Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: saab 1.9 tid

  1. #1

    saab 1.9 tid

    hejsan har problem vid kyla att motorn typ ja vad ska man säga typ ylar dem första km! särskilt om jag typ gasar upp på trean och sedan släpper lite på gas! är det ett problem eller ett normalt ljud???? hur lång motor garsnti är de på 1,9 tid 9-5??stod och väntade på skjuts då kom en hyundai jeep förbi den lätt precis likadant fast värre han kom in till en korsning släppte på gas då typ ylar motorn till! Har haft mycke problem me min saab så man är rädd för varje mil, så ingen fel lampa tänds eller missljud hörs!! bytt genaerator, ljusniväåreglerare,virvellspjäll alltså kontrolventill,insugsrör,egr ventill, plus andra saker,vattenpump bytt har nu snurrat 15000 mil. En annan fråga vid byte av detta rengörs partikelfilter?? Stod manuell regenering??? Vad gör man rent??? Jag köpte bilen vid 12000 mil! Fler fel som e vanlga?? jävla fiat? Tacksam för all hjälp mvh!!

  2. #2
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 945
    Medlem#
    Dolt

    Re: saab 1.9 tid

    Jämfört med dina övriga inlägg på forumet var detta väldigt osammanhängande men då det är skrivet mitt i natten efter en fredagskväll så är det förståeligt.

    Ylande när gas släpps: Har du originalluftfilter? Öppet jan ge lite spännande ljudeffekter på 1.9d.
    Garanti: Står väl i instruktionsboken hur länge den gäller och hur bilen måste ha skötts för att den ska gälla?
    Manuell rengöring partikelfilter: Står lite här om rengöring viewtopic.php?f=3&t=235188&st=0&sk=t&sd=a&hilit=so t&start=0 . Regenerering kanske är det du tänker mest på?
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •