Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: kupefläktsproblem

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2008
    Inlägg
    16

    kupefläktsproblem

    Har sökt runt och läst en massa trådar om just kupefläktar som strular.

    Min Kupefläkt gör som andra har problem med dom att den inte alltid startar och när man väl får igång den så låter den konstigt och pulsar ett par gånger innan den drar igång.

    Den svarar dåligt på manuell kontroll, sätter man den på max så fortsätter den på det varvtal den är på en bra stund sen kan den vara upp på max för och köra där typ en minut sen går den ner i varv igen och så kan den hålla på.

    Man kan även tydligt höra ett biljud när fläkten går så jag misstänker lite att det är lager fel i den.

    Ska ut nu och plocka ner kupefiltert så jag kan känna på den om den går trögt.

    Det är en 9-5 -99

    Men kan där vara något annat fel samtidigt då den svarar dåligt på manuell kontroll och lever sitt eget lilla liv??

    Ska köra och köpa ett nytt kupefilter då det inte verkar vara något man byter för lattjo då den sitter lite knepigt till

  2. #2

    Re: kupefläktsproblem

    Jag hade liknande problem med min fläkt, ibland funkade den bra och ibland inte. Vissa gånger hoppade den igång med hjälp av en hurring i instrumentbrädan men till slut funkade inte heller. Läste mig till lite info här och dom flesta pekade på att kolen var slut i motorn, och efter mer hittade jag denna länk
    http://photo.platonoff.com/Auto/2006020 ... or_Repair/
    Jag bytte ut kolen på min motor igår och nu funkar den klockrent
    Tackar alla för dom bra tipsen för min reparation slutade på 0:-
    Hittade kol på jobbet som jag filade till och jobbet gjorde jag själv.
    Kört Saab 9-5 combi V6 B308E -00 automat
    Kör Saab 9-5 Aero Sportcombi B235R -05 automat

Liknande ämnen

  1. Kupefläktsproblem 9000 -95
    Av Arc i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-06-19, 12:03
  2. Kupefläktsproblem på 9-3i 98
    Av peb2 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-03-08, 19:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •