Sidan 5 av 18 FörstaFörsta ... 3456715 ... SistaSista
Resultat 81 till 100 av 356

Ämne: Inte bra att tuta nuförtiden!

  1. #81
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 085

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av hampe4pet
    En bonusfråga är hur du ser på förhållandet att citatet i din signatur används av nynazister om du nu inte delar deras åsikter?

    en kompis till mig är präst och absolut INTE främlingsfientlig, dock så är han hyffsat "modern"...
    han har tatuerat in detta motto på sin högra skuldra, med betydelsen att i guds tecken ska du besegra allt i din väg (i detta tecken skall du segra)..
    detta som ett litet "push" för dom som han hjälper i sitt arbete.....


    //T
    900s-90 & 900T8-87
    9000 2.3T -91 & 9000 2.3T A50 -97
    http://www.garaget.org/?car=36979 varit forumsmedlem sedan 2002

  2. #82
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Fågelbrolandet
    Inlägg
    3 071

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Undrar hur många av nynasisterna som har invandrarbakgrund. Då Sverige på 50 och 60 talet tog in Belgare , italjenare polacker m.m för att det behövdes i industrin så man kan nog påstå att det är invandringen som byggt upp välfärdssverige. Men då till skillnad från dagens invandring fick dom anpassa sig till vårat samhälle inte tvärtom som det är idag (min åsikt).
    http://www.garaget.org/?car=144123
    SAAB är som en drink djävulsk och full med godsaker.

  3. #83
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Citat Ursprungligen postat av hampe4pet
    Nej LM jag är inte nasse, om så vore fallet skulle du dömma mig då eller, däremot är jag fruktansvärt frustrerad arg och rädd för situationen i Sverige. Att ha en signatur som IN HOC SIGNO VINCES kanske är ett sätt att visa min ilska eller rädsla.


    Jag råkar va intresserad av Svensk historia också, och det tänker ja va så länge man får det.

    Är det ngt mer ja ska bekänna
    Även om du inte kallar dig "nasse" svarade du inte på om du sympatiserar med nynazisterna till vilkas propagandasite du "råkade" länka till flera gånger.
    På vilket sätt skulle jag "döma" dig om du erkände att du sympatiserar med den nynazistiska rörelse till var propagandaorgan du hänvisar?

    Inte heller frågan om hur DU ser på förhållandet att det du har skrivet i din signatur frekvent används av nynazisterna besvarades tydligt.
    Du tassar bara som katten kring het gröt då det ena gången är fråga om något skrivet 300 år f Kr, andra gången något du sett i en film om Arn.

    Vad är det för situation i Sverige som du är " fruktansvärt frustrerad arg och rädd för" ?

    Ett enstaka vansinnesdåd mot en oskyldig gammal dam oavsett hur vidrigt och obegripligt det än är borde väl knappast få dig att känna sådan rädsla?

    Är din rädsla i så fall grundad på VEM gärningsmannen i det fallet var?
    På vilket sätt visar du din "ilska" genom att ha det citatet i signaturen?
    Mot VEM riktar du den ilskan och VAD är du arg på?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  4. #84
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Inlägg
    1 008

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Citat Ursprungligen postat av termos
    en kompis till mig är präst och absolut INTE främlingsfientlig, dock så är han hyffsat "modern"...
    han har tatuerat in detta motto på sin högra skuldra, med betydelsen att i guds tecken ska du besegra allt i din väg (i detta tecken skall du segra)..
    detta som ett litet "push" för dom som han hjälper i sitt arbete.....


    //T
    Trevligt, ska göra detsamma med ett kors inblandat

  5. #85
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Citat Ursprungligen postat av Blue Spirit
    ...Men då till skillnad från dagens invandring fick dom anpassa sig till vårat samhälle inte tvärtom som det är idag (min åsikt).
    På vilket vis som varit negativt för dig har DU fått anpassa dig till dagens invandring?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  6. #86
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Inlägg
    1 008

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av hampe4pet
    Nej LM jag är inte nasse, om så vore fallet skulle du dömma mig då eller, däremot är jag fruktansvärt frustrerad arg och rädd för situationen i Sverige. Att ha en signatur som IN HOC SIGNO VINCES kanske är ett sätt att visa min ilska eller rädsla.


    Jag råkar va intresserad av Svensk historia också, och det tänker ja va så länge man får det.

    Är det ngt mer ja ska bekänna
    .

    Vad är det för situation i Sverige som du är " fruktansvärt frustrerad arg och rädd för" ?
    Det märker du i sinom tid.

