Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Stereon ballat ur, nyköpt 9-5 -06

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2004
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    261

    Stereon ballat ur, nyköpt 9-5 -06

    Hej!

    Köpte nyligen en 9-5 MY06. Stereon är nog mellanstereon, med cd-vxl och 7 högtalare.

    Direkt när jag skulle köra från bilfirman jag köpte bilen ifrån, ballade stereon ur. Den försöker mata ut en skiva. Den matar och matar och tillslut står det cd-error. Sen börjar den mata igen. error - mata - error.

    Vet inte om det sitter en skiva i som fastnat, eller om den helt enkelt fått något ryck.

    Bilfirman tar på sig kostnaden av att fixa detta, men jag kan inte lämna ifrån mig bilen på 2 veckor. Så under tiden undrar jag om det går att ställa om stereon så att RADION går igång när jag startar bilen, inte CD. För som det är nu så börjar cd'n mata och mata så fort jag startar bilen, vilket är lite irriterande.

    Kan man ändra den inställningen? Start = Radio. Och är det förresten någon som har erfarenhet av något liknande problem? Försökt pilla lite med en skiva, men den vill inte ta emot någon skiva, den bara matar ut.
    9-5 2,0t Biopower -06

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2004
    Inlägg
    364

    Re: Stereon ballat ur, nyköpt 9-5 -06

    Problemet låter underligt, precis som du säger så kan något ha fastnat helt enkelt. Kan inte hjälpa dig där.

    Men att programmera om stereon låter som ett Tech2 jobb. Ring firman och fråga om de kan göra det. Är iaf inget som jag vet att man kan göra själv med hjälp av knapptryckningar.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    110

    Re: Stereon ballat ur, nyköpt 9-5 -06

    Det har jag varit med om på min 9-3 från 2009! Då brukar jag lägga fram en skiva i matningen och då tar den skivan och sen matar jag ur den och då fungerar allt igen. Detta fungerar dock inte om det sitter en skiva i som har fastnat. Men min bil verkar tro att det sitter en skiva i och vill mata ut den fast det är tomt.

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    640

    Re: Stereon ballat ur, nyköpt 9-5 -06

    Prova med en norsk reset?

    //Andreas

Liknande ämnen

  1. Höger dimljus ballat ur, ng9-3 -06
    Av MrTurbo i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-09-10, 21:08
  2. 900NG cab caben ballat ur!
    Av Pelleturbo i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-08-07, 23:39
  3. ABS har ballat ur og900 -89
    Av 900 Power i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-07-26, 14:27
  4. Cd-växlare ballat ur
    Av Hulken i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 20:25
  5. Torkarparkering + spolning ballat ut på en 93ss
    Av b0bben i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-05, 15:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •