Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Bagageluckan låst i öppet läge OG9-3

  1. #1

    Bagageluckan låst i öppet läge OG9-3

    Har en SAAB 9-3 -01
    Körde hem prylar från IKEA och då kunde jag inte stänga bakluckan utan jag knöt fast den istället. För att få fäste för snöret så tryckte jag in låsbygeln. Nu går det inte att få låsbygeln att öppna sig. Har provat med att låsa upp med fjärr, nyckel och låsknapp inne i kupén och dessutom försökt att öppna den manuellt. Inget funkar. Någon som har haft liknande problem och löst det. Har annars inga problem med låset.

  2. #2
    Steg 3 JSNs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ölanda (Göteborg)
    Inlägg
    3 561
    Medlem#
    8163

    Re: Bagageluckan låst i öppet läge

    Välkommen hit! Du skriver att du har provat att öppna den manuellt, har du då provat att med en skruvmejsel (eller liknande) försöka öppna bygeln samtidigt som du trycker på någon öppningsknapp eller handtaget på bagageluckan?
    /Johsn

  3. #3

    Re: Bagageluckan låst i öppet läge

    Nu har det löst sig alldeles själv! Helt konstigt men när min dotter kom ut till bilen så såg hon att bagageluckan var öppen och då stängde hon den bara. Tydligen hade låsbygeln öppnat sig efter en viss tidsfördröjning. Annars förstår jag ingenting...
    Tack i alla fall f ör tipset.(jag är säker på att jag även provade som du sa med en skruvmejsel samtidigt som jag låste upp).

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Avtagbart drag 9000 fastnat i öppet läge
    Av SaabAero i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2016-06-12, 11:55
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-01-15, 01:24
  3. Kan spridarna hänga sig i öppet läge?
    Av TomIvarsson i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-04-14, 19:30
  4. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-12-18, 19:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •