Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Konstigt laddtryck SAAB 9000 2.0

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Umeå/sollefteå
    Inlägg
    509

    Konstigt laddtryck SAAB 9000 2.0

    Hej.
    Är ny på forumet och tyvärr har jag kommit för att jag har ett problem.
    Äger en SAAB 9000 2.0ltt som är chippad. Laddtrycksmätare är installerad sedan tidigare.
    Problemet var bara att jag kom fram till att original turbon glappade lite så den byttes till en uppgraderad GT25/28 som så klart ska klara lite mer.
    Allt frid och fröjd under inkörningstiden men nu när jag vill börja öka laddtrycket lite grann så vill den inte gå över +/-0 på laddmätaren. Alltså typ atmosfärsikt tryck, varken överladd eller vakuum i röret. Prövade även att dra ut slangen till wastegate och det verkar inte fungera det häller. Borde ju ladda hur mycket som helst då.

    Har ni några idéer vart jag ska leta??
    Saab 9000cse 2,0t A50 -97

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Dals-Ed
    Inlägg
    710

    Re: Konstigt laddtryck SAAB 9000 2.0

    Citat Ursprungligen postat av Krozz
    Hej.
    Är ny på forumet och tyvärr har jag kommit för att jag har ett problem.
    Äger en SAAB 9000 2.0ltt som är chippad. Laddtrycksmätare är installerad sedan tidigare.
    Problemet var bara att jag kom fram till att original turbon glappade lite så den byttes till en uppgraderad GT25/28 som så klart ska klara lite mer.
    Allt frid och fröjd under inkörningstiden men nu när jag vill börja öka laddtrycket lite grann så vill den inte gå över +/-0 på laddmätaren. Alltså typ atmosfärsikt tryck, varken överladd eller vakuum i röret. Prövade även att dra ut slangen till wastegate och det verkar inte fungera det häller. Borde ju ladda hur mycket som helst då.

    Har ni några idéer vart jag ska leta??
    säker på att mätaren är riktigt isatt? har man varken vacum eller tryck är riksen stor att felet kan vara så enkelt som felinkopplad mätare eller trasig mätare. kolla upp den först och hur den är kopplad.

    känns det tryck när du gasar? testat 80-120 tider?
    9-5 vector sc 2,3t -02

    http://www.garaget.org/euroman

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Umeå/sollefteå
    Inlägg
    509

    Re: Konstigt laddtryck SAAB 9000 2.0

    Citat Ursprungligen postat av Euroman

    säker på att mätaren är riktigt isatt? har man varken vacum eller tryck är riksen stor att felet kan vara så enkelt som felinkopplad mätare eller trasig mätare. kolla upp den först och hur den är kopplad.

    känns det tryck när du gasar? testat 80-120 tider?
    Jo mätaren fungerar och jag har vaccum men inte tryck, "stannar" vid 0 på mätaren.
    Mätaren fungerade före turbobytet så den borde det inte vara. Ska strax ut och kolla så att wastegate armen går tillbaka och att den stängs. (Hoppas att det bara är något så enkelt.)
    Saab 9000cse 2,0t A50 -97

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Umeå/sollefteå
    Inlägg
    509

    Re: Konstigt laddtryck SAAB 9000 2.0

    Citat Ursprungligen postat av Krozz

    Jo mätaren fungerar och jag har vaccum men inte tryck, "stannar" vid 0 på mätaren.
    Mätaren fungerade före turbobytet så den borde det inte vara. Ska strax ut och kolla så att wastegate armen går tillbaka och att den stängs. (Hoppas att det bara är något så enkelt.)
    Och felet var: Infästningen längst ut på wastegate klockans arm.... "Vet inte hur jag ska förklara..." Men wastegaten var ständigt öppen.

    Problemet löst
    Saab 9000cse 2,0t A50 -97

Liknande ämnen

  1. Konstigt Laddtryck 9000 2.3 T
    Av Anders_Kristensen i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-03-08, 11:13
  2. Konstigt Laddtryck 9000 LTT
    Av kvarna87 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-02-17, 11:54
  3. Konstigt fel vid laddtryck. Saab 9000
    Av Mbw123 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-04-05, 13:26
  4. Konstigt laddtryck saab 9000 2.0t - 88 Hjälp snälla
    Av izoo i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-04, 15:49
  5. 9000 2,3T konstigt laddtryck.
    Av Ricky_T8 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-01-07, 12:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •