Sidan 20 av 42 FörstaFörsta ... 10181920212230 ... SistaSista
Resultat 381 till 400 av 838

Ämne: Nya Saab 9-5

  1. #381
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: Nya Saab 9-5

    Citat Ursprungligen postat av Fredrik.j
    Läste nya ams som finns i butik den 15 ett test med nya 9-5an mot konkurenterna.
    De va en demo bil dom låna från en saab handlare.
    Men mycket possitiva o väghållningen är topp även mot tyska konkurenter.

    /F
    Är det verkligen fråga om ett "test" och inte bara en provkörning?
    Så här skriver AMS:
    Citat Ursprungligen postat av Automotorsport.se
    Numret bjuder bland annat på en provkörning du inte vill missa - nya 9-5 mot konkurrenterna. Läs hur den står sig mot Volvo S80, Audi A6 och BMW 5-serie.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  2. #382
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Jörlanda
    Inlägg
    151

    Re: Nya Saab 9-5

    De kör ju alla bilarna samtidigt och när de gått från bil till bil så tycker de att Saaben är i klass med tyskarna när det gäller körglädje om inte bättre. Sedan klankar de ner på inredningen som inte håller samma klass.

    Med Vänliga Hälsningar

    EtZi11

  3. #383
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Nynäshamn
    Inlägg
    17

    Re: Nya Saab 9-5

    Nu finns MY 2011 färger,tillbehör osv upplagt på "bygg din bil" saabsverige.com dock saknas fortfarande bilder på olika instrumentinlägg="cold+warm brushed metal"..förutom standard svart och det nya tillvalet till vector:"burled wood"
    Vore kul o se skillnaden på de olika..9-5 har ju fått lite kritik över den svarta "trista" inredningen enl bilkritiker..tydligen kvalitets o leveransproblem med de olika inrednings/iläggen i bilen,någon som har bilder? aeron får väl den sk "isblocks" inredningen runt instr,panelen?

  4. #384

    Re: Nya Saab 9-5

    Ohh. Ge mig en lava färgad aero!

    Just nu: Saab 9-5 SC BioPower -06
    Tidigare: BMW 330iT M-sport -06, Porsche Boxster S -05, BMW Z4 3.0 -03, Saab 9000 A50 2,3T -98, Saab 9000 CSE 2,3i -93, BMW 320i M -03, Saab 9-3 aero -01, Saab 9000 CS 2,3T -92

  5. #385
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    86

    Re: Nya Saab 9-5

    nar borjar saaben leveras ut till kunderna... ?

  6. #386
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Markaryd
    Inlägg
    248

    Re: Nya Saab 9-5

    Citat Ursprungligen postat av janke1
    nar borjar saaben leveras ut till kunderna... ?
    Jag har sett 2 i trafiken idag, en vit och en mörkblå.
    En i torsdags (vit,kanske samma som idag men 4 mil från varandra).
    Kul att de börjar synas och den ser inte så stor ut som jag tyckte i vintras på träffen i Trollhättan.
    Volvo V70 D5 -08
    Toyota Auris -10 1,4 Diesel
    Volvo 940 VOE Rallybil

  7. #387
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Markaryd
    Inlägg
    248

    Re: Nya Saab 9-5

    Citat Ursprungligen postat av mathiaso
    Ohh. Ge mig en lava färgad aero!

    Dreeeeglar,VILL HA.
    Volvo V70 D5 -08
    Toyota Auris -10 1,4 Diesel
    Volvo 940 VOE Rallybil

  8. #388
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollbygden
    Inlägg
    206

    Re: Nya Saab 9-5

    Ska hämta ut min in morgon. TiD4 Vector, automat, sportchassi, stora stereon, diamond silver och lite annat.
    9-5 TiD4 Vector 2010

  9. #389
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    541

    Re: Nya Saab 9-5

    Citat Ursprungligen postat av 9-5 Aero SC
    Ska hämta ut min in morgon. TiD4 Vector, automat, sportchassi, stora stereon, diamond silver och lite annat.
    Grattis!!!!!
    Fd. Svart 9000 Aero -94:a, Maptun Steg 3.
    Fd. Svart 9-5 Aero kombi -00:a. Nordic Steg 3.
    Fd. Svart 9-5 Aero sedan -00 Manick Power.
    Nu: Svart 9-5 Aero kombi -00 Maptun Steg 1/E85. Än så länge...

  10. #390
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    86

    Re: Nya Saab 9-5

    låter bra hoppas du blir nöjd med bilen sjäv väntar jag på nya 9-3an

  11. #391
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 401

    Re: Nya Saab 9-5

    Citat Ursprungligen postat av 9-5 Aero SC
    Ska hämta ut min in morgon. TiD4 Vector, automat, sportchassi, stora stereon, diamond silver och lite annat.
    Grattis Sjalv ar jag mycket nojd med min 9-3:a! Hamtade ut den 12:e Maj och nu har jag kort ca 350 mil med den. Jag funderar pa att stalla av den pa vinter och kora med min blivande NG900 istallet!
    Nu: 9-3 2,0t
    Körkortsbehörigheter: A,B,C,D
    Har numera väldigt dåligt med tid att logga in här pga arbete!!

  12. #392
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2010
    Inlägg
    63

    Re: Nya Saab 9-5

    Nu undrar jag hur ni tänker på det här forumet. Är det verkligen ok att göra och sälja en bil år 2010 som inte kan ha passagerare som inte är längre än 185 cm? Detta är ju tänkt att vara en premium bil med med inriktning till tjänstemän och även familjer med fler än 2 st i hushållet. I våran familj är vi 2 st över 185 och 2 stycken som är kortare och det skulle betyda att dom 2 kortare alltid skulle få sitta bak på våra resor genom landet.Sen om man skulle vilja åka 4 vuxna utan barn tex. var sätter man folket då om det är fler än 2 som är över 185 cm ? Nä har har designern gjort en jättemiss om man har tänkt att rikta sig till svenska köpare som är längre än medel i europa och vart någon annanstans ska Saab kunna sälja sina bilar ? Jag var ute och provkörde en 9-5 1,4tdi häromdan och det var verkligen ingen rolig upplevelse. Nu har jag inget att jämföra med sen Saab 9000 men den bilen var ju helt ok i mitt tycke. Den här Saaben kändes orkeslös hade betydande motor och vägljud i kupen plus ett vinande ljud från backspeglarna. Inredningen var tråkig och intetsägande och hade dålig passform på flera ställen. Sittkomforten i förarsätet var helt ok och även på passagerarsidan. När dom säger rolig att köra så vet jag faktiskt inte vad dom menar för bilen kändes seg och tung och inte speciellt rolig alls. Sen var det designen på bilen i mitt tycke så håller jag med dom som säger att det ser ut som att det är två olika bilar som satts ihop en framdel och en bakdel den ser konstig ut i mitt tycke. Nä med facit i hand så blir det nog inte så många bilar sålda tror jag. Första året kommer många Saab frälsta att köpa för att dom inte haft nån Saab att köpa på ett tag men sen kommer försäljningen att stagnera om man inte kommer fram med bättre bilar.
    Bil älskare utan fördomar.

  13. #393

    Re: Nya Saab 9-5

    Hej!

    Jag är ny på forumet och hoppas det ska bli kul att vara med här och få lite tips etc!

    När det gäller nya 9 5 så är jag faktiskt lite besviken då jag fått lånat hem både värstingen och minsta dieseln. Testen i A M & S verkar därför väldigt skum. Jag drog inte den erfarenheten då jag vart besviken på några saker:

    - Bullret var inte lägre än i min Turbo X (och vad än värre betydligt högre än i grannens S80V8 AWD..)

    - Sen var inte passformen på båda exen särskilt bra, framförallt glipor i inredningen typ handsfack.


    - Inredningen var dessutom grå grå och plastigt trist!

    -Det positiva var att väghålningen kändes bra för att vara så pass lång bil med ganska stort överhäng.

    Så jag håller med, vi får ta provkörningen i A M & S med en nypa salt, dom har ju vait väldigt pro Saab hela tiden (det tackar vi för!) Men inte tror jag att vi ska tro att vi är i samma klass som BMW, Audi och förmodligen inte nya S80, men på en bit på väg iaf!

    Vad har ni andra för intryck och erfarenheter av den?
    SAAB 9 3 Turbo X -08
    SAAB 9 5 Aero -05 (Chippad)
    SAAB 9 3 Viggen -99 (Chippad)

  14. #394
    Steg 1 Slenders avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ulricehamn
    Inlägg
    1 080
    Medlem#
    7289

    Re: Nya Saab 9-5

    Citat Ursprungligen postat av Arraken
    - Bullret var inte lägre än i min Aero X (och vad än värre betydligt högre än grannens S80 V8AWD..)
    Oj, har du en sån här fin rackare stående hemma på uppfarten?


    Mvh Marcus

  15. #395
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Borås/Gislaved
    Inlägg
    453

    Re: Nya Saab 9-5

    Kul att nya 9-5 väcker reaktioner iaf. Att en Volvo-anhängare känner sig manad att skapa två nya användare inom loppet av några minuter för att såga Saaben måste ju vara ett gott betyg

  16. #396

    Re: Nya Saab 9-5

    Citat Ursprungligen postat av NiV3Rt
    Kul att nya 9-5 väcker reaktioner iaf. Att en Volvo-anhängare känner sig manad att skapa två nya användare inom loppet av några minuter för att såga Saaben måste ju vara ett gott betyg
    Nu får du väl hejda dig iaf, vad fan har jag med Volvo lr inlägget från jeffe att göra? Kul bemötande på forumet :-(
    SAAB 9 3 Turbo X -08
    SAAB 9 5 Aero -05 (Chippad)
    SAAB 9 3 Viggen -99 (Chippad)

  17. #397
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2010
    Inlägg
    63

    Re: Nya Saab 9-5

    Många saker har jag blivit anklagad för men inte för schizofreni....Jag har skapat ett inlägg där jag ifrågasätter hur man bygga en bil som nya 9-5 som bara rymmer 2 vuxna och 2 dvärgar.. inget annat..
    Bil älskare utan fördomar.

  18. #398
    Steg 1 NPs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 313
    Medlem#
    1887

    Re: Nya Saab 9-5

    Vill bara kommentera bullersnacket, mätningar kommer visa att 9-5 inte är bullrig. Punkt!
    Att jämföra med bullerburken 9-3 understryker att föregående talare antingen är döv (från att åkt för mycket 9-3 ) eller ett troll. Mest troligt det senare

    Jag är väl bekant med de fordon Saab vill konkurera med och kan med gott samvete säga att Saab tveklöst har nått hela vägen fram.

    Det finns alltid detaljer att slipa på, men det är inte heller Saab ensamma om.

    Punkter där Saab, av förklarliga skäl som stavas pengar, inte når hela vägen är variantbredden.
    Jag saknar starkare motorer och dubbelkopplingslåda, samt Saab borde omgående dra igång ett "individual" program där kunden mot betalning kan välja från ett större utbud interiör och exteriör alternativ.
    Finns mycket pengar att hämta för Saab, och bättre tillfredställelse hos kunder.
    Pensionsfonden
    Saab 9-5 SC -06 / Saab 9-3T Cabriolet -99 / Porsche 997.1TT M6 / BMW 530d M -17 / BMW M135i -16

  19. #399
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2010
    Inlägg
    63

    Re: Nya Saab 9-5

    Dieseln är inte tyst det har jag själv upplevt igår iom, provkörning. Motorn låter alldeles för mycket i kupen och både däck och backspeglar låter också. Och då jämför jag med min Volvo S80 och nya BMW 535d som jag provkörde före sommaren.
    Bil älskare utan fördomar.

  20. #400
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128

    Re: Nya Saab 9-5

    Jag tror niv3rt missade lite vem som skrivit vad. Vänlighet är bra, jag tror ine det menades något illa. En ursäkt kan vara på plats. (känner mig som en fotbollsdomare )

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •