Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 46

Ämne: Ang bottar och Registrering på forumet

  1. #21
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 888

    Re: Ang bottar och Registrering på forumet

    Citat Ursprungligen postat av Mr.O
    det viktigaste med ett forum är inläggen! Vi har ett aktivt forum med vettiga inlägg. Det är det som är det stora värdet.
    Ett forum med massvis betalande medlemmar som inte skriver något är värdelöst eftersom det främsta bidraget till ett forum är text inte pengar.
    Men det ena behöver väl inte utesluta det andra?
    Ditt bidrag på den fronten kan väl fortsätta lika fullt även om du genom att vara medlem i STCS ÄVEN bidrar ekonomisk?

    Citat Ursprungligen postat av Mr.O
    Driftingen sköts av och är betald i och med att STCS valt att stå för den delen.
    Det är dock ingen självklarhet, hur kan du tro detta?
    Visste du hur diskussionerna gått genom åren skulle du definitivt inte uttrycka dig så.

    För att vara extra tydlig ännu en gång: Jag anser att forumet skall fortsätta vara öppet för de som (ännu) inte är medlemmar i STCS, däremot ser jag gärna att man på frivillig väg gör rätt för sig även ekonomiskt.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  2. #22
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 093

    Re: Ang bottar och Registrering på forumet

    [quote=LM]
    Citat Ursprungligen postat av Mr.O
    Jag skrev tidigare att jag vill jag göra rätt för mig. Jag stöder klubben genom att svara medlemmar och andra som ställer frågor i forumet.
    Nej. Möjligen hjälper du andra som besöker forumet, som ju också kan vara icke-betalande men vare sig stöd till klubben eller ekonomiskt bidrag till forumdriften blir det ju.
    Citat Ursprungligen postat av "Mr.O":1ctxt40r
    Klubben har ett par tusen medlemmar. Du antyder att klubben inte skulle få kvar några medlemmar om man behåller det nuvarande systemet. Jag tror din oro är mycket överdriven.
    Men hur tänker du nu? Att så länge några andra betalar behöver inte du göra det?
    Resonerar du så om du åker buss också: Så länge det finns andra betalande passagerare så kan du åka gratis?

    Själv har jag dock viss förståelse för att man om man inte har möjlighet att besöka någon av de banträffar som klubben anordnar söder om Uppsalatrakten kan det kännas omotiverat att betala medlemsavgiften enbart för forumets skull men det finns andra förmåner att ta del av.[/quote:1ctxt40r]


    min fråga var ställd med detta inlägg i tanke (rödmarkerat)
    jag själv har inte varit och kommer troligen inte att bli medlem i STCS,
    åka på bana kommer jag inte att göra
    rabatter skaffar jag mig själv, oftast lite bättre än dom jag sett, och på dom ställen jag behöver för tillfället

    dock så skulle jag kanske evt kunna stäcka mig till att bidra till forumet (har redan gjort det en gång så kan göra det igen)

    OCH VILL PÅPEKA ATT JAG TYCKER ATT NI MODS GÖR ETT FÖR JÄVLA BRA JOBB FÖR DET MESTA INGET ATT KLAGA PÅ ÖVERHUVUDTAGET,
    och vill även säga att jag aldrig i dessa inlägg sagt att du INTE bidrar till forumet
    och återigen så var inte min fråga riktad till forumets modratorer, så ingen anledning att lyfta fram dom i inlägget



    //T
    900s-90 & 900T8-87
    9000 2.3T -91 & 9000 2.3T A50 -97
    http://www.garaget.org/?car=36979 varit forumsmedlem sedan 2002

  3. #23
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 093

    Re: Ang bottar och Registrering på forumet

    Citat Ursprungligen postat av LM
    För att vara extra tydlig ännu en gång: Jag anser att forumet skall fortsätta vara öppet för de som (ännu) inte är medlemmar i STCS, däremot ser jag gärna att man på frivillig väg gör rätt för sig även ekonomiskt.
    och vad skulle STCS göra för alla oss som isåfall skulle bidra med 9,600,000:- (32k*300)
    fixa till en antispambot?? (<--svart ironi, ska föreställa humor)
    kanske är dags o städa i medlemsregistret för att få till en lite mera "rättvis" bild av forumet, kan tänka mig ett par tusen som är "aktiva" forumister


    //T
    900s-90 & 900T8-87
    9000 2.3T -91 & 9000 2.3T A50 -97
    http://www.garaget.org/?car=36979 varit forumsmedlem sedan 2002

  4. #24
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124

    Re: Ang bottar och Registrering på forumet

    Okej, diskussionen om icke-stcs-medlemmar på forumet eller inte hör inte hemma i en tråd om spambottar Kul att få moderera en moderator!

    Jag tycker det verkar som antalet spam-bottar är rätt konstant lågt numera. Dessutom, jag tror inte man skall vara helt säker på att det är bottar. Det är _fullt_ möjligt att det är slavdrivna små asiater som sitter och gör detta helt manuellt. Med tanka på att detta forum har en rätt rejäl "träffyta" så borde det rasa in betydligt fler bottar än det gör om det kunde ske helt automagiskt.

  5. #25
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 888

    Re: Ang bottar och Registrering på forumet

    Citat Ursprungligen postat av termos
    kanske är dags o städa i medlemsregistret för att få till en lite mera "rättvis" bild av forumet, kan tänka mig ett par tusen som är "aktiva" forumister
    Förstår inte varför du hänger upp ditt resonemang på en siffra som du själv hävdar är felaktig (32000 användare"?
    Din gissning om "ett par tusen" ligger nog ganska nära sanningen även om jag tror den är något högre:

    "Statistik

    * Totalt 495 användare online :: 188 registrerade, 13 dolda och 294 gäster
    * Flest användare online samtidigt: 1372, mån apr 12, 2010 22:09

    * Totalt antal inlägg 971792
    * Totalt antal trådar 93427


    "

    Noter att det stora flertalet av inlägg förmodligen inte är med där då många forumdelar inet har posträkning, åtminstone inte på individnivå.

    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Okej, diskussionen om icke-stcs-medlemmar på forumet eller inte hör inte hemma i en tråd om spambottar
    "I beg to differ."
    Det handlade ju om att ha en funktion där enbart betalande klubbmedlemmar skulle ha åtkomst till forumet som ett medel att stänga ute botarna.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  6. #26
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124

    Re: Ang bottar och Registrering på forumet

    Fast den diskussionen i sig är ju defunkt. Hur skulle det funka? Hur skulle forumet kolla om man är medlem? Dessutom, så länge det finns en form av "registrera"-funktion så kan bottarna komma in. Jaja, det går väl att lösa.

    Fast, man kan lämna det vid "ja, det kan man, men nej, det vill vi inte" Jag tror inte någon här är intresserad av att låsa forumet till medlemmar, då skulle det bli lika användbart som faxpapper på toaletten.

  7. #27

    Re: Ang bottar och Registrering på forumet

    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Hur skulle forumet kolla om man är medlem?
    Via medlemsnummret.
    Lösningen på bootarna är enkel att ordna.

    Tycker dock att forumet ska vara öppen för alla

  8. #28
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 855
    Medlem#
    4458

    Re: Ang bottar och Registrering på forumet

    Jovisst ska det vara på medlemsnumret. Men det måste ändå kopplas mot medlemsregistret isåfall. Vi gjorde det på vår MC-klubb och det var rätt mycket jobb med det. Å andra sidan så tycker inte jag heller att det ska vara stängt för ickemedlemmar. Däremot får det gjärna vara en liten notering som säger "Medlem", liknande medlemsnumret som man själv fyller i.

    Den skulle egentligen kunna vara kopplad till medlemsregistret på liknande sätt. Dock skulle det vara mycket jobb för liten vinst. Jag tror inte att det idag missbrukas speciellt mycket att sätta ett medlemsnummer själv. Det är ju egentligen ingen användarmässig vinst med att vara medlem. Bara en liten flagga, som jag tycker är nog så trevlig.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  9. #29
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 192
    Medlem#
    ja

    Re: Ang bottar och Registrering på forumet

    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Fast den diskussionen i sig är ju defunkt. Hur skulle det funka? Hur skulle forumet kolla om man är medlem? Dessutom, så länge det finns en form av "registrera"-funktion så kan bottarna komma in. Jaja, det går väl att lösa.

    Fast, man kan lämna det vid "ja, det kan man, men nej, det vill vi inte" Jag tror inte någon här är intresserad av att låsa forumet till medlemmar, då skulle det bli lika användbart som faxpapper på toaletten.


    Jag tror majoriteten håller med. Kanske är det inte uppenbart vid första anblicken. Men funderar man en stund blir det ganska självklart. Massa medlemmar i forumet vill vi ha!

    Personligen var jag lite orolig att lösningen med faxpapper skulle vinna

    Sammanfattningsvis kan man väl se det som så här:
    STCS vill ha ett forum. Då fixade man det.

    Nu är det bra, med mycket information. Det är en riktigt bra kunskapsdatabas, som hela tiden uppdateras. Varje inlägg läses många gånger, ofta 100-tals men vissa över 10000 gånger. Den lilla del av användarna som skriver inlägg är mycket uppskattade av de som läser. Varje inlägg är därför värdefullt.

    Förutsättningen som gör detta möjligt är att man låter vem som vill gå med i forumet och uppdatera, svara och ställa nya frågor. Massor av folk jobbar kontinuerligt helt gratis för att hålla STCS-forum på topp. Det gäller allt från moderatorer(antar att ni inte får betalt?), medlemmar i STCS och alla andra entusiaster. Alla dessa som gratis skriver och svarar på frågor som skulle kosta 100-tals, kanske 1000-tals kronor att få svar på om man gick till SAAB-verkstaden.

    Alla STCS-medlemmar har tillgång till detta. Även till all information som ICKE-medlemmarna GRATIS bidragit med!
    STCS står för (de blygsamma) IT-kostnaderna och får kunskap tillbaka. Ett riktigt smart upplägg som ger medlemmarna en fantastiskt bra service-produkt.

    Denna medlemsservice blir inte sämre för medlemmarna på grund av att den bygger på att även icke-medlemmar kan utnyttja servicen!

    Vissa tycker att icke-medlemmar skall "bidra" till forumet och menar då att de skall betala. (termos kalkyl som ger ett bidrag på 9,6MSEK om alla gick med i STCS och min som påstår att STCS´ kostnad för varje ny forummedlem som registrerar sig är 0KR visar hur komplicerat det är) Majoriteten anser dock att det inte är praktiskt möjligt att tvinga alla att betala avgift.
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  10. #30
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 192
    Medlem#
    ja

    Re: Ang bottar och Registrering på forumet

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Okej, diskussionen om icke-stcs-medlemmar på forumet eller inte hör inte hemma i en tråd om spambottar
    "I beg to differ."
    Det handlade ju om att ha en funktion där enbart betalande klubbmedlemmar skulle ha åtkomst till forumet som ett medel att stänga ute botarna.
    Just det!
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  11. #31
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 037
    Medlem#
    1540

    Re: Ang bottar och Registrering på forumet

    Citat Ursprungligen postat av Mr.O
    STCS står för (de blygsamma) IT-kostnaderna och får kunskap tillbaka. Ett riktigt smart upplägg som ger medlemmarna en fantastiskt bra service-produkt.
    Nåja, så blygsamma är de ändå inte.
    Forumet drar en hel del bandbredd...
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  12. #32
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 896

    Re: Ang bottar och Registrering på forumet

    Efter en helg med annat och bara slösurfande via mobilen.

    Vad jag menade med betalning är att jag personligen tycker att gillar man något kan man gärna visa det genom att bli medlem även i klubben som tillhandahåller forumet.

    Är ungefär samma sak som att ett flertal andra sidor på nätet har någon form av donationknapp. (Som jag hoppas att folk använder ifall de hittar något av värde).

    Ökar även antalet medlemmar i klubben ökar inkomsterna och möjligheterna att utveckla fler tjänster på nätet finns. Det finns ju ett flertal spännande möjligheter.

    Skulle det tex inte vara schysst med live-sändning av klubbträffar?

    Att vi som klubb även skulle få lättare att hitta sponsorer, göra oss hörda i frågor rörande Saab och möjlighet att växa ännu mer.

    Att man delar med sig av kunskap på forumet ser jag som en självklarhet, det är väl bland annat därför man besöker?
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  13. #33
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 192
    Medlem#
    ja

    Re: Ang bottar och Registrering på forumet

    Citat Ursprungligen postat av perr
    Citat Ursprungligen postat av Mr.O
    STCS står för (de blygsamma) IT-kostnaderna och får kunskap tillbaka. Ett riktigt smart upplägg som ger medlemmarna en fantastiskt bra service-produkt.
    Nåja, så blygsamma är de ändå inte.
    Forumet drar en hel del bandbredd...
    Jaså betalar klubben för bandbredd?

    Har du sagt A får du säga B:
    Hur stor i kr/år är kostnaden för forumet?
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  14. #34
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 888

    Re: Ang bottar och Registrering på forumet

    Citat Ursprungligen postat av Plupp
    Skulle det tex inte vara schysst med live-sändning av klubbträffar?
    Sista hoppet för oss boende i norra 2/3 av Sverige att kunna ta del av dessa?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  15. #35
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 888

    Re: Ang bottar och Registrering på forumet

    Citat Ursprungligen postat av Mr.O
    Jaså betalar klubben för bandbredd?

    Har du sagt A får du säga B:
    Hur stor i kr/år är kostnaden för forumet?
    Det är väl en fråga som främst rör klubbens medlemmar och kanske därför inte bör offentliggöras här?

    Dessutom har nog kanske inte Plupp insyn i detta heller?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  16. #36
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 192
    Medlem#
    ja

    Re: Ang bottar och Registrering på forumet

    [quote=LM]
    Citat Ursprungligen postat av Mr.O
    det viktigaste med ett forum är inläggen! Vi har ett aktivt forum med vettiga inlägg. Det är det som är det stora värdet.
    Ett forum med massvis betalande medlemmar som inte skriver något är värdelöst eftersom det främsta bidraget till ett forum är text inte pengar.
    Men det ena behöver väl inte utesluta det andra?
    Ditt bidrag på den fronten kan väl fortsätta lika fullt även om du genom att vara medlem i STCS ÄVEN bidrar ekonomisk?

    Citat Ursprungligen postat av "Mr.O":13z764ec
    Driftingen sköts av och är betald i och med att STCS valt att stå för den delen.
    Det är dock ingen självklarhet, hur kan du tro detta?
    Visste du hur diskussionerna gått genom åren skulle du definitivt inte uttrycka dig så.

    För att vara extra tydlig ännu en gång: Jag anser att forumet skall fortsätta vara öppet för de som (ännu) inte är medlemmar i STCS, däremot ser jag gärna att man på frivillig väg gör rätt för sig även ekonomiskt.[/quote:13z764ec]

    Att göra rätt för sig ekonomiskt. Det känns bra. För att kunna göra det måste den som utnyttjar tjänsten veta värdet på det som utnyttjas. Den som levererar tjänsten måste ange kostnaden.
    Men vad är då kostnaden för STCS? Kan någon som vet informera oss andra?

    At regga en ny forum-användare medför ingen kostnad när allt redan är igång.

    Webhotell och domän kostar naturligtvis. Kanske ett par tusen kr/år Men hur mycket extra kostar det att ha ett forum? Klubben har ju ändå en hemsida, så webhotell och domän är redan betalt. Programvaran för forumet är gratis. Det mesta (allt?) av arbetet är ideellt och kostar klubben inget.

    Så vad är det som kostar pengar? Hur mycket kostar det?
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  17. #37
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 192
    Medlem#
    ja

    Re: Ang bottar och Registrering på forumet

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av Mr.O
    Jaså betalar klubben för bandbredd?

    Har du sagt A får du säga B:
    Hur stor i kr/år är kostnaden för forumet?
    Det är väl en fråga som främst rör klubbens medlemmar och kanske därför inte bör offentliggöras här?

    Dessutom har nog kanske inte Plupp insyn i detta heller?
    IOFS riktigt att det är en klubb-angelägenhet. Men när du skriver
    Citat Ursprungligen postat av LM
    gör rätt för sig även ekonomiskt
    medför det att klubben också måste visa vad kostnaden är om alla skall kunna göra rätt för sig. Om klubben vill att icke-medlemmar skall göra rätt för sig är det naturligtvis helt OK. Men då måste man på ett trovärdigt sätt förklara hur det skall gå till och vad den "rätta" kostnaden för forumet är.
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  18. #38
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 037
    Medlem#
    1540

    Re: Ang bottar och Registrering på forumet

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av Mr.O
    Jaså betalar klubben för bandbredd?

    Har du sagt A får du säga B:
    Hur stor i kr/år är kostnaden för forumet?
    Det är väl en fråga som främst rör klubbens medlemmar och kanske därför inte bör offentliggöras här?

    Dessutom har nog kanske inte Plupp insyn i detta heller?
    LM:> Du menar "perr" inte "plupp" va??

    Jodå, jag tror jag har lite koll vad ett forum av detta slag borde kosta, sannolikt nästan 6-siffriga belopp per år, men jag har ingen aning hur vår sponsring av detta forum ser ut...

    Men jag håller med dig, det är en fråga för styrelsen primärt och möjligen oxo medlemmarna. Inget som behöver "offentliggöras" här...
    Det redovisas nog på årsmötet för dem som orkar pallra sig dit.

    Mr.O> Varför detta tjatande?? Det är väl bara att googla så får du reda på vad bandbredd och serverdrift kostar på olika håll.
    Och eftersom du inte är betalande medlem vad jag förstått tycker jag knappt du har nån rätt att ifrågasätta alls.

    (Om du nu ÄR betalande är det väl bara dra ett mail till vår ordförande och fråga.)
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  19. #39
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124

    Re: Ang bottar och Registrering på forumet

    Vad det är som kostar pengar?
    Eh, serverutrymme och/eller serverplats i datorhall, bandbredd.
    Och, det är ju liksom inte samma kostnader som ett privat bredband vi talar om här.
    Ett absolut minimum av kostnader skulle jag bedöma till runt 15-20000 om året och då räknar man med helt frivillig och gratis arbetsinsats från alla som skall driva det, och det är ju onekligen mer jobb för den som jobbar med tekniken "under".

  20. #40
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 192
    Medlem#
    ja

    Re: Ang bottar och Registrering på forumet

    1) STCS policy är att det är öppet för alla och gratis att vara med i forumet.

    2) Jag ifrågasätter ingenting. Men en del STCS-medlemmar ifrågasätter STCS policy.

    3) Tvärtom delar och stöder jag STCS policy. Jag tycker STCS gör rätt som har ett gratis-forum öppet för alla eftersom det är en förutsättning för forumet skall kunna ha hög kvalitet.
    Utöver det har jag inga synpunkter på STCS verksamhet.

    4) Detta forum Forum-/Hemsiderelaterat/Ris & Ros handlar om "ALLT som har med forumet och hemsidan att göra helt enkelt." se forumindex.

    5) Alla forummedlemmar har samma rätt att uttrycka sin åsikt och ifrågasätta vad de vill. Oavsett om de är med i STCS eller inte!

    6) Jag är forum-medlem sedan många år.

    Citat Ursprungligen postat av perr
    Mr.O> Varför detta tjatande?? Det är väl bara att googla så får du reda på vad bandbredd och serverdrift kostar på olika håll.
    Och eftersom du inte är betalande medlem vad jag förstått tycker jag knappt du har nån rätt att ifrågasätta alls.

    (Om du nu ÄR betalande är det väl bara dra ett mail till vår ordförande och fråga.)
    Icke-medlemmar, som du anser skall betala får inte veta hur mycket. Medlemmarna som du anser inte skall betala skall maila ordföranden.
    Vad är vitsen med det???


    Du undrar varför jag "tjatar". Tråkigt om du upplever det som tjat. Det blir tyvärr lätt så om ingen svarar...

    Varför jag frågade? Jo, för jag ville göra rätt för mig!

    STCS styrelse tillhandahåller forumet gratis till alla, så det finns ju inget att betala. Vissa STCS-medlemmar ifrågasätter styrelsens beslut och tycker att man skall "bidra". De menar att man skall stå för sin del av kostnaderna. Då vill man veta vad det är man skall betala.

    Så eftersom vissa STCS-medlemmar ändå anser att man skall "bidra", skulle det vara bra om någon kunde förklara hur de räknar.

    Det intressanta är då den kostnad STCS faktiskt har. Det är den kostnaden som flera på forumet tycker att icke-medlemmarna skall "bidra" till.

    När man "gör rätt för sig" betalar man sin egen kostnad varken mer eller mindre.

    Först när vi får veta hur stor kostnad STCS har för forumet är det möjligt att räkna ut rätt belopp att "bidra" med för att "göra rätt för sig".
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

Liknande ämnen

  1. Registrering på ecuproject.com
    Av Fredrik1765 i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-02, 15:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •