Sidan 2 av 18 FörstaFörsta 123412 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 356

Ämne: Inte bra att tuta nuförtiden!

  1. #21
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    140

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Om det kan vara av intresse:
    Rör sig med största sannolikhet om en 23-årig libanesisk muslimsk invandrare. Ska vara broder till bilens ägare.

    Jag lägger ingen värdering i ovanstående text, så PKister undanbedes.

  2. #22
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 888

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Citat Ursprungligen postat av knallert
    Om det kan vara av intresse:
    Rör sig med största sannolikhet om en 23-årig libanesisk muslimsk invandrare. Ska vara broder till bilens ägare.

    Jag lägger ingen värdering i ovanstående text, så PKister undanbedes.
    Nu talar du knappast sanning : Om du inte lade någon värdering i det skulle du inte skrivit nånting alls om gärningsmannens ålder, härkomst eller religion, eller hur?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #23
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 481

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Nu delgiven misstanke om MORD.

    Fy faaan vilken jävla typ!

    Och nu ska det väl kostas på dyra sinnesundersökningar som visar att det är synd om FÖRÖVAREN, som förmodligen har en taskig uppväxt, lever under svåra förhållanden osv. Finns förmodligen någon bokstavskombination som passar in på snubbens psykiska hälsa. - Verkar ju vara så lätt nu för tiden att gömma sig bakom och nästan rättfärdiga dessa galna beteenden.
    9000 CSE A50 2,3T200 Aut -97
    9-5 SC Vector 2,0 BioPower Aut -09 BSR Steg2
    TECH 2 med CANdi-box Senaste SW för 9K, 900, 9-3 (Og+Ng) samt 9-5

  4. #24
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    166

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Det lär nog bli ett riktigt hårt straff. Typ två månaders värstingresa eller liknande. Om han åberopar att det äldre paret gjorde intrång på hans respekt kanske han t.o.m. frias helt och får ett skadestånd för sitt lidande.
    Johan B. Kör en 9-5 Aero 2001. Mnr.5833
    http://www.garaget.org/?car=8208

  5. #25
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 093

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    en dag på "rätt" anstalt räcker för att rättvisa ska skippas...
    alt att kvällspressen "råkar" publicera bild och namn.


    //T
    900s-90 & 900T8-87
    9000 2.3T -91 & 9000 2.3T A50 -97
    http://www.garaget.org/?car=36979 varit forumsmedlem sedan 2002

  6. #26
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Inlägg
    1 010

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Och visar det sig nu va en libanesisk muslim så är det extra mkt synd om honom.

  7. #27
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    78

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av knallert
    Om det kan vara av intresse:
    Rör sig med största sannolikhet om en 23-årig libanesisk muslimsk invandrare. Ska vara broder till bilens ägare.

    Jag lägger ingen värdering i ovanstående text, så PKister undanbedes.
    Nu talar du knappast sanning : Om du inte lade någon värdering i det skulle du inte skrivit nånting alls om gärningsmannens ålder, härkomst eller religion, eller hur?
    Alltså, jag blir så trött på att allt ska vara så himla PK - om det är en invandrare så måste man väl kunna säga det - När polisen går ut med ett signalement för att be om allmänhetens hjälp var det enda man vågade säga att det var en "mörkhårig man, 20-30 år, han bar keps"... Jag tror personligen att detta trippande runt sanningen gör folk än mer rasistiskt benägna. Jag har absolut inget emot invandrare, är själv gift med en, så det handlar inte om det, utan att vi måste få säga som det är i vårt demokratiska land, annars kan man ju lika gärna flytta...

    För övrigt hoppas jag att de tar kräket, oavsett nationalitet, och ser till att han blir rejält dömd... Mina tankar går till kvinnans familj!

  8. #28
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    140

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av knallert
    Om det kan vara av intresse:
    Rör sig med största sannolikhet om en 23-årig libanesisk muslimsk invandrare. Ska vara broder till bilens ägare.

    Jag lägger ingen värdering i ovanstående text, så PKister undanbedes.
    Nu talar du knappast sanning : Om du inte lade någon värdering i det skulle du inte skrivit nånting alls om gärningsmannens ålder, härkomst eller religion, eller hur?
    Det kan man ju tro om man så vill
    Mitt syfte var bara att upplysa om hur det nu (mest troligt) ligger till. När det handlar om svenska gärningsmän är media inte sena att påskina detta med tydliga signalement. När det rör sig om kulturberikare är det oftast åt andra hållet.

  9. #29

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Citat Ursprungligen postat av knallert
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Nu talar du knappast sanning : Om du inte lade någon värdering i det skulle du inte skrivit nånting alls om gärningsmannens ålder, härkomst eller religion, eller hur?
    Det kan man ju tro om man så vill
    Mitt syfte var bara att upplysa om hur det nu (mest troligt) ligger till. När det handlar om svenska gärningsmän är media inte sena att påskina detta med tydliga signalement. När det rör sig om kulturberikare är det oftast åt andra hållet.
    mest troligt!
    varför inte bara vänta tills det är klart och då konstatera fakta än att tro...
    och om det nu är en med utländs bakgrund, vad bör straffet då bli?
    eller om det är en svensk, eller nordisk person? vilket straff skall det då vara?
    JAGUAR - spinner som en katt

  10. #30
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    140

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Citat Ursprungligen postat av 99 då 9-5 nu, båda svarta
    Citat Ursprungligen postat av knallert

    Det kan man ju tro om man så vill
    Mitt syfte var bara att upplysa om hur det nu (mest troligt) ligger till. När det handlar om svenska gärningsmän är media inte sena att påskina detta med tydliga signalement. När det rör sig om kulturberikare är det oftast åt andra hållet.
    mest troligt!
    varför inte bara vänta tills det är klart och då konstatera fakta än att tro...
    och om det nu är en med utländs bakgrund, vad bör straffet då bli?
    eller om det är en svensk, eller nordisk person? vilket straff skall det då vara?
    Mest troligt vad?
    Jag förmedlar vad jag har hört och anser vara trovärdiga uppgifter. Den som misstror och/eller vill veta mer kan med fördel söka sig till Flashback där det finns ännu utförligare uppgifter att ta del av.

    Vem har sagt något om olika straff beroende på GMs härkomst??
    Nä, jag ska nog sluta här, vill inte ge mig in i en "invandrardiskussion" på STCS som ju egentligen är ett bilforum. Men somsagt, de som vill veta mer om saken bör ge Flashback ett besök.

  11. #31
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 888

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Citat Ursprungligen postat av knallert
    Den som misstror och/eller vill veta mer kan med fördel söka sig till Flashback där det finns ännu utförligare uppgifter att ta del av.

    .....
    Men som sagt, de som vill veta mer om saken bör ge Flashback ett besök.
    Inte menar du väl på allvar att du är en sån som både besöker, intresserar dig för och dessutom tror på den skit som skrivs på Flashback?

    Om det nu verkligen polisen gripit den misstänkte gärningsmannen av vilken anledning är det längre då intressant med ålder, härkomst och religiös tro oavsett vad de är?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  12. #32
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    HEDEMORA
    Inlägg
    222

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Citat Ursprungligen postat av termos
    en dag på "rätt" anstalt räcker för att rättvisa ska skippas...
    alt att kvällspressen "råkar" publicera bild och namn.


    //T
    Gå inte på myten att svenska kåkar är lika hårda som i Amerika, sen om man tar saken i egna händer och misshandlar honom, Vad är man själv då?

    EDIT: Vist kan han få problem på kåken, men knappast så att han behöver vara rädd om livet.
    Lennart Andersson
    Golf VR6 -92
    Opel Monterey 3,2 V6

  13. #33
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    140

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Inte menar du väl på allvar att du är en sån som både besöker, intresserar dig för och dessutom tror på det skit som skrivs på Flashback?
    Vad du anser om Flashback får stå för dig, klart är ju dock att du verkar leva i villfarelse om du per automatik avfärdar allt som kommer därifrån.

    Jag har som sagt aldrig påstått något för att vara fakta, utan bara förmedlat vad jag tror vara trovärdiga uppgifter. Det är knappast svårt att undersöka vidare på egen hand om man vill veta mer, då kan man dessutom bilda sig en egen uppfattning om huruvida vad som skrivs stämmer eller ej.

    I synnerhet om man försöker idiotförklara mig för att jag refererar till FB.

    Har mitt tidigare, försök till neutrala inlägg, retat upp PK-maffian kanske?

  14. #34
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 530
    Medlem#
    9481

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Citat Ursprungligen postat av termos
    en dag på "rätt" anstalt räcker för att rättvisa ska skippas...
    alt att kvällspressen "råkar" publicera bild och namn.


    //T

    Inte en chans att pressen skulle lägga ut en bild, det skulle ju vara både diskriminerande och rasistiskt.

    Skitsamma varifrån pundaren kommer, men om man letar effter en så pass GROV brottsling så tycker jag det är riktigt kass om det nu är så att polisen istället för att berätta att det var en person med utlänskhärkomst kallar detta "mörkhårig".
    Rasistiskt eller inte men det gör ju det förbannat mycket lättare att få hjälp att hitta personen om man säger härkomst.

    Varför ska det vara rasistisk att beskriva en person genom att berätta varifrån han kommer?
    Folk skiljer ju sig ganska mycket i utseende beroende på vilken världsdel man kommer ifrån.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  15. #35

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    vist är alt som står på flashback sant.
    och ni som vill vara med om en världsnyhet, gå in där nu...
    jag skall nämligen avslöja att sommarens bröllop mellan kronprinsessan och daniel är inställt.
    solklart... mörkhårig... vältränad och 23 år nja, men exakt ålder kan ju vara svårt att gissa för er som inte sitter inne med fasit...
    men som sagt kolla flashback
    står där snart
    JAGUAR - spinner som en katt

  16. #36

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    skönt att veta att svenskar inte kan vara mörkhåriga

    kan det vara så att det fortfarande är polisen som inte vill gå ut med uppgifterna och inte pressen.
    kanske har det med det dom själva kallar känsligt läge i utredningen.
    vad vet jag...
    kanske skulle pressen kollat här först, då det finns så många som vet alt här...
    JAGUAR - spinner som en katt

  17. #37
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Inlägg
    1 010

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!


  18. #38

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    jo... men en del av oss har sagt att det inte behöver vara en invandrare, men en del säger att det är det...

    och när det kommer så här trovärdiga välrenomerade källor är det bara att buga sig...
    sen kan jag också bli misstänksam och tro att det kan vara en invandrare, men väntar gärna tills det är klart och tillkännagivet via posttidningar, rapport ect eller tt... typ
    JAGUAR - spinner som en katt

  19. #39
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Kumla..
    Inlägg
    1 235

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Vad betyder PK
    Saab 99 Turbo -78 (Projekttråd)
    Saab 9-3 2.0t -99
    Volvo V50 2.0D -07

  20. #40
    Grundladd ReinOs avatar
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Uppsala/Junsele
    Inlägg
    354

    Re: Inte bra att tuta nuförtiden!

    Citat Ursprungligen postat av T16_AeRo
    Vad betyder PK
    Gissar på att det står för Politiskt Korrekt.
    [Rein-O Racing]
    Aircraft: Saab 900s -90 (Gamle Svarten)
    Projekttråd på 900klubben.se

    SAAB - Som Alla Andra fast Bättre

Liknande ämnen

  1. Någon som tar hem Genuine Saab prylar nuförtiden?
    Av E Larsson i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-09-20, 00:59
  2. Vad gör JK Racing nuförtiden?
    Av Orrez i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-16, 16:56
  3. Tuta som fungerar men inte tutar...
    Av Johanen i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-28, 01:08
  4. Tuta ur funktion på OG9-5 -02
    Av Greffel i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-07-27, 16:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •