Resultat 1 till 19 av 19

Ämne: Iphone Ipad köp i usa

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    516

    Iphone Ipad köp i usa

    skall över vattnet till usa nu i veckan och lurar lite på om jag skulle köpa iphone eller ipad, det jag hittat än så länge verkar vara ganska bra priser och dollarn känns ju ganska rätt nu med.
    Men, är det något speciellt man bör tänka på om man handlar där borta, alla telefoner kör väl triband numer så det skall väl funka smärtfritt eller?

    Ipad - är det nåt att ha eller inte, kommer man använda den istället för laptop, jag vet inte själv ännu, måste nog känna och klämma lite..

    Summan av det hela - nåt jag bör tänka på?
    Numer i en dieseldriven BMW med M-sport och andra goa tillbehör... men klart nyfiken på ng9-5 SportCombi

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    654

    Re: Iphone Ipad köp i usa

    Ipad, släpps den 3/4:e... hur länge ska du stanna?

    Iphone 3gs kan ej köpas utan abonnemang i staterna (AT&T).

    Satsa istället på att köpa en nice Macbook. Ca 30% mot priserna i sverige.

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 023

    Re: Iphone Ipad köp i usa

    Vad du än handlar, kolla så du får med en laddare för 220V...
    Fredrik J

  4. #4
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117

    Re: Iphone Ipad köp i usa

    Apples laddar kan allt från 100-250Volt Själva stickproppen är utbytbar beroende på vilket land man befinner sig i, kostar 95:- för en svensk propp.

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    516

    Re: Iphone Ipad köp i usa

    Låter som Ipad är det jag skall ha i siktet, skall leta runt lite.
    Man kanske rent av skulle köpa ett par stycken och kränga på blocket sen
    Numer i en dieseldriven BMW med M-sport och andra goa tillbehör... men klart nyfiken på ng9-5 SportCombi

  6. #6
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 023

    Re: Iphone Ipad köp i usa

    Citat Ursprungligen postat av Jimmy2626
    Låter som Ipad är det jag skall ha i siktet, skall leta runt lite.
    Man kanske rent av skulle köpa ett par stycken och kränga på blocket sen
    Vet inte hur ingående kontrollen är men du ska egentligen betala tull och moms på grejorna. En Ipod i packningen kan ju passera eftersom den ju kan vara din sen länge. Ett par stycken i kartong blir ju värre...
    Fredrik J

  7. #7
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117

    Re: Iphone Ipad köp i usa

    Väldigt sällan något problem. Min polare som erm, tog in rätt många iPhones innan de kom till Sverige hade hela resväskorna fulla med iPhone-kartonger och själva telefonerna i handbagaget. Ingen fråga, trots att han gick inte med typ 50 telefoner i handbagaget...

  8. #8
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 023

    Re: Iphone Ipad köp i usa

    Nej säkert inget problem men man kan ju vara medveten om att det är smuggling det är frågan om.
    Förvånansvärt många man diskuterar med tror att det räcker att betala skatt i USA. Ungefär som inom EU.
    Fredrik J

  9. #9
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117

    Re: Iphone Ipad köp i usa

    Ja, nej, så är det ju inte, det är ju både moms och tull som skall betalas.

    Jag skulle rekommendera att man kastar lådan innan man reser hem. Har man ingen låda och "apparaten" i sitt handbagage blir det inte lätt att bevisa att man inte hade den med sig när man åkte. Man kan ju till och med köpa en svensk plugg _innan_ man åker så ser det ju ut som en svensk laddare. Om det inte är så att någon är väldigt kunnig så lär de ju inte veta att en iPad inte säljs inom EU än.

  10. #10
    Steg 4 H.Bloms avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Kungens Kurva, Stockholm
    Inlägg
    4 276

    Re: Iphone Ipad köp i usa

    Citat Ursprungligen postat av Raven
    Iphone 3gs kan ej köpas utan abonnemang i staterna (AT&T).
    Jopp de kan dem, kostar $599, men de är låsta till AT&T, vilket är ett problem då det inte finns någon upplåsning till den nya mjukvaran.

  11. #11
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 704
    Medlem#
    2378

    Re: Iphone Ipad köp i usa

    Det jag läst om iPad imponerar inte. Den verkar låst till apples tjänster och saknar en hel del av det man tycker skulle vara standard i en sån produkt.

    Måste du inte handla just nu så ser ju Microsofts Courier Tablet betydligt mer genomtänkt ut. Prolemet är bara att den inte går att köpa än.
    http://www.alltomprylar.se/2009/09/24/m ... er-tablet/

  12. #12
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117

    Re: Iphone Ipad köp i usa

    Kul skillnad det här. Apple visar eller kommenterar _ingenting_ förrän man har en produkt i handen och ett lanseringsdaturm satt.
    I stort sett alla andra tillverkare springer till pressen så fort de har gjort en lermodell...

  13. #13
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117

    Re: Iphone Ipad köp i usa

    Och, förresten, det här med "låst till apples tjänster" har ju inte hindrat iPhone från att bli succé. Jag är inte lika övertygad om iPad än, men det lär väl komma så fort man får klämma på en. Apple har inte gjort en sunkig produkt på bra många år nu...

  14. #14
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 023

    Re: Iphone Ipad köp i usa

    Det faktum att man måste använda Itune för Mp3-låtar (för så är det väl fortfarande) är en starkt bidragande orsak till att jag ratar apple-produkter. Alla datorer man vill synka musik från måste ha Itune.
    Att man inte heller kan byta minneskort försvårar det ytterligare. När jag reser på semester har jag med mig en bärbar hårddisk och kan på så sätt tanka över nytt material i telefonen på vilken dator som helst.
    Fredrik J

  15. #15
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 704
    Medlem#
    2378

    Re: Iphone Ipad köp i usa

    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Kul skillnad det här. Apple visar eller kommenterar _ingenting_ förrän man har en produkt i handen och ett lanseringsdaturm satt.
    I stort sett alla andra tillverkare springer till pressen så fort de har gjort en lermodell...
    Jaså är det så?

    http://blogs.zdnet.com/Apple/?p=340
    http://www.engadget.com/2009/07/24/appl ... rious-thi/
    http://techcrunch.com/2008/12/30/large- ... n-fall-09/
    http://techcrunch.com/2009/05/21/what-w ... et-so-far/
    http://mashable.com/2009/07/27/apple-tablet/
    http://theappleblog.com/2007/01/04/modb ... a-reality/
    http://www.maclife.com/article/the_appl ... nna_happen
    http://www.macrumors.com/2006/11/26/app ... n-in-2007/


  16. #16
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 896

    Re: Iphone Ipad köp i usa

    Rykten/spekulationer av siter vs pressuttalanden är väl ändå rätt stor skillnad?

    Man har ju skapat en hel hype om vad man ska släppa vid de olika tillfällena per år och siter som du länkar till live-rapporterar just av den anledningen att inget är klart innan.

    Jämför med MS som går ut och lämnar specer på hur de ska lösa problem och med vilken mjukvara och hårdvara innan men ens har en prototyp eller beta.
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  17. #17
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 704
    Medlem#
    2378

    Re: Iphone Ipad köp i usa

    Citat Ursprungligen postat av Plupp
    Rykten/spekulationer av siter vs pressuttalanden är väl ändå rätt stor skillnad?

    Man har ju skapat en hel hype om vad man ska släppa vid de olika tillfällena per år och siter som du länkar till live-rapporterar just av den anledningen att inget är klart innan.

    Jämför med MS som går ut och lämnar specer på hur de ska lösa problem och med vilken mjukvara och hårdvara innan men ens har en prototyp eller beta.
    Förstår inte riktigt problemet eller varför det skulle vara bättre att göra som Apple gör.

  18. #18
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117

    Re: Iphone Ipad köp i usa

    Båda varianterna har för- och nackdelar.
    Det är en vedertagen princip att man håller tillbaka alla kunder genom FUD-teknik. Så fort en konkurrent släpper en produkt släpper man en pressrelease som hävdar att en motsvarande produkt, fast bättre, släpps "snart". Då väntar kunderna och man kan invänta ev. press för att se om det finns något egentligt intresse.

    Apple å sin sida förnekar _allt_ och säger inte flaska förrän produkten finns att visa upp och ett lanseringsdatum är satt.

    Fördelen med Apples variant är att när väl produkten är officiell, då vet man att den kommer, så är det bara, lanseringsdatum är klart, produkten är i de flesta fall 100% klar och fungerande, det som Apple visar upp är ingen lermodell utan ett "förproduktionsexemplar".
    Nackdelen är att Apple gör så i allt, vilket gör det _väldigt_ svårt att planera inköp, framförallt då för större företag, något som Apple fått på pälsen för åtskilliga gånger. Eftersom de tiger som muren är det dessutom omöjligt att få någon form av "roadmap" för framtiden.

    Fördelen med FUD-teknik är... ja, ingen, så vitt jag vet, den gagnar ingen. Nackdelen är väl till stor del att den hämmar utvecklingen mer än leder den. Det är ju inte för inte som det är Apple som numera uppenbarligen kom från ingenstans och leder mobiltelefonutvecklingen. Det är fullkomligt skrattretande att ett företag som aldrig någonsin har gjort en mobiltelefon tidigare kan komma in på marknaden och fullkomligt krossa motståndet, till den milda grad att alla måste kopiera deras koncept för att överhuvudtaget ha något att komma med. Skit samma om det finns "bättre" telefoner nu, det är fortfarande iPhone man mäter sig mot. När såg man senast någon tala om iPhone som en "satio-dödare"?

  19. #19
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 528

    Re: Iphone Ipad köp i usa

    Köpa iPad i USA......?


    Hm.... Har ens 3G-modellen av den släppts? Om inte så känns det ju rätt korkat att hasta sig ett köp i USA och få hem en iPad som är tämligen stympad här hemma.


    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

Liknande ämnen

  1. Navigation app till iPad ?
    Av M frändberg i forum Off Topic
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-11-23, 06:26
  2. Bästa gps app iPad 2 3G/wifi ?
    Av Purex i forum Off Topic
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-04-04, 14:16
  3. SAAB-app för iPad/iPhone - hitta ett fel!
    Av bollman i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-12-16, 22:54
  4. Ipad från hong kong
    Av Johnken i forum Off Topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-08-10, 20:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •