Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Saab 99:a + AS2 ?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Trollhättetrakten
    Inlägg
    131

    Saab 99:a + AS2 ?

    Har ett AS2-system (slutsteg + högtalare) från en 9-5:a -00 liggandes. Nån som vet om det går och isåfall hur man kopplar ihop det med en vanlig bilstereo. Tänkte isåfall slänga i grejorna i 99:an.
    SAAB 99 GL -83 T16

  2. #2
    Steg 6
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    6 406
    Är det bara steget och högtalarna så är det samma sätt som med vilket slutsteg som finns på marknaden där ute.
    Samma inkoppling så det är inget som skiljer.
    De jag inte vet är om anslutningarna kan skilja men det ser du ju om inte annat.
    Kör nu en 9-5SE 2,3t -01 som kommer att ändras lite innan jag är klar!
    Körde denna innan!

  3. #3
    Steg 6
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    6 571
    Tja!

    Saab 99???

    Isåfall passar det INTE. Passar inte med eftermarknadsgrejjor..

    /Marcus
    9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Trollhättetrakten
    Inlägg
    131
    Det var olika bud. Jag får mäta och testa lite så får vi se. Det händer ju inget värre än en liten brand
    SAAB 99 GL -83 T16

  5. #5
    Steg 6
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    6 571
    Enligt vad jag fått höra ska de inte funka iaf!

    Får vänta på ett svar ifrån Dr.Boost då

    /Marcus
    9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av -Skoglund-
    Det var olika bud. Jag får mäta och testa lite så får vi se. Det händer ju inget värre än en liten brand
    Lågnivåingångarna på 9-5:ans AS2-förstärkare vill ha balanserad signal. Hur kontaktdonet ser ut (och en hel del mer) hittar du på min hemsida: http://www.mitt-eget.se/saab/faq_audio.shtml.
    Saab 9³ SC Aero V6 TX XWD eLSD 2010 Hirsch eSID (som Turbo X men lite bättre och lite ovanligare)

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Trollhättetrakten
    Inlägg
    131
    Hur kan man skapa en balanserad signal av en "vanlig" signal på ett enkelt sätt? Och vad händer om man matar AS2-förstärkaren med en "vanlig" signal?
    SAAB 99 GL -83 T16

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av -Skoglund-
    Hur kan man skapa en balanserad signal av en "vanlig" signal på ett enkelt sätt?
    En signaltransformator eller en liten förstärkare med både normal och inverterad utgång. Dessa prylar används i pro-audio och sitter ibland inbyggda i XLR-kontaktdon. Dock borde det fungera om man kopplar förstärkarens minus-ingång till skärmen och plus-ingången till signal-ledaren.

    Citat Ursprungligen postat av -Skoglund-
    Och vad händer om man matar AS2-förstärkaren med en "vanlig" signal?
    Det kan bli störningar. Meningen med balanserade signaler är att förstärkaren tar skillnaden mellan plus och minusingångarna och att störningarna i kabeln därmed tar ut varandra. Ansluter man ingångarna osymetriskt (dvs en till jord och den andra till signalkällan) kan förstärkaren inte ta bort störningarna. Skärmar man ordentligt så borde det fungera, men jag har inte testat.
    Saab 9³ SC Aero V6 TX XWD eLSD 2010 Hirsch eSID (som Turbo X men lite bättre och lite ovanligare)

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Trollhättetrakten
    Inlägg
    131
    Okej. Nu har jag fått lite mer kött på benen. Får se om jag hinner testa i helgen. Tack så mycket för all information!!!
    SAAB 99 GL -83 T16

  10. #10
    Steg 1
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Johannelund (Linköping)
    Inlägg
    1 735
    Den här tråden skulle passa i "projekt"

    Skulle vara kul o se om det blir bra!

    Lycka till och glöm inte BILDER sen OM det blir klart och bra

    MvH Patrick
    Patrick Svensson
    Volvo S70 -98

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •