Sidan 3 av 18 FörstaFörsta 1234513 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 356

Ämne: Inte bra att tuta nuförtiden!

  1. #41
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Men fan vad less jag blir på folk som ska dra det hela till rasism.

    Varför kan kan inte beskriva en person genom att berätta från vilket land han är ifrån, vad är det för rasistiskt att säga att personen kommer från tex Afrika?
    Är jag rasist genom att jag säger att min polare kommer från bosnien eller ska jag bara säga att min polare är mörkhårig för att inte kränka honom?
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  2. #42

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    kanske ger vatten på kvarnen åt riktiga rasister
    sådana som bara hoppas att "rätt" folkgrupp dvs utlänningar gör fel och skapa mobb mot dessa
    vid händelse att gärningsmannen är vit läggs det åt sidan med förhoppning att nästa gång då jävlar e de en svart och då skall dom få
    JAGUAR - spinner som en katt

  3. #43
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Inlägg
    1 008

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Man har svårt att sluta tänka på den stackars 78 åriga dam som fick sätta livet till pga en dum jävla idiot som var tvungen att slå ihjäl henne med näven å sen smita därifrån som en liten jävla ------------, ett monster som borde visa sin uppskattning för att ha fått komma hit, men nej då spä bara på hatet ännu mer så får vi se vart det slutar......


    Nu ska ja tända grillen, hälla upp en whisky å ängna en tanke till herren som mist sin fru.

  4. #44
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Fågelbrolandet
    Inlägg
    3 071

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Men nu vet vi inte hur det äldre paret har betett sig , men för det ska man inte behöva bli utsatt för sån grov misshandel.
    http://www.garaget.org/?car=144123
    SAAB är som en drink djävulsk och full med godsaker.

  5. #45
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Frösön numer Lulebo
    Inlägg
    2 303

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Citat Ursprungligen postat av peric
    Alltså, jag blir så trött på att allt ska vara så himla PK - om det är en invandrare så måste man väl kunna säga det - När polisen går ut med ett signalement för att be om allmänhetens hjälp var det enda man vågade säga att det var en "mörkhårig man, 20-30 år, han bar keps"... Jag tror personligen att detta trippande runt sanningen gör folk än mer rasistiskt benägna. Jag har absolut inget emot invandrare, är själv gift med en, så det handlar inte om det, utan att vi måste få säga som det är i vårt demokratiska land, annars kan man ju lika gärna flytta...
    Hur ger man signalementet att det är en invandrare? Om han är rödhårig så är det en norrman eller irrländare?

    J.K Nilsson
    Det är inte lätt att vara ett pucko...

  6. #46
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 085

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Citat Ursprungligen postat av J.K Nilsson
    Citat Ursprungligen postat av peric
    Alltså, jag blir så trött på att allt ska vara så himla PK - om det är en invandrare så måste man väl kunna säga det - När polisen går ut med ett signalement för att be om allmänhetens hjälp var det enda man vågade säga att det var en "mörkhårig man, 20-30 år, han bar keps"... Jag tror personligen att detta trippande runt sanningen gör folk än mer rasistiskt benägna. Jag har absolut inget emot invandrare, är själv gift med en, så det handlar inte om det, utan att vi måste få säga som det är i vårt demokratiska land, annars kan man ju lika gärna flytta...
    Hur ger man signalementet att det är en invandrare? Om han är rödhårig så är det en norrman eller irrländare?

    J.K Nilsson
    om dom så mycket som säger att det är en man med utländskt utseende så skriker ju alla i kör o kallar det för rasisms,
    samma med somaliernas "kat" problem.. dom var ju redan så utpekade i svenska samhället med div prob däribland att dom var så "kriminella", "varför spä på med mera hat mot oss"
    USA har ju modellen

    Vit
    Svart
    spansk
    Asiatisk
    mexikansk

    //T
    900s-90 & 900T8-87
    9000 2.3T -91 & 9000 2.3T A50 -97
    http://www.garaget.org/?car=36979 varit forumsmedlem sedan 2002

  7. #47
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Frösön numer Lulebo
    Inlägg
    2 303

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Citat Ursprungligen postat av termos
    om dom så mycket som säger att det är en man med utländskt utseende så skriker ju alla i kör o kallar det för rasisms,
    samma med somaliernas "kat" problem.. dom var ju redan så utpekade i svenska samhället med div prob däribland att dom var så "kriminella", "varför spä på med mera hat mot oss"
    USA har ju modellen

    Vit
    Svart
    spansk
    Asiatisk
    mexikansk

    //T
    Bästa signalementet på en av mina kusiner är "Kosovoalban". Grabben är helsvensk, mycket svartmuskigt på sin fars sida. Förmodligen en Sydeurope inblandad för tre genrationer sedan. När han var 5 år så trodde man att han var på rymmen ifrån flyktingförläggningen.

    Så att säga utländskt utseende hjälper inte mycket.

    J.K Nilsson
    Det är inte lätt att vara ett pucko...

  8. #48
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Citat Ursprungligen postat av J.K Nilsson
    Så att säga utländskt utseende hjälper inte mycket.
    Du begriper väl att det är därför man anger ett så utmärkande, synligt drag som religion?

    Själv har jag faktiskt missat att man när man jagade Niklas Lindgren, Ulf Olsson, Anders Eklund eller andra misstänkta och senare dömda spetsade signalementet med huruvida de var konfirmerade eller ej.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  9. #49
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Men fan vad less jag blir på folk som ska dra det hela till rasism.

    Varför kan kan inte beskriva en person genom att berätta från vilket land han är ifrån, vad är det för rasistiskt att säga att personen kommer från tex Afrika?
    Är jag rasist genom att jag säger att min polare kommer från bosnien eller ska jag bara säga att min polare är mörkhårig för att inte kränka honom?
    Hm, de som "drar det till rasism" i den här tråden är väl snarare de som länkar till en nynazistisk propagandasite som källa för sina "nyheter" ?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  10. #50
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Citat Ursprungligen postat av J.K Nilsson
    Citat Ursprungligen postat av termos
    om dom så mycket som säger att det är en man med utländskt utseende så skriker ju alla i kör o kallar det för rasisms,
    samma med somaliernas "kat" problem.. dom var ju redan så utpekade i svenska samhället med div prob däribland att dom var så "kriminella", "varför spä på med mera hat mot oss"
    USA har ju modellen

    Vit
    Svart
    spansk
    Asiatisk
    mexikansk

    //T
    Bästa signalementet på en av mina kusiner är "Kosovoalban". Grabben är helsvensk, mycket svartmuskigt på sin fars sida. Förmodligen en Sydeurope inblandad för tre genrationer sedan. När han var 5 år så trodde man att han var på rymmen ifrån flyktingförläggningen.

    Så att säga utländskt utseende hjälper inte mycket.

    J.K Nilsson
    Visst finns det avarter på allt, men säger man tex asiatiskt ursprung så har ju de flesta på ett hum klart för sig hur en asiatisk person ser ut och kan troligen skilja ut denna bland andra personer.

    Men säger du tex mörkhårig man med röd mazda, då finns det ju ganska många att välja mellan, säger du mörkhårig man med asiatiskt ursprung som körde en röd mazda, då har du ju genast gjort det klart lättare att hitta vad du söker.

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Men fan vad less jag blir på folk som ska dra det hela till rasism.

    Varför kan kan inte beskriva en person genom att berätta från vilket land han är ifrån, vad är det för rasistiskt att säga att personen kommer från tex Afrika?
    Är jag rasist genom att jag säger att min polare kommer från bosnien eller ska jag bara säga att min polare är mörkhårig för att inte kränka honom?
    Hm, de som "drar det till rasism" i den här tråden är väl snarare de som länkar till en nynazistisk propagandasite som källa för sina "nyheter" ?
    Jo det är ju klart, men sen när det tar 2 dagar för aftonbladet att berätta samma grej för att man är livrädd för rasiststämpeln så blir det ju tyvärr så.

    Jag tror att när media försöker tysta ner så drar dessa främlingsfientliga sidor nytta av detta, hade media varit snabbare med att gå ut med uppgifter om att personen var "från mellanöstern" (eller vad det stod i aftonbladet) så hade man troligen slagit ihjäl en hel del av rasistsnacket.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  11. #51
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    78

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Jo det är ju klart, men sen när det tar 2 dagar för aftonbladet att berätta samma grej för att man är livrädd för rasiststämpeln så blir det ju tyvärr så.

    Jag tror att när media försöker tysta ner så drar dessa främlingsfientliga sidor nytta av detta, hade media varit snabbare med att gå ut med uppgifter om att personen var "från mellanöstern" (eller vad det stod i aftonbladet) så hade man troligen slagit ihjäl en hel del av rasistsnacket.
    Ungefär vad jag menade med mitt tidigare inlägg...

  12. #52
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    "Tysta ner"? Är det det alltid vad polisen gör när man inte går ut med osäkra vittnesuppgifter? Det handlar väl snarare om att man inte vill sabotera sitt eget arbete genom att meddela ett osäkert signalement?

    Handlar verkligen er starka intresse för ett "tydligt signalement" om att ni själva skall hjälpa till att "fånga" en misstänkt gärningsman eller om att ni helt enkelt enbart är nyfikna helt för er egen skull?

    Och på vilket sätt är en gissning om till vilken tro en misstänkt bekänner sig till hjälp oavsett om han är katolik, pingstvän eller muslim?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  13. #53
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Citat Ursprungligen postat av knallert
    ...I synnerhet om man försöker idiotförklara mig för att jag refererar till FB.
    Ditt försök att spela martyr vare sig fungerar eller är särskilt klädsamt.
    Påvisa istället var i den här tråden någon "idiotförklarar" dig för att du hänvisar till Flashback?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  14. #54
    Grundladd Trekmeisters avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Arlanda
    Inlägg
    334
    Medlem#
    7502

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av knallert
    ...I synnerhet om man försöker idiotförklara mig för att jag refererar till FB.
    Ditt försök att spela martyr vare sig fungerar eller är särskilt klädsamt.
    Påvisa istället var i den här tråden någon "idiotförklarar" dig för att du hänvisar till Flashback?
    Nu verkar det tyvärr som om knallerts inlägg togs bort innan jag fick läsa det, men jag skulle gissa att han hänvisar till följande:

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Hm, de som "drar det till rasism" i den här tråden är väl snarare de som länkar till en nynazistisk propagandasite som källa för sina "nyheter" ?
    Edit: Nej inlägget finns kvar och refererar egentligen till saker som skrevs före det jag citerat. Var bara jag som var för kass på att läsa bakåt i tråden. Poängen kvarstår dock.

    Jag tror inte att du är så dum att du inte själv förstår vad det du skriver tolkas som. Hur hade du själv tänkt att det skulle tolkas annars? Någon smiley med rullande ögon tar inte direkt och ändrar betydelsen... Hur skulle du själv tolka om jag skrev såhär:

    De riktigt "smarta" är de som avskriver allt som kommer från ett visst forum eftersom alla "vet" att det bara är knarkare och nazister som sitter där.

    Ganska genomskinligt va? Även om man måste ta majoriteten av allt som skrivs på Flashback med sisådär ett halvkilo salt lurar man bara sig själv om man helt bortser från det. Där hänger bland annat folk som verkar ha kriminalitet och brott som största intresse och hobby, självklart att de har mycket information att komma med! På samma sätt som väldigt många här brinner för sina bilar och sitter inne med en enorm kunskap om dem.

    Vad gäller Anders Eklund m.fl. som du själv tog upp kan jag nästan lova dig att det var på Flashback man först kunde läsa dessa namn. Tro inte att det var mindre jakt på förbrytarna för att de råkade ha svenska namn.

  15. #55
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    78

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    LM - nej nej nej, om han är baptist, pingstvän, jehovas vittne, ateist eller buddist spelar väl ingen roll, galningar och idioter finns överallt, MEN jag kan tycka att när man ger ett signalement så är det till viss hjälp om man kanske ger en indikation om personen är blond, röd eller mörkhårig, ljus, mörk eller brunhyad, asiatiskt, arabiskt eller nordeuropeiskt ursprung, är 160, 170, 180 cm lång på ett ungefär... att säga mörkhårig man 20-30 år och inget mer ger alla jämra rasister vatten på sin kvarn och har nu bäddat för en mycket hatisk och skamlig stämning på div. platser...

  16. #56
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    986

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Tänker inte göra någon stor sak av det hela, ägnar en tanke åt mannen som blev av med sin kvinna! Svensk som man av utländsk härkomst så skall alla brottslingar genomgå en rättvis rättegång! Sedan att det i nuläget verkar vara en individ av ej svenskt ursprug är väl mer otrurligt i sammanhanget då Sverige börjar närma sig ett land såsom hittler engång ville ha det!

    Gör man fel så skall man få stå sitt straff oavsett Etniskt ursprung!

    Vi måste tänka moraliskt i dessa frågor innan det startar ett internt krig på forumet som bara skapar dålig stämning!
    Saab 9-5 2,3T B235R -2004 - Såld
    VW CC 170TDI DSG 2013 Extra allt! - Såld
    Volvo XC60 D4 AWD 2014 - Såld
    Audi A6 Quattro s-line 2,0tdi S-tronic 2016 - i bruk

  17. #57
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 571
    Medlem#
    7567

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Men fan vad less jag blir på folk som ska dra det hela till rasism.

    Varför kan kan inte beskriva en person genom att berätta från vilket land han är ifrån, vad är det för rasistiskt att säga att personen kommer från tex Afrika?
    Är jag rasist genom att jag säger att min polare kommer från bosnien eller ska jag bara säga att min polare är mörkhårig för att inte kränka honom?
    Nu har inte jag orkat läsa allt som skrevs efter att nån här beskrev gärningsmannen, men att han skrev vilken religion gärningsmannen har är väl lite onödigt och är lätt att tolka som främlingsfientlighet. Det tycker åtminstone jag.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  18. #58
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Inlägg
    1 008

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Men fan vad less jag blir på folk som ska dra det hela till rasism.

    Varför kan kan inte beskriva en person genom att berätta från vilket land han är ifrån, vad är det för rasistiskt att säga att personen kommer från tex Afrika?
    Är jag rasist genom att jag säger att min polare kommer från bosnien eller ska jag bara säga att min polare är mörkhårig för att inte kränka honom?
    Hm, de som "drar det till rasism" i den här tråden är väl snarare de som länkar till en nynazistisk propagandasite som källa för sina "nyheter" ?
    Håller med dig Pumba.

    Så här ligger det till LM, då ja fick höra om detta dåd så Googlade jag "landskrona kvinna" och fick fram en mängd alternativ och den översta på listan va just Realisten vilket visade sig ha exakt samma nyheter som övriga media + ett litet tillägg jo att han va mörkhårig, visste ej att det va en mörkhyad man (ej att det va en nynazistisk propagandatidning heller för den delen) från ett annat land som va gärningsmannen just då men som dom flesta tror ja kunnde sätta hela sin lön på att så skulle va fallet, kan undras ja varför?

    Spelar det ngn roll att nyheten kom från Realisten, är det rasistiskt? där fick man ju tydligen reda på sanningen före alla andra tidningar....men det är ju inte bra för då är man rasist och nazist eller hur LM. Man börjar faktiskt ledsna på detta tjöt om rasist hit å dit om man tycker si eller så.

    LM svara gärna på Pumbas fråga är du snäll.

  19. #59
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    448

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Citat Ursprungligen postat av hampe4pet
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Hm, de som "drar det till rasism" i den här tråden är väl snarare de som länkar till en nynazistisk propagandasite som källa för sina "nyheter" ?
    Håller med dig Pumba.

    Så här ligger det till LM, då ja fick höra om detta dåd så Googlade jag "landskrona kvinna" och fick fram en mängd alternativ och den översta på listan va just Realisten vilket visade sig ha exakt samma nyheter som övriga media + ett litet tillägg jo att han va mörkhårig, visste ej att det va en mörkhyad man (ej att det va en nynazistisk propagandatidning heller för den delen) från ett annat land som va gärningsmannen just då men som dom flesta tror ja kunnde sätta hela sin lön på att så skulle va fallet, kan undras ja varför?

    Spelar det ngn roll att nyheten kom från Realisten, är det rasistiskt? där fick man ju tydligen reda på sanningen före alla andra tidningar....men det är ju inte bra för då är man rasist och nazist eller hur LM. Man börjar faktiskt ledsna på detta tjöt om rasist hit å dit om man tycker si eller så.

    LM svara gärna på Pumbas fråga är du snäll.
    Å andra sidan, om du inte vill framstå som främlingsfientlig, så gör du dig själv en otjänst som skriver kommentarer typ: " ett monster som borde visa sin uppskattning för att ha fått komma hit, men nej då spä bara på hatet ännu mer så får vi se vart det slutar......". Är väll typexempel på många "rasisters" åsikter.
    9-5 SC Aero och 9-5 SS SE 2,3t

  20. #60
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 571
    Medlem#
    7567

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Citat Ursprungligen postat av hampe4pet
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Hm, de som "drar det till rasism" i den här tråden är väl snarare de som länkar till en nynazistisk propagandasite som källa för sina "nyheter" ?
    Spelar det ngn roll att nyheten kom från Realisten, är det rasistiskt? där fick man ju tydligen reda på sanningen före alla andra tidningar....men det är ju inte bra för då är man rasist och nazist eller hur LM. Man börjar faktiskt ledsna på detta tjöt om rasist hit å dit om man tycker si eller så.

    LM svara gärna på Pumbas fråga är du snäll.
    Problemet med dessa typer av sajter och tidningar är att folk är alltför dåliga på att vara källkritiska.
    De kan skriva lite vad som helst och folk tror på det utan att kolla upp om det verkligen stämmer överens med andra källor.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

Liknande ämnen

  1. Någon som tar hem Genuine Saab prylar nuförtiden?
    Av E Larsson i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-09-20, 00:59
  2. Vad gör JK Racing nuförtiden?
    Av Orrez i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-16, 16:56
  3. Tuta som fungerar men inte tutar...
    Av Johanen i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-28, 01:08
  4. Tuta ur funktion på OG9-5 -02
    Av Greffel i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-07-27, 16:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •