, om man så säger. Ser mest ut som en gjutplupp... På 9-3 är det en riktig knapp med tydlig symbol (förutom det faktum att den föreställer en vänsterspegel, men man kan väl inte få allt...).

    Antar att det är för att man inte alltid vill/behöver titta på höger bakhjul när man backar. Oftast behöver jag se vad som händer bakom bilen. Speciellt när jag backar med släp

    /Mange

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    66

    Re: Nedfällbar högerbackspegel.

    Nej, den får aktiveras manuellt vid backning.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •