En annons från expressen.

Thomas Karlström kör mycket bil, det brukar landa på 5 000-6 000 mil per år.
Och han är van vid att ratta fina bilar.
Sedan 1986 har han kört Mercedes, hans garage har prytts av både CLS och toppmodellen S-klass.

Men trots att Thomas Karlström är van vid riktigt dyra bilar blev det kärlek vid första ögonkastet när han fick se och provköra nya Saab 9-5.
- Visst har jag alltid vetat att Saab kan bygga bilar. Men det här var något helt annat.
Saab har inte byggt något liknande förut. Känslan är fantastisk - minst i samma klass som bilar med en Mercedesstjärna i fronten, säger Thomas Karlström.
Han nöjde sig inte med en bil - han beställde två stycken till familjens företag.

- Jag var iväg och provkörde både BMW och Mercedes nya toppmodeller. Men trots att de är mycket dyrare kan de inte riktigt mäta sig med 9-5:an. Den är helt enkelt en fantastisk bil, säger Thomas Karlström.

Runt om i Sverige har Saabhandlare fått ta emot samtal från kunder som velat beställa bilar. På många håll har säljarna gjort upp intresselistor, som nu när bilen fått en prislapp kan omsättas i riktiga affärer.

- Vi har redan tecknat fem ordrar på nya Saab 9-5, berättar Joachim Lind, VD för Saab Ana i Trollhättan.
När Thomas Karlström kommer att få sina nya bilar är inte riktigt klart.
- Jag ska få ett besked nästa vecka, säger han.