    Att nassarna använde IN HOC SIGNO VINCES va nog för att dom skulle visa sig lika tuffa som tempelriddarna så nej ja sympatiserar inte med dessa.

  7. #87
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Citat Ursprungligen postat av hampe4pet
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Vad är det för situation i Sverige som du är " fruktansvärt frustrerad arg och rädd för" ?
    Det märker du i sinom tid.
    Men VARFÖR törs du inte ens vara på en sådan rak, enkel fråga?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  8. #88
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Fågelbrolandet
    Inlägg
    3 071

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Jag sa inte att jag har fått anpassa mig . Utan hela Svenska samhället. Kan du LM nämna ett muslimskt land som har en Svensk kyrka? Nä tänkte väl det varför ska vi då ha minareter. Och vi får inte säga negerboll det fick man förr i tiden. Ber man en invandrare jobba lite mer då är det rasistiskt jodå jag har varit med om det så jag vet vad jag säger. Men nu har vi helt spårat ur från ämnet.
    http://www.garaget.org/?car=144123
    SAAB är som en drink djävulsk och full med godsaker.

  9. #89
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Citat Ursprungligen postat av Blue Spirit
    Jag sa inte att jag har fått anpassa mig . Utan hela Svenska samhället. Kan du LM nämna ett muslimskt land som har en Svensk kyrka? Nä tänkte väl det varför ska vi då ha minareter. Och vi får inte säga negerboll det fick man förr i tiden. Ber man en invandrare jobba lite mer då är det rasistiskt jodå jag har varit med om det så jag vet vad jag säger.
    1. På vilket sätt anpassar sig "hela svenska samhället" mer om en privat församling för egna medel bygger en moské istället för en Pingstkyrka eller en Rikets Sal?

    2. Jag är inte så medveten om vilka länder som räknas som muslimska men om jag inte minns fel finns Svenska Kyrkan i Dubai. Räknas det?

    3. Jag både får och säger negerboll så länge ingen talar om för mig att de tar illa upp för det så det borde även du kunna göra om du känner dig begränsad av att inte få kalla bakverk vad du vill.

    4. Menar du att du alltså inte längre "ber en invandrare att jobba lite mer" om det nu är din arbetsuppgift för att du en gång blev kallad rasist? Det låter mer som en ledningsfråga på din arbetsplats än som ett samhällsproblem. Själv har jag bett såväl finnar, norrmän, greker och till och med utomeuropéer att jobba lite mer utan att bli kallad rasist men jag tillhör kanske undantagen?

    Citat Ursprungligen postat av Blue Spirit
    Men nu har vi helt spårat ur från ämnet.
    Det tror jag inte då tråden förmodligen ALDRIG var menad att handla om huruvida det är bra att använda ljudsignalering i trafiken eller ej även om rubriken förledande antyder det.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  10. #90
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 422
    Medlem#
    3020

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av Blue Spirit
    ...Men då till skillnad från dagens invandring fick dom anpassa sig till vårat samhälle inte tvärtom som det är idag (min åsikt).
    På vilket vis som varit negativt för dig har DU fått anpassa dig till dagens invandring?

    Hördu LM kom inte och påstå att vi ursvenskar inte har fått anpassa oss.

    Negerboll är idag ett ord som man inte får kalla bollarna för längre, utan de heter chokladboll.

    Och vi kan ta upp precis hur mycket som helst, men då är man främlingsfientligen i det här landet, man måste tycka som regeringen annars blir man nynazze i mångas ögon.


    //Mh
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

  11. #91
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Fågelbrolandet
    Inlägg
    3 071

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Nu LM ska jag lära dig någott! Svenska kyrkan finns i alla länder där det finns en Svensk ambassad. Men inte fan kräver vi att det ska byggas en kyrka. Du har nog inte varit med så länge att du märkt hur samhället har förändrats med invandringen. Dom behöver ju inte lära sig svenska, bättre att anställa en lärare på deras språk som vi skattebetalare bekostar. Eller hur är det?
    http://www.garaget.org/?car=144123
    SAAB är som en drink djävulsk och full med godsaker.

  12. #92

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Jag och flera med mig har fått "anpassa oss" efter invandrarna.

    Nog fan har man fått anpassa sig allt annat är ju bara fantasier.

    Låsta dörrar 24/7 hålla sig hemma helger och nätter.
    Något som var otänkbart när jag var barn på -70 talet då var dörrnyckel något man sett på vykort

    Vi får mindre för våra skattepengar eftersom vi måste ombesörja diverse transporter,husrum m.m för invandrarna.

    Så nog får man allt anpassa sig efter dom......

    Allt som inte är fastskruvat själs ju ta mig f*n

  13. #93
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Citat Ursprungligen postat av Blue Spirit
    Nu LM ska jag lära dig någott! Svenska kyrkan finns i alla länder där det finns en Svensk ambassad. Men inte fan kräver vi att det ska byggas en kyrka.
    Nu är du nog ute och cyklar rejält då kyrkan är skild från staten, vilka ansvarar för ambassaderna, sedan många år. Och att ambassaderna skulle haft en direkt koppling till kyrkan redan innan Svenska kyrkan upphörde att vara statskyrka betvivlar jag också.
    Det är knappast lämpligt att du tar på dig rollen att "lära ut" saker som du fått så rejält om bakfoten.

    Du svarade inte på frågan om skillnaden mellan att en församling på eget bevåg och privat finansierat bygger en kristen kyrkolokal eller om det handlar om en moské?

    Är du rädd för moskéer som byggnad eller är det muslimer i allmänhet du är rädd för?

    Citat Ursprungligen postat av Blue Spirit
    Du har nog inte varit med så länge att du märkt hur samhället har förändrats med invandringen. Dom behöver ju inte lära sig svenska, bättre att anställa en lärare på deras språk som vi skattebetalare bekostar. Eller hur är det?
    Kul att du frågar istället för att tvärsäkert hävda felaktigheter hela tiden i alla fall:
    Jag känner många som invandrade på 60-talet som knappt talar svenska ännu idag men vars barn vilka växte upp på 70- och 80-talen delvis tack vare en hemspråksundervisning som "vi skattebetalare" redan då bekostade nu behärskar svenskan i såväl tal som skrift. Vart vill du komma med det resonemanget?

    Cabmange>>Vad jag själv kallar bakverken ifråga har jag redan besvarat i ett tidigare inlägg. Jag anser det däremot vara en pseudofråga som inte har någon vidare relevans annat än möjligen för bagerinäringen.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  14. #94
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Citat Ursprungligen postat av Hamilton
    Jag och flera med mig har fått "anpassa oss" efter invandrarna.

    Nog fan har man fått anpassa sig allt annat är ju bara fantasier.

    Låsta dörrar 24/7 hålla sig hemma helger och nätter.
    Något som var otänkbart när jag var barn på -70 talet då var dörrnyckel något man sett på vykort

    Vi får mindre för våra skattepengar eftersom vi måste ombesörja diverse transporter,husrum m.m för invandrarna.

    Så nog får man allt anpassa sig efter dom......

    Allt som inte är fastskruvat själs ju ta mig f*n
    Menar du på fullaste allvar att du tror att 100% av alla brott begås av invandrare?

    Och att du är så rädd för dina medmänniskor att du låser om dig jämt samt aldrig törs gå ut på kvällar och helger? Nu skarvar du nog rejält?

    Finns det några "grader i ditt helvete"? Är du mest rädd för mörkhyade afrikaner eller är norrmän och finnar lite mindre skrämmande?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  15. #95

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av Hamilton
    Jag och flera med mig har fått "anpassa oss" efter invandrarna.

    Nog fan har man fått anpassa sig allt annat är ju bara fantasier.

    Låsta dörrar 24/7 hålla sig hemma helger och nätter.
    Något som var otänkbart när jag var barn på -70 talet då var dörrnyckel något man sett på vykort

    Vi får mindre för våra skattepengar eftersom vi måste ombesörja diverse transporter,husrum m.m för invandrarna.

    Så nog får man allt anpassa sig efter dom......

    Allt som inte är fastskruvat själs ju ta mig f*n
    Menar du på fullaste allvar att du tror att 100% av alla brott begås av invandrare?

    Och att du är så rädd för dina medmänniskor att du låser om dig jämt samt aldrig törs gå ut på kvällar och helger? Nu skarvar du nog rejält?

    Finns det några "grader i ditt helvete"? Är du mest rädd för mörkhyade afrikaner eller är norrmän och finnar lite mindre skrämmande?
    De brott jag blivit utsatt för stölder m.m och som blivit uppklarade har varit 100% "invandrare" läs blatte eller vad du vill

    Vi som har döttrar som passerat 18 vet vilka risker dom utsätts för på helgnätterna...... Med några få undanta så är det blattar där med

    1 i familjen har blivit rånad....blatte där med
    1 i familjen har blivit misshandlad...jepp blatte där med
    1 har utsatts för bedrägeri och bingo 1 blatte där med

  16. #96
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Inlägg
    1 008

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Sitter just nu och skrattar för mig själv.....du är för rolig du LM.

  17. #97
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Citat Ursprungligen postat av Hamilton
    De brott jag blivit utsatt för stölder m.m och som blivit uppklarade har varit 100% "invandrare" läs blatte eller vad du vill
    För mig är det så att 100% av de brott jag varit utsatt för som blivit uppklarade har det varit ursvenskar som legat bakom.
    Tycker du vår samlade erfarenhet är något att dra några större växlar på för det?

    Citat Ursprungligen postat av Hamilton
    Vi som har döttrar som passerat 18 vet vilka risker dom utsätts för på helgnätterna...... Med några få undanta så är det blattar där med
    FAttar inte varför du inte var rädd om döttrarna innan de fyllde 18 men undantagen du talar om är du inte rädd för då?
    Alltid lika tråkigt om folk är rädda för att röra sig ute men farorna skall inte överdrivas.
    Du kommer kanske se annorlunda på det när döttrarna presenterar sina pojkvänner?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  18. #98
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Långaryd
    Inlägg
    315

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    http://www.bra.se/extra/faq/?module_ins ... w.339.0.=1

    Här kan ni ladda ner statistik så slipper ni gissa I vissa avseenden en dyster läsning .

    Så här såg det ut -93

    Så fördelar sig brotten
    Brottsförebyggande rådet har beräknat den anmälda brottsligheten i Sverige 1993 så här:
    Invandrare:
    16 procent
    av alla anmälda brott begicks av invandrare. Ungefär hälften av dessa brott begicks av personer från nordiska länder.

    Invandrares barn:
    17 procent
    begicks av invandrares barn.

    Svenskar:
    63 procent
    begicks av svenskar.

    Utlänningar:
    4 procent
    begicks av personer som inte är bosatta i Sverige.

    Grova brott – fler invandrare
    En väldigt liten del av befolkningen ligger bakom den grövre brottsligheten. Andel som har anmälts för följande brott:
    Våldtäkt
    2 svenskar
    av 10 000 svenskar.
    9 invandrare
    av 10 000 invandrare.
    För våldtäkt under perioden 1985–1989 är överrepresentationen störst för medborgare från Algeriet, Libyen, Marocko och Tunisien.

    Mord
    2 svenskar
    av 10 000 svenskar.
    7 invandrare
    av 10 000 invandrare.
    För mord och dråp under samma period var överrepresentationen störst bland medborgare från Jordanien, Palestina och Syrien följt av Sovjetunionen och Colombia.

    Gatumisshandel
    2 svenskar
    av 1 000 svenskar.
    8 invandrare
    av 1 000 invandrare.
    De kallas för ”invandrare”
    Med invandrare avses personer födda i annat land, folkbokförda i Sverige.
    Med svenskar avses personer födda i Sverige av föräldrar födda och bosatta i Sverige.
    SAAB 900 cab-87,99t16 samt 9000 a50-97

  19. #99
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Citat Ursprungligen postat av hampe4pet
    Sitter just nu och skrattar för mig själv.....du är för rolig du LM.
    Varför inte besvara några tidigare ställda frågor när du skrattat klart?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  20. #100

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av Hamilton
    De brott jag blivit utsatt för stölder m.m och som blivit uppklarade har varit 100% "invandrare" läs blatte eller vad du vill
    För mig är det så att 100% av de brott jag varit utsatt för som blivit uppklarade har det varit ursvenskar som legat bakom.
    Tycker du vår samlade erfarenhet är något att dra några större växlar på för det?

    Citat Ursprungligen postat av Hamilton
    Vi som har döttrar som passerat 18 vet vilka risker dom utsätts för på helgnätterna...... Med några få undanta så är det blattar där med
    FAttar inte varför du inte var rädd om döttrarna innan de fyllde 18 men undantagen du talar om är du inte rädd för då?
    Alltid lika tråkigt om folk är rädda för att röra sig ute men farorna skall inte överdrivas.
    Du kommer kanske se annorlunda på det när döttrarna presenterar sina pojkvänner?
    Vad har deras pojkvänner med saken att göra?
    ...problemet är deras sk ickepojkvänner som inte tar ett NEJ

    Innan 18 års ålder var det sällan att dom sprang på krogen, även om det hände.

Liknande ämnen

  1. Någon som tar hem Genuine Saab prylar nuförtiden?
    Av E Larsson i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-09-20, 00:59
  2. Vad gör JK Racing nuförtiden?
    Av Orrez i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-16, 16:56
  3. Tuta som fungerar men inte tutar...
    Av Johanen i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-28, 01:08
  4. Tuta ur funktion på OG9-5 -02
    Av Greffel i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-07-27, 16:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •