Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Navigator 9-5 2005

  1. #1

    Navigator 9-5 2005

    Hej

    Jag var inne på saab igår och köpte lite olja mm, passade då på att fråga vad en uppgradering av kartmatrialet i navigatorn skulle kosta, mannen bakom disken svarade då 3500:- VA!!!! utbrast jag. Det kan ju inte vara sant, han tyckte själv att det var lite löjligt, ja det kan man nog säga med tanke på att navigatorn i sig själv kostade en si så där 25-30 tusen den borde ha gratis uppdatering så länge bilen finns.

    Är det någon som vet hur man kan uppgradera till ett rimligare pris???
    Bilen i sig är en 9-5 2005´a.
    "ALWAYS LOOK ON THE BRIGHT SIDE OF LIFE"
    Saab 9-5 kombi 2.3t 2004 Espresso black

  2. #2

    Re: Navigator 9-5 2005

    Kom igen nu är det ingen som vet
    "ALWAYS LOOK ON THE BRIGHT SIDE OF LIFE"
    Saab 9-5 kombi 2.3t 2004 Espresso black

  3. #3
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124

    Re: Navigator 9-5 2005

    Tyvärr är det väl så det ser ut. Ytterligare en chans att mjölka sina kunder.
    Så vitt jag vet finns det ingen ny på bukten heller men jag har förstått att man kan använda samma kart-dvd som finns till andra bilar, typ corvette tror jag någon sa.

  4. #4

    Re: Navigator 9-5 2005

    Har nu hört av mig till både saab och navteq som gör kartmatrialet, dom svaren jag får från båda stämmer inte överrens med varandra.

    Saab hävdar att navteq tar ut en avgift som saab inte kan göra någonting åt och att dom sedan lägger denna på kunderna.

    Enligt navteq så är nu mer saab som äger kartmatrialet och inte navteq så det är saab som sätter priset inte navteq.

    ska luska mer i detta, man bilr ju lite förbannad på ocker.
    "ALWAYS LOOK ON THE BRIGHT SIDE OF LIFE"
    Saab 9-5 kombi 2.3t 2004 Espresso black

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    217
    Medlem#
    5038

    Re: Navigator 9-5 2005

    Nu vet jag inte om det är en Denso eller Kenwood originalnavi du har men jag har Kenwood varianten som egentligen heter DV2200 på icke SAAB-språk.

    Jag beställde en ny karta från http://www.justkenwood.co.uk/car-audio. ... 28-map-dvd när pundet stod rätt lågt, kostade ca 2000:- SEK inklusive frakt inte snorbilligt direkt men överkomligt.

    Den fungerar alldeles utmärkt i SAAB's originalanläggning, enda skillnaden är att det står Kenwood istället för SAAB när man startar navi. Den uppdaterar även firmware till senaste version första gången man startar den.

    Nya motorvägen förbi Uppsala finns med samt även tunneln i södra länken, vad jag förstått är det den senaste (och kanske sista uppdateringen man kommer att göra) eftersom Navi'n inte säljs längre.
    Har du Denso-navigatorn har jag tyvärr inga bra tips..
    9-5 Aero Sedan med X-tra allt, 9-3 Aero cab -00,
    Internet är huvudsakligen textbaserat så skriver du som en idiot kommer folk anta att du är det.

  6. #6
    Grundladd wiffes avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    HIF-Land
    Inlägg
    332
    Medlem#
    6182

    Re: Navigator 9-5 2005

    Fick också en chock när en kund ville ha det i sin 9-5:a när jag skulle
    kolla priset till han... han köpte(jag baka in) men ingen annan efter det har gjort det och detta var ändå 3år sedan så det är lite o skjuta sig i foten av Saab..
    för det har ju byggts lite vägar sedan dess.. och den gick inte o koppa

    Mvh Wiffe
    BMW M3 Coupe -10
    Honda Civic 2.2D Executive -12
    Honda CR-V 2.0i Executive -14

  7. #7
    Steg 3 JSNs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ölanda (Göteborg)
    Inlägg
    3 558
    Medlem#
    8163

    Re: Navigator 9-5 2005

    Den senaste till Denso (2005) är såvitt jag vet daterad 2008. Den har iaf tidigare funnits på ställen som reglerna på detta forum inte tillåter mig att säga.
    /Johan

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Radio och navigator problem NG9-3 -05
    Av Jimmu i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-07-06, 12:15
  2. Eftermontera orginal navigator 9-5 -05
    Av ub_b i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-08-06, 11:52
  3. Navigator, 9-3 2005
    Av knoglas i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-10, 15:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •