Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Skoterköp

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    En annan del av Köping
    Inlägg
    1 122

    Skoterköp

    Hejsan!
    Nu när vintersesongen lider mot slutet funderar jag på att köpa mig en skoter inför nästa sesong. Hade sporthoj tidigare men sålde den i somras och känner nu att det är dags för en ny leksak. Vill helt klart ha en skoter åt det sportiga hållet men eftersom jag är nybörjare på skoter så vet jag inte riktigt vad jag ska titta efter. Kan tänka mig något för max 45000kr och den ska vara relativt morden, en fördel om det finns back på den. Har snegla lite på polaris pro rx Artic f5 ev f7? (provade en F7 Snopro i vinter och upplevdes rätt svårkörd) Lynx enduro, skidoo mxz förslag? Vill ha något relativt tättkört i början men de ska ändå vara bra klipp i den! Viktigast av allt är att den är hållbar (hört att endel modeller är klena i boggy och trailerarmar "eller vad det kallas":P)

    Tack på förhand
    "Utan turbo kan man inte leva!"
    Kör V70 R Design
    Har hört Saab 9-3 Aero 2001
    Kika på 93 Aeron

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    En annan del av Köping
    Inlägg
    1 122

    Re: Skoterköp

    "Utan turbo kan man inte leva!"
    Kör V70 R Design
    Har hört Saab 9-3 Aero 2001
    Kika på 93 Aeron

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    986

    Re: Skoterköp

    Nej för sjutton köp ingen Yamaha! Dom ska hålla på med motorcyklar!

    En riktgt vass maskin är Polaris machZ, en av dom snabbaste faktiskt! Annars har du polaris PRO xr 800 som är ett monster, eller polaris fusion 700!
    Annars har du även polaris edge!
    Polaris är bra maskiner haha!

    Ja säger såhär iallafall, köp inte under 700cc!

    MVH j
    Saab 9-5 2,3T B235R -2004 - Såld
    VW CC 170TDI DSG 2013 Extra allt! - Såld
    Volvo XC60 D4 AWD 2014 - Såld
    Audi A6 Quattro s-line 2,0tdi S-tronic 2016 - i bruk

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    694
    Medlem#
    8122

    Re: Skoterköp

    Vad är en polaris mach Z? Trodde de va Ski-doo som gjorde Mach Z
    Men annars håller jag nog med Johannyman, kolla på en Ski-doo eller en Polaris. Själv lite Ski-doofrälst så jag gillar MXZ, trevliga att köra, håller bra, lite strul. Kolla gärna på en 800 dom är riktigt vassa.

    Mvh
    Magnus
    Trött och seg men ändå älskad Saab 9000 CC -92--Såld
    Röd 9-3 Aero -02
    Silver 9-5 Aero -09

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    986

    Re: Skoterköp

    Citat Ursprungligen postat av Magnus84
    Vad är en polaris mach Z? Trodde de va Ski-doo som gjorde Mach Z
    Men annars håller jag nog med Johannyman, kolla på en Ski-doo eller en Polaris. Själv lite Ski-doofrälst så jag gillar MXZ, trevliga att köra, håller bra, lite strul. Kolla gärna på en 800 dom är riktigt vassa.

    Mvh
    Magnus

    Här är ja förvirrad, tur att du rättar mig självklart är det skidoo! JA 800 är det som gäller 135hk i en edge o 150 i en machZ och ca 145 i PRO
    Saab 9-5 2,3T B235R -2004 - Såld
    VW CC 170TDI DSG 2013 Extra allt! - Såld
    Volvo XC60 D4 AWD 2014 - Såld
    Audi A6 Quattro s-line 2,0tdi S-tronic 2016 - i bruk

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    61

    Re: Skoterköp

    Gamla modellen av mach z (före REV chassit) hade en 3 -cyl 780 cc på 166 hk, mach z med REV chassit har en 2-cyl 1000cc på 165 hk,riktiga "lake racers" men duger väl inte till så mycket mer om man får tro "expertisen". Polaris pro XR är en ren crossmaskin som heller inte är så lyckad till något annat,men manliga maskiner är det. Ski-doo MXZ eller Polaris Dragon är nog ett bättre alternativ för vanlig åkning,dessa finns både som 600,700 och 800cc i flera årsmodeller,och har 120 hk(600cc) til 135-140hk (800cc) så prestanda finns så det räcker oavsett. Lycka till med ditt skoterköp och glöm inte att kolla konditionen på dämparna(skoterns viktigaste del) på ditt objekt.
    9-5 SC 2,3T SE Aut.-99

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •