Sidan 42 av 42 FörstaFörsta ... 32404142
Resultat 821 till 838 av 838

Ämne: Nya Saab 9-5

  1. #821
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 466
    Medlem#
    5129

    Re: Nya Saab 9-5

    Citat Ursprungligen postat av Psycho Dave
    Mötte en 9-5 kombi (åtföljd av en sedan) nu i veckan utanför Östersund. Har tidigare mött två stycken kombi, de är väl påväg norrut för vintertester.
    De felsta biltillverkar håller väl till i Arjeplog och Arvidsjaur för sina vintertester.
    Till mitt garage: Garaget

  2. #822
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Norderåsen
    Inlägg
    3 670

    Re: Nya Saab 9-5

    Citat Ursprungligen postat av Loffe
    De felsta biltillverkar håller väl till i Arjeplog och Arvidsjaur för sina vintertester.
    Och Slagnäs...

  3. #823
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Markaryd
    Inlägg
    248

    Re: Nya Saab 9-5

    Har sett 4 denna vecka,rekord.
    Volvo V70 D5 -08
    Toyota Auris -10 1,4 Diesel
    Volvo 940 VOE Rallybil

  4. #824
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Stockholm/Farsta
    Inlägg
    1 310

    Re: Nya Saab 9-5

    Har tidigare skrivit att jag sett kanske fyra stycken sedan nov. Började tro att jag tappat mitt tidigare så goda öga för att notera bilar. Men Ekot intervjuade en bilintresserad taxichaufför igår. Har ser max två om dagen. Vissa dagar inga. Så i Sthlm ( som borde vara en viktig marknad) har man inte fått ut så många. Ser säkert annorlunda ut i andra delar av landet.
    9000 2.3t CDE -97 ( 170 hk)

  5. #825
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Norderåsen
    Inlägg
    3 670

    Re: Nya Saab 9-5

    Citat Ursprungligen postat av H-M
    Har tidigare skrivit att jag sett kanske fyra stycken sedan nov. Började tro att jag tappat mitt tidigare så goda öga för att notera bilar. Men Ekot intervjuade en bilintresserad taxichaufför igår. Har ser max två om dagen. Vissa dagar inga. Så i Sthlm ( som borde vara en viktig marknad) har man inte fått ut så många. Ser säkert annorlunda ut i andra delar av landet.
    Frågade de honom hur många Volvo S80 av senaste modell som han såg varje dag? Ska tilläggas att det såldes 137 Saab 9-5 förra månaden och 34 Volvo S80 som jag anser är Saab 9-5 sedans huvudkonkurent.

  6. #826
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Stockholm/Farsta
    Inlägg
    1 310

    Re: Nya Saab 9-5

    Good point där! S80 är ju totalt frånvarande. Det är helt sant
    9000 2.3t CDE -97 ( 170 hk)

  7. #827
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm, Hammarby Sjöstad
    Inlägg
    332

    Re: Nya Saab 9-5

    Jag åker varje dag mellan Hammarby Sjöstad och Kista och det är först senaste tiden jag tycker att de börjar synas hyfsat frekvent. Nu skulle jag säga att jag ser 1-2 om dagen. Tidigare i vintras kunde det gå en månad mellan tillfällena. Och varje gång slås jag av hur mycket den står ut och hur grymt bra den ser ut.
    Saab 9-3 SC 2.0T Vector
    2007 - svart - automat - original

  8. #828
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 023

    Re: Nya Saab 9-5

    Det är ju bara att konstatera att Sverige är kombimarknaden framför alla. Tycker sverigeförsäljningen av 9-5 står sig ganska bra mot andra stora sedaner.
    Fredrik J

  9. #829
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Örbyhus/Uppsala
    Inlägg
    188

    Re: Nya Saab 9-5

    Citat Ursprungligen postat av Glader91
    Tror de blir flopp av denna tyvärr...


    Eluppvärmd framruta kanske vore något att satsa på?
    Blir succé, speciellt när kombin kommer.
    Flyger just nu: Saab Ng900 -95 Steg 5
    Tidigare vrålåk Saab 9³ Aero - 01 250hk/370nm Saab 9000 Aero - 96 290hk & Saab 900 T8 - 85 155hk
    http://www.garaget.org/Mattss0n

  10. #830
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2009
    Inlägg
    573

    Re: Nya Saab 9-5

    Citat Ursprungligen postat av Fredrik J
    Det är ju bara att konstatera att Sverige är kombimarknaden framför alla. Tycker sverigeförsäljningen av 9-5 står sig ganska bra mot andra stora sedaner.
    Jag tycker i alla fall att man ser otroligt få A6 sedan, BMW 5-serie sedan. Däremot tycker jag man ser lite fler C-klass sedaner och E-klass sedaner.

    Skulle vara intressant att se statistiken på sålda 9-5 sedan i Sverige jämfört med t.ex. A6 sedaner. Orkar dock inte leta statistiken själv....
    Honda Accord 2.2 iDTEC Automat Tourer 2009
    9-5 SC Vector 2.0t Biopower 2006 Såld.

  11. #831
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Stockholm/Farsta
    Inlägg
    1 310

    Re: Nya Saab 9-5

    Nu har jag äntligen sett en 9-5 parkerad bland andra bilar. Kul att gå runt och titta. En väldigt fascinerande kaross. Stod faktiskt och tittade en 5-10 min. Och jag gillade det jag såg!
    9000 2.3t CDE -97 ( 170 hk)

  12. #832
    Steg 2+ Glader9991s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    2 947

    Re: Nya Saab 9-5

    När kommer kombin till handlarna?

  13. #833

    Re: Nya Saab 9-5

    Citat Ursprungligen postat av Glader91
    När kommer kombin till handlarna?
    den ska gå att beställa fom april(tippar på mitten på april) och första leveranserna blir i augusti

  14. #834
    Steg 2+ Glader9991s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    2 947

    Re: Nya Saab 9-5

    Citat Ursprungligen postat av SAABninefive
    Citat Ursprungligen postat av Glader91
    När kommer kombin till handlarna?
    den ska gå att beställa fom april(tippar på mitten på april) och första leveranserna blir i augusti

    Jo jo, det vet jag. Men jag vill gärna se bilen hos handlaren.

  15. #835

    Re: Nya Saab 9-5

    Ingen aning om det faktiskt men det lär ju synas i media och överallt när premiär helgen kommer, hoppas att det inte dröjer förlänge bara och först måste dom väl försöka att få igång fabriken med

  16. #836
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Norderåsen
    Inlägg
    3 670

    Re: Nya Saab 9-5

    Citat Ursprungligen postat av Sasjjj
    Skulle vara intressant att se statistiken på sålda 9-5 sedan i Sverige jämfört med t.ex. A6 sedaner. Orkar dock inte leta statistiken själv....
    Det såldes 180 st Saab 9-5 sedaner förra månaden.
    Samma månad så såldes det 263 st Audi A6, sedan och kombi.

    Sedan kan ni ju gissa fördelningen mellan sedan och kombi (en ovetenskaplig jämförelse på blocket gav att det är under 10% begagnade sedaner ute till försäljning jämfört mot kombi) men man behöver inte vara raketforskare för att räkna ut att det såldes färre A6 sedan än 9-5 sedan.

  17. #837

    Re: Nya Saab 9-5

    Jag är inte alls övertygad om att du har rätt. Audi har börjat ta beställningar på nya A6 sedan medan kombin dröjer. Således får man en bil med bra många år på nacken om man köper en kombi samtidigt som det är en helt ny modell om man väljer sedan. Därför skulle jag inte bli förvånad om det är minst lika många sålda sedan som kombi när det gäller just Audi A6.

  18. #838
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 023

    Re: Nya Saab 9-5

    Å andra sidan har jag sett annonser där man säljer gamla A6 kombi till bra priser. Man rabatterar utrustningspaketen kraftigt. Som vanligt kommer den gamla kännas just gammal väldigt fort så i regel är det en tråkig affär. Inte dålig utan tråkig.
    Fredrik J

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •