Sidan 6 av 18 FörstaFörsta ... 4567816 ... SistaSista
Resultat 101 till 120 av 356

Ämne: Inte bra att tuta nuförtiden!

  1. #101
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Fågelbrolandet
    Inlägg
    3 071

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Vidare diskusion med dig LM anser jag bortkastad tid . Därför lägger jag på locket. Ha en fortsatt trevlig dag.
    http://www.garaget.org/?car=144123
    SAAB är som en drink djävulsk och full med godsaker.

  2. #102
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 878

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    99t16blå>>Vilken grupp är det enligt studien statistiskt mest sannolikt som kan tänkas utsätta dig och mig för brott, de svenskfödda med två svenskfödda föräldrar eller alla de övriga grupperna tillsammans?

    Återigen handlar det om att samtliga brott begås av människor, inte av etniciteter, religioner eller hårfärger.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #103
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Inlägg
    1 008

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Citat Ursprungligen postat av LM
    99t16blå>>Vilken grupp är det enligt studien statistiskt mest sannolikt som kan tänkas utsätta dig och mig för brott, de svenskfödda med två svenskfödda föräldrar eller alla de övriga grupperna tillsammans?

    Återigen handlar det om att samtliga brott begås av människor, inte av etniciteter, religioner eller hårfärger.
    Nu får du väl ändå ge dig.

  4. #104
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 074

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Citat Ursprungligen postat av hampe4pet
    Citat Ursprungligen postat av LM
    99t16blå>>Vilken grupp är det enligt studien statistiskt mest sannolikt som kan tänkas utsätta dig och mig för brott, de svenskfödda med två svenskfödda föräldrar eller alla de övriga grupperna tillsammans?

    Återigen handlar det om att samtliga brott begås av människor, inte av etniciteter, religioner eller hårfärger.
    Nu får du väl ändå ge dig.
    Antagligen svenskar då vi än sålänge är fler än de med utländsk bakgrund.


    Men fruktansvärt att slå ihjäl en gammal person, oavsett om tanten hade spottat på 23-åringen. Gamlingar rör man inte, oavsett.
    Saablös dåre

  5. #105
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Långaryd
    Inlägg
    315

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    MM helt rätt lm, men om vi tittar på de grövre brotten så är det så att det är 2,5ggr större risk att det är personer med invandrarbakgrund som är förövaren vid t,ex våldtäkt.

    Det är de brotten som vanligt folk, invandrare eller svenskar, tycker är mest upprörande, mord, våldtäkt m.m är det nog mer folk som blir förskräckta över än bilstöld och mindre brott.

    Och visar då tex media bara ett utdrag ur statistiken så spär det ju på pratet ännu mer om att det är invadrare som står för "alla" brott när verkligheten är en annan,
    SAAB 900 cab-87,99t16 samt 9000 a50-97

  6. #106
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Långaryd
    Inlägg
    315

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Sen måste jag bara säga att en sådan otäck händelse ska ju inte få förekomma , en gammal tant, sen spelar det ju ingen roll om förövaren e svensk, invandrare eller finne, är ju förjävligt att ha ihjäl folk över en parkeringsplats, sänder en tanke till tantens "gubbe", fy fan att behöva bevittna en sådan sak.

    Over and out.
    SAAB 900 cab-87,99t16 samt 9000 a50-97

  7. #107
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 878

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Citat Ursprungligen postat av Blue Spirit
    Vidare diskusion med dig LM anser jag bortkastad tid . Därför lägger jag på locket. Ha en fortsatt trevlig dag.
    Ha en fortsatt trevlig dag du med även det det vore kul om du åtminstone FÖRSÖKT besvara mina enkla frågor. Blir du hjälpt av ett förtydligande så ställer jag självklart upp med det.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  8. #108
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 878

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Citat Ursprungligen postat av _Strongman_
    Men fruktansvärt att slå ihjäl en gammal person, oavsett om tanten hade spottat på 23-åringen. Gamlingar rör man inte, oavsett.
    Citat Ursprungligen postat av 99t16blå
    Sen måste jag bara säga att en sådan otäck händelse ska ju inte få förekomma , en gammal tant, sen spelar det ju ingen roll om förövaren e svensk, invandrare eller finne, är ju förjävligt att ha ihjäl folk över en parkeringsplats, sänder en tanke till tantens "gubbe", fy fan att behöva bevittna en sådan sak.

    Over and out.
    Helt korrekt. Det finns således en mängd saker vi är överens om oavsett om vi är infödda ursvenskar eller själva invandrare, däribland denna.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  9. #109
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 878

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Citat Ursprungligen postat av hampe4pet
    Citat Ursprungligen postat av LM
    99t16blå>>Vilken grupp är det enligt studien statistiskt mest sannolikt som kan tänkas utsätta dig och mig för brott, de svenskfödda med två svenskfödda föräldrar eller alla de övriga grupperna tillsammans?

    Återigen handlar det om att samtliga brott begås av människor, inte av etniciteter, religioner eller hårfärger.
    Nu får du väl ändå ge dig.
    Nu verkar dina argument tryta ovanligt mycket eftersom du vill försöka tysta mig men jag ska inte förvilla dig med ytterligare frågor kring detta innan du besvarat tidigare ställda frågor.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  10. #110
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 085

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Citat Ursprungligen postat av 99t16blå
    Sen måste jag bara säga att en sådan otäck händelse ska ju inte få förekomma , en gammal tant, sen spelar det ju ingen roll om förövaren e svensk, invandrare ellerfinne,är ju förjävligt att ha ihjäl folk över en parkeringsplats, sänder en tanke till tantens "gubbe", fy fan att behöva bevittna en sådan sak.

    Over and out.

    ne nu jävlar....
    vi heter finländare eller finländska om du pratar om min mor eller våra kvinnor
    finne är va du har på näsan... (kan även vara en knytnäve som tillhör en finländare)


    //T



    PS: HUMOR ÄR DETTA INLÄGG SKRIVET MED
    900s-90 & 900T8-87
    9000 2.3T -91 & 9000 2.3T A50 -97
    http://www.garaget.org/?car=36979 varit forumsmedlem sedan 2002

  11. #111

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Citat Ursprungligen postat av termos
    Citat Ursprungligen postat av 99t16blå
    Sen måste jag bara säga att en sådan otäck händelse ska ju inte få förekomma , en gammal tant, sen spelar det ju ingen roll om förövaren e svensk, invandrare ellerfinne,är ju förjävligt att ha ihjäl folk över en parkeringsplats, sänder en tanke till tantens "gubbe", fy fan att behöva bevittna en sådan sak.

    Over and out.

    ne nu jävlar....
    vi heter finländare eller finländska om du pratar om min mor eller våra kvinnor
    finne är va du har på näsan... (kan även vara en knytnäve som tillhör en finländare)


    //T



    PS: HUMOR ÄR DETTA INLÄGG SKRIVET MED
    jaha... så då har ni rätt att misshandla folk bara för att dom kallar er något som inte faller er i smaken... börjar likna vad den här tråden utgav sig att handla om från början...

    PS: SKRIVET MED SAMMA HUMOR
    JAGUAR - spinner som en katt

  12. #112
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Långaryd
    Inlägg
    315

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Citat Ursprungligen postat av 99 då 9-5 nu, båda svarta
    Citat Ursprungligen postat av termos


    ne nu jävlar....
    vi heter finländare eller finländska om du pratar om min mor eller våra kvinnor
    finne är va du har på näsan... (kan även vara en knytnäve som tillhör en finländare)


    //T



    PS: HUMOR ÄR DETTA INLÄGG SKRIVET MED
    jaha... så då har ni rätt att misshandla folk bara för att dom kallar er något som inte faller er i smaken... börjar likna vad den här tråden utgav sig att handla om från början...

    PS: SKRIVET MED SAMMA HUMOR



    Ooooops, finländare ska det ju vara, puh! kunde ju blivit hets mot folkgrupp där , ber så mycket om ursäkt
    Tur att ni finländare har humor
    SAAB 900 cab-87,99t16 samt 9000 a50-97

  13. #113
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    761

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    [quote=99t16blå]
    Citat Ursprungligen postat av "99 då 9-5 nu, båda svarta":hcyqmyhn

    jaha... så då har ni rätt att misshandla folk bara för att dom kallar er något som inte faller er i smaken... börjar likna vad den här tråden utgav sig att handla om från början...

    PS: SKRIVET MED SAMMA HUMOR



    Ooooops, finländare ska det ju vara, puh! kunde ju blivit hets mot folkgrupp där , ber så mycket om ursäkt
    Tur att ni finländare har humor [/quote:hcyqmyhn]

    Humor vettefan då har du inte träffat brudens släkt. Humorn kommer efter x antal flaskor koskenkorva.

    PS: HUMOR is the shit

  14. #114
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    42

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Jag tycker vi tänder ett ljus för mångkulturens alla offer.

    http://vids.myspace.com/index.cfm?fusea ... =103738983

  15. #115
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    761

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Citat Ursprungligen postat av Gustav
    Jag tycker vi tänder ett ljus för mångkulturens alla offer.

    http://vids.myspace.com/index.cfm?fusea ... =103738983
    ??? Dina nazistpolare eller?

  16. #116
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 074

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Citat Ursprungligen postat av Marre90
    Citat Ursprungligen postat av Gustav
    Jag tycker vi tänder ett ljus för mångkulturens alla offer.

    http://vids.myspace.com/index.cfm?fusea ... =103738983
    ??? Dina nazistpolare eller?
    Vad är ditt problem Gustav?
    Saablös dåre

  17. #117
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    42

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Känsligt ämne? Jag var sååå seriös med den länken.

  18. #118
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    541

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Citat Ursprungligen postat av LM
    FAttar inte varför du inte var rädd om döttrarna innan de fyllde 18 men undantagen du talar om är du inte rädd för då?
    Svaret på den frågan är nog tyvärr rätt enkel. De flesta brott mot barn begås av etniska svenskar och sånna behöver man ju inte vara rädd för.

    Det är väl uppenbart att "knallert" lägger in en värdering i att den misstänka personen ifråga kom från Libanon eller att han är muslim, varför annars nämna det? Knappast för att ge ett signalement?

    Polisen ger ett signalement de tror kan hjälpa till. Muslim är knappast ett signalement som man kan tro att vittnet uppfattat. Kanske såg några av vittnena att han såg ut att ha arabisk härkomst, medan andra tyckte han såg mer svensk/europeisk ut. Däremot var kanske alla vittnen säkra på att han var mörkhårig och körde en röd bil. Vilket signalement vill ni att polisen ska gå ut med? Ett som är luddigt, men troligen stämmer, eller ett som är mer specifikt, men kanske lurar in folk på fel spår? Betänk även att vittnen är påverkbara.

    När väl en misstänkt är gripen, är signalementet lika viktigt då?

    Vad gäller att man får kalla folk vissa saker, så ja, det är klart man får, men man tänker ändå till lite när man gör det. Jag är själv AIK:are och kan utan problem håna mina polare för att de är djurgårdsjävlar, hammarbysvin eller göteborgsas, eller vad fan som helst och får tillbaks på samma sätt, med glimten i ögat. Det betyder ju på inget vis att jag tycker sämre om supportrarna för dessa lag och träffar jag folk som hejar på något av motståndarlagen och jag inte känner personerna så säger jag inte riktigt samma saker. På samma sätt kan kan kalla svarta kompisar för negrer och invandrarkompisar för blattar, men med okända människor runt omkring så är det självklart inget jag gör. Om jag skulle göra det så förtjänar jag självklart inte stryk, men man kan ju tänka till lite. Annalogierna kan ni nog hitta var ni vill, mellan Saabfolk - Volvofolk, borgare - vänster, män - kvinnor etc, men poängen är att man kan skoja med folk man känner.

  19. #119
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    541

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Jag glömde en liten detalj.
    Det frågades om vilka muslimska länder som har en kristen kyrka och varför vi i Sverige ska tillåta moskéer.

    Några muslimska länder som har kristna kyrkor: Iran, Irak, Quatar, Saudiarabien (osäker om kyrkan är på plats än, men det är bestämt att den skall byggas), Oman, Förenade arabemiraten, Egypten, Syrien.

  20. #120
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 085

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Citat Ursprungligen postat av Fairlane
    Några muslimska länder som har kristna kyrkor: Iran, Irak, Quatar, Saudiarabien (osäker om kyrkan är på plats än, men det är bestämt att den skall byggas), Oman, Förenade arabemiraten, Egypten, Syrien.

    obildad som jag är i ämnet..
    men är det inte från dessa länder dom förtryckta kristna kommer från?
    och där kristendomen är på väg att "tas bort"
    quatar är majoriteten av dom kristna katoliker (i en Kyrka) kommer inte byggas fler och delas med norska seglarkyrkan
    i saudiarabien finns väl EN "kristen kyrka" (katolsk kyrka) i detta land så är det förbjudet med kristna tecken och böcker?!?! som mutaween gärna upprätthåller
    i mellanöstern så har dom gått med på att bygga... hålll i er.... 5 kyrkor efter ett samtal med påven återigen alla dessa katolska kyrkor....

    menmen outbildad som man är så vet man ju inte bättre och litar på andra..
    klart vi ska bygga moskeer och ljustorn i varje stad i norden oxå...
    vi kan ju alltid omvändas


    //T
    900s-90 & 900T8-87
    9000 2.3T -91 & 9000 2.3T A50 -97
    http://www.garaget.org/?car=36979 varit forumsmedlem sedan 2002

Liknande ämnen

  1. Någon som tar hem Genuine Saab prylar nuförtiden?
    Av E Larsson i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-09-20, 00:59
  2. Vad gör JK Racing nuförtiden?
    Av Orrez i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-16, 16:56
  3. Tuta som fungerar men inte tutar...
    Av Johanen i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-28, 01:08
  4. Tuta ur funktion på OG9-5 -02
    Av Greffel i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-07-27, 16:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •