Citat Ursprungligen postat av Magnus84
Skönt att den rullar igen

Hur var det fick du lov att klippa i plåten eller hur blev det?

Mvh
Magnus
Ja, jag köpte en vanlig Nippeltång på Biltema för en sisodär 139kr. Var ett mindre helvete att klippa om jag skall vara ärlig, var någon ljuddämpning eller liknande som var ett med plåten, så var ruggigt tjockt och svårklippt. Efter lite fula ord och en hel del småsår på händerna så var det dock färdigklippt. Höll då på att försöka pilla loss sladden på själva armaturen, när jag tillslut gav upp och gick hem till min lägenhet igen och kikade på lite bilder så insåg jag att det var i fel ända av sladden jag suttit och ryckt.

Dagen efter går jag upp igen, och får loss allt på ett kick. Kommer då till nästa problem, själva låsringen, vilken som jag tidigare skrev knackade upp, vilket tog tid men gick helt utmärkt. Efter lite pill fick jag även upp armaturen ur tanken, och tipsen om att vrida en kvarts varv medurs sparade mig verkligen tid. Glad och lycklig gick jag hem igen och satte mig vid diskbänken och började pilla isär allt, tittade på lite bilder och läste även instruktionen som följde med pumpen, ett par minuter senare stövlade jag tillbaka till bilen med sambon tätt efter, krånglade tillbaka allt igen, vred om nyckeln och så vips hostade bilen igång.

Lyckan som spred sig i kroppen när man hörde bensinpumpen snurra var ovärdelig