Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Tidskriftssamlare

  1. #1
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 002

    Tidskriftssamlare

    Jag har inte slängt en motortidning i hela mitt liv och köpt dem stadigt i ca 25år. Jag har ganska många, de flesta i papplådor på vinden men skulle vilja förvara dom lite smidigare så jag kan komma åt att läsa dom oftare.
    Finns det tidningsamlare av pärmtyp? Jag ser framför mig en pärm med "ståltrådar" på insidan av ryggen som man trär in på mittuppslaget. Man skulle sedan kunna bläddra i tidningen när den fortfarande sitter i pärmen.
    Finns sånt?
    Fredrik J

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 002

    Re: Tidskriftssamlare

    Hittade något här...

    http://www.bestbinder.com/main/default. ... iftsamlare


    Vad kostar 700st tro...
    Fredrik J

  3. #3
    Steg 1 Slenders avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ulricehamn
    Inlägg
    1 080
    Medlem#
    7289

    Re: Tidskriftssamlare

    Det du talar om minns jag att vi hade till alla våra Bamse-tidningar när jag var liten Gula fina med en Bamsebild på framsidan. Har dock ingen aning om var man skaffar neutrala såna

    Mvh Marcus

  4. #4

    Re: Tidskriftssamlare

    vilken kontors- eller pappershandel som helst, om ikea inte duger
    JAGUAR - spinner som en katt

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Lkpg
    Inlägg
    1 572

    Re: Tidskriftssamlare

    Bilsports samlarpärmar ansåg jag länge vara idealiska för att samla sina tidningar på ett snyggt, smidigt och lätthanterligt sätt. När jag gjorde detta (läste Bilsport alltså) så beklagade jag att inga andra motortidningar hade liknande samlarpärmar, eller att jag inte kunde finna liknande.

    Nu när jag paketerat alla tidningar, så har jag dock funnit på bokhandel att det finns Esstle-tidskriftssamlare som man sätter i vanliga pärmar.
    MEN. Nu när jag flyttat och inte har lika gott om utrymme, så har jag insett att denna form av pärmar förvisso gör tidningarna gott, men kräver gott om utrymme.
    Jag har nu paketerat de flesta tidningar i Ikea's "lådor" som är perfekta i storlek för en tidning och som rymmer 2-4 årgångar beroende på tidning. Någorlunda smidigt men betydligt mer utrymmesbesparande.
    Citat Ursprungligen postat av Snabbe@STCS
    Köp torktumlaren istället! Varför köpa en ful fälg bara för den är billig?

  6. #6
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 002

    Re: Tidskriftssamlare

    Citat Ursprungligen postat av 99 då 9-5 nu, båda svarta
    vilken kontors- eller pappershandel som helst, om ikea inte duger
    Jag tror du läser slarvigt. Jag frågar givetvis inte efter var man köper en vanlig tidskriftsamlare. Som du säger så finns dessa att köpa överallt. Jag letar som sagt efter en lite speciell typ av samlare.
    Fredrik J

  7. #7
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 037
    Medlem#
    1540

    Re: Tidskriftssamlare

    Citat Ursprungligen postat av Fredrik J
    Jag har inte slängt en motortidning i hela mitt liv och köpt dem stadigt i ca 25år. Jag har ganska många, de flesta i papplådor på vinden men skulle vilja förvara dom lite smidigare så jag kan komma åt att läsa dom oftare.
    Finns det tidningsamlare av pärmtyp? Jag ser framför mig en pärm med "ståltrådar" på insidan av ryggen som man trär in på mittuppslaget. Man skulle sedan kunna bläddra i tidningen när den fortfarande sitter i pärmen.
    Finns sånt?

    Som sagt, är inte just Bilsport's pärmar byggda så???

    http://www.fabasshoppen.se/viewProduct.php?pId=20
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  8. #8
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 871

    Re: Tidskriftssamlare

    Citat Ursprungligen postat av Fredrik J
    Jag har inte slängt en motortidning i hela mitt liv och köpt dem stadigt i ca 25år. Jag har ganska många...
    Med tanke på att jag själv rensat friskt men ändå har otroligt mycket kvar undrar jag hur många olika tidningar du sparar på och vilka?

    Själv kastar jag såna där konsumenttidningar som tex Vi Bilägare och Motor (även Bilsport i den mån jag handlat den dyngan vid nån tåg- eller flygresa ) medan jag sparat på Teknikens Värld, Automobil, AMS, Bike etc.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  9. #9
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 002

    Re: Tidskriftssamlare

    Citat Ursprungligen postat av perr
    Som sagt, är inte just Bilsport's pärmar byggda så???

    http://www.fabasshoppen.se/viewProduct.php?pId=20
    Bilsports ska jag titta närmare på. Kanske kan man klä om med något...
    Fredrik J

  10. #10
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 002

    Re: Tidskriftssamlare

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik J
    Själv kastar jag såna där konsumenttidningar som tex Vi Bilägare och Motor (även Bilsport i den mån jag handlat den dyngan vid nån tåg- eller flygresa ) medan jag sparat på Teknikens Värld, Automobil, AMS, Bike etc.

    ViB läser jag hemma hos farsan och han tänder sedan brasan med den.
    För låg nivå för att sparas helt enkelt.
    Bilsport är ingen tidning för mig. Jag har AMS, Automobil, Classic Motors, Teknikens Värld och diverse Kitcar-tidningar.
    Jag vill inte rensa. Jag tycker det är kul att läsa lite äldre motortidningar.
    Antar att en sån där Bilsportspärm rymmer en årsutgåva?
    Fredrik J

  11. #11
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Lkpg
    Inlägg
    1 572

    Re: Tidskriftssamlare

    Citat Ursprungligen postat av Fredrik J
    Antar att en sån där Bilsportspärm rymmer en årsutgåva?
    Vill minnas att de rymmer 12nummer, vilket innebär 2pärmar för en årsutgåva Bilsport.
    Citat Ursprungligen postat av Snabbe@STCS
    Köp torktumlaren istället! Varför köpa en ful fälg bara för den är billig?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •