Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 37

Ämne: Var på Svenska *** igår

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    263
    Medlem#
    2106

    Var på Svenska *** igår

    varför försöker saabsäljare sälja mig GM produkt när jag säger att jag väntar på nästa SAAB hatchback ? fattar dom trögt när man åker gammalt skrot för att nytt inte finns att köpa ?

    nåväl .. blir snart en OG9-3 sen blir de väntan tills nya hatchbackar lämnar thn.


    till det roliga.
    medans jag väntade läste jag lite broschyrer om og95an serie 3 eller va de nu blir( den som inte längre finns som äkta aero )

    Jag ser de som jätteintressant när Saab just nu starkaste 9-5a även är den snålaste när man kör på landsväg ! enligt saab angivet till 0.63l/mil för Saab 9-5 Aerogriffin HP ( jag HOPPAS att detta inte kommer stå på bakluckan )
    snålaste efter denna låg på runt 0.65 eller som mest 0.69 ( nån automat )


    Till mera surpuppor:
    Undrar när urvattningen av "Aero" ska sluta, eller har vi lärt oss nu att BMW inte kommer sälja BMW M3 med minsta dieseln ?

    Aero blir de när det är en "äkta", största motorn och _all_ utrustning och dyraste klädseln.. vad var de som hände egentligen ?


    GOGO Victor M

    ( blä .. nu har jag nog spytt galla för idag )

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Lkpg
    Inlägg
    1 572

    Re: Var på Svenska *** igår

    Men du kan köpa i princip vilken BMW som helst med M-paket.
    Aero är inte jämförbat med M-bil och har inte varit det sedan og900 Aero (enligt mig)
    Citat Ursprungligen postat av Snabbe@STCS
    Köp torktumlaren istället! Varför köpa en ful fälg bara för den är billig?

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    263
    Medlem#
    2106

    Re: Var på Svenska *** igår

    men 9000 Aero måste väl ändå stämma in ?
    tidiga 9-5 Aeros med
    även og9-3 Aero stämmer bra in

    det är inte förräns 9-3 SS som Aerobegreppet lakades ur.

    är ett M-paket verkligen motsvarande som M3 ?
    Jag har nog mig veterligen aldrig sett ett M3 emblem på en BMW med bara M paket.

    små detaljskillnader men det är ändå trist.
    Varför är inte Aero jämförbart med M3 ?

    Citat Ursprungligen postat av Rodder76
    Men du kan köpa i princip vilken BMW som helst med M-paket.
    Aero är inte jämförbat med M-bil och har inte varit det sedan og900 Aero (enligt mig)

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Lkpg
    Inlägg
    1 572

    Re: Var på Svenska *** igår

    Aero är i likhet med M-paket just bara ett paket. Det är så minimalt som skiljer Aero från övriga modellsegmentet att jag ansåg att jag var snäll när jag åtminstonde särskiljde og900, men i själv verket var ju bara det en T16 med kjolpaket det med...... Jag anser inte heller att 9000 Aero kan gämföras med M-tech. Det är helt enkelt för få unika delar detaljer.
    9-3 Viggen var en av få modeller från Saab, där de hade chansen att bygga en bil som på så sätt kunde jämföras med M-tech. Men tyvärr urvattnades det en del där med.
    Många hade nog hoppats att Turbo X skulle få vara något unikt, men tyvärr visade det sig "bara vara" en välutrustad 9-3 Aero.

    Jag personligen förvånas över att så många har behovet att jämföra Aero med ex. BMW ///M. För mig personligen fungerar det inte och det har "aldrig" fungerat.
    Citat Ursprungligen postat av Snabbe@STCS
    Köp torktumlaren istället! Varför köpa en ful fälg bara för den är billig?

  5. #5
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 002

    Re: Var på Svenska *** igår

    Aero, M-sport, R-line. Alla tillverkare har dessa utrustningspaket och kletar dom på nästan vilken bil som helst om kunden vill.
    Ärligt talat, Saab har ingen motsvarighet till M3 i sitt sortiment ändå...
    Fredrik J

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    263
    Medlem#
    2106

    Re: Var på Svenska *** igår

    om du menar att den inte är lika snabb 0-100 så har du rätt

    det som jag menar är att saab har sin toppmodell
    BMW har sin, volvo har sin och så vidare.

    Jag har till exempel inte sett någon Volvo T5R utan en T5R motor sen finns de en drös med T5R lookalike men det är fortfarande inte samma sak.

    När 9000 Talladega lanserades var det nästan omöjligt att köpa orginalstripsen till bilen om du inte kunde bevisa att du faktiskt ägde en, det är att skydda sin produkt om du frågar mig.

    Förr om man köpte en bil som hette Aero så visste man om att den var den snabbaste Saaben i den serien, idag kan de vara precis vilken skit som helst.

    ahlis

    Citat Ursprungligen postat av Fredrik J
    Aero, M-sport, R-line. Alla tillverkare har dessa utrustningspaket och kletar dom på nästan vilken bil som helst om kunden vill.
    Ärligt talat, Saab har ingen motsvarighet till M3 i sitt sortiment ändå...

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 085

    Re: Var på Svenska *** igår

    totalt OT men jag läste topic och läste lite snabbt tydligen för jag fick det till att du hade varit på en svensexa igår...

    ROFLMAO på mig själv


    //T
    900s-90 & 900T8-87
    9000 2.3T -91 & 9000 2.3T A50 -97
    http://www.garaget.org/?car=36979 varit forumsmedlem sedan 2002

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Lkpg
    Inlägg
    1 572

    Re: Var på Svenska *** igår

    Citat Ursprungligen postat av ahlis
    om du menar att den inte är lika snabb 0-100 så har du rätt

    det som jag menar är att saab har sin toppmodell
    BMW har sin, volvo har sin och så vidare.
    Men Aero och Griffin är ju Saabs toppmodeller.... (men vad är Volvos toppmodell idag?)

    Citat Ursprungligen postat av ahlis
    Jag har till exempel inte sett någon Volvo T5R utan en T5R motor sen finns de en drös med T5R lookalike men det är fortfarande inte samma sak.
    Jag kan inte detaljerna, men vad skiljer T5R-motorn från en T5 med trimbox?
    OM den nu är T5R-unik så hade Volvo något Saab "aldrig haft" i Aero. En motor unik för Aero (jag vet... nu kan kalenderbitare bita mig i röven).

    Citat Ursprungligen postat av ahlis
    När 9000 Talladega lanserades var det nästan omöjligt att köpa orginalstripsen till bilen om du inte kunde bevisa att du faktiskt ägde en, det är att skydda sin produkt om du frågar mig.
    Absolut. Därmed blev 9000 Talladega mer eller mindre den enda Saab genom tiderna som skulle kunna jämföras med ///M. Talladga hade detaljer unika för Talladega, men till 99% var det bara en fullutrustad T16. Lackerad grill och stripes vad det enda helt unika. Till 1990 var Talladega ensam med moccainlägg i stolarna med. Resten fanns att köpa "över disk".

    Citat Ursprungligen postat av ahlis
    Förr om man köpte en bil som hette Aero så visste man om att den var den snabbaste Saaben i den serien, idag kan de vara precis vilken skit som helst.
    Och här är vi tillbaka till det som verkar vara många personers hållhake. Prestanda!
    Saab har ingen bil med prestanda som kan mäta sig med prestanda från VW, Opel, MB, BMW mfl mfl mfl. eller... mäta sig med kan de ju... men ofta till Saabs nackdel.

    Talladega som vi talade om innan hade väl prestanda som BMW 530. Då hade BMW 535 och M5 därutöver!

    Men idag finns det stora skillnader i samhället och i de olika länder. Olika drivmedel är i topp på olika platser i landet och i olika länder. Frågan är varför en som i europa vill åka diesel inte ska kunna åka Aero. Varför en som vill köra etanol inte ska kunna åka Aero?
    Nä... För mig är Aero ett utrustningspaket och har varit det i evighet. Nu med möjlighet att välja den motor som passar dig.
    Däremot skulle jag uppskatta om Saab lanserade en liten serie likt Audi RS, BMW M och liknande. Bilar med högt pris som är varumärkesbyggande och få förunnat.
    Citat Ursprungligen postat av Snabbe@STCS
    Köp torktumlaren istället! Varför köpa en ful fälg bara för den är billig?

  9. #9
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 002

    Re: Var på Svenska *** igår

    Citat Ursprungligen postat av ahlis
    om du menar att den inte är lika snabb 0-100 så har du rätt
    M3 av senaste snitt är mer än bara 0-100 tider. Kom igen.
    Fredrik J

  10. #10
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 002

    Re: Var på Svenska *** igår

    Citat Ursprungligen postat av Rodder76
    Men Aero och Griffin är ju Saabs toppmodeller.... (men vad är Volvos toppmodell idag?)
    Man kallar dom R-design och Executive.
    Fredrik J

  11. #11
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Huddinge, Stockholm
    Inlägg
    10 268

    Re: Var på Svenska *** igår

    Jag vill bara inställa mig till de som tycker att Aero som "varumärke" hos Saab HAR urvattnats.
    Det är ingen "M3 dödare" men har aldrig varit det heller. För den sakens skull tycker jag inte att det är varumärkesstärkande att göra en Aero Diesel med måttlig prestanda.
    De kunde ju ha kallat den "Aero-line" Sport-line eller nåt sånt men inte kort och gott AERO.

    M.V.H.
    9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
    9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
    900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410

  12. #12
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 958
    Medlem#
    Dolt

    Re: Var på Svenska *** igår

    termos -

    Var -06 sista året 9-3 aero verkligen var en aero, dvs V6 med 250hk, skinnklädsel mm och inte bara ett exteriörpaket? Har fått för mig det av någon anledning.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  13. #13
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 002

    Re: Var på Svenska *** igår

    Jag minns inte, kallades TurboX även för Aero TurboX? Var det så att den starkaste serieproducerade Saaben inte hette Aero?
    Fredrik J

  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Norra Stäket/Stockholm
    Inlägg
    165

    Re: Var på Svenska *** igår

    Citat Ursprungligen postat av mioh
    termos -

    Var -06 sista året 9-3 aero verkligen var en aero, dvs V6 med 250hk, skinnklädsel mm och inte bara ett exteriörpaket? Har fått för mig det av någon anledning.
    Nu är ju inte Aeron bara ett exteriört utrustningspaket, är ju annat chassie, bromsar, kränghämmare och annat jag inte har koll på...

    Men jag håller med även jag, som åker en Aero utan största motorn. Varumärket är lite urvattnat.
    Men mig passar det bra, jag fick mig en Aero trots jag var tvungen ta en miljöbil!

    // Jeppe
    Brillko Racing
    Kör numera Hyundai i40 1,7CRDi.

  15. #15
    STCS Styrelse
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Götene
    Inlägg
    686
    Medlem#
    116

    Re: Var på Svenska *** igår

    Var inte 9000 Aero egentligen den sista "aeron"? Med 225 hästarn som inte fanns i den vanliga 2,3turbon, eller ja A50 -98 hade ju den motorn också. Men jag tycker inte det känns riktigt rätt att kalla en 1,9 tdi för aero, det är säkert en rikrigt bra motor det också men nån aero är det inte enligt mej.
    VVFB (Våga vägra facebook)
    99 Turbo 1980, 900 Aero 1984, 9000 A50 2,0t 1997, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 Classic 2,3t 1998, 9-3 SC 1,8t 2007

  16. #16
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    248
    Medlem#
    6781

    Re: Var på Svenska *** igår

    Det finns ju en annan syn på saken! Saab har ju de senaste åren kämpat med att sälja bilar över huvud taget.... Det kan ju bero på många anledningar som GM, få modeller (tack vare GM) m.m.

    Kanske har det varit ett enkelt grepp att sälja några bilar extra som man gjort på det viset. En massa extra lull-lull för den vanliga massan.... Trist kanske, men jag ser nog till Saabs bästa än att några få som sitter och klämmer på en gammal AERO tycker det är trist..... Toppmodeller kommer alltid att finnas, sen vad de kallas eller ska heta är ju en annan fråga.

  17. #17
    STCS Styrelse
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Götene
    Inlägg
    686
    Medlem#
    116

    Re: Var på Svenska *** igår

    Citat Ursprungligen postat av Blodpudding
    Det finns ju en annan syn på saken! Saab har ju de senaste åren kämpat med att sälja bilar över huvud taget.... Det kan ju bero på många anledningar som GM, få modeller (tack vare GM) m.m.

    Kanske har det varit ett enkelt grepp att sälja några bilar extra som man gjort på det viset. En massa extra lull-lull för den vanliga massan.... Trist kanske, men jag ser nog till Saabs bästa än att några få som sitter och klämmer på en gammal AERO tycker det är trist..... Toppmodeller kommer alltid att finnas, sen vad de kallas eller ska heta är ju en annan fråga.
    Jag håller med, det är ju viktigt för saab att aero-namnet förknippas med saab även om aeron just nu inte är "riktig". Man vet ju inte vad framtiden har i sitt sköte.
    VVFB (Våga vägra facebook)
    99 Turbo 1980, 900 Aero 1984, 9000 A50 2,0t 1997, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 Classic 2,3t 1998, 9-3 SC 1,8t 2007

  18. #18
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    263
    Medlem#
    2106

    Re: Var på Svenska *** igår

    Citat Ursprungligen postat av Rodder76
    Citat Ursprungligen postat av ahlis
    om du menar att den inte är lika snabb 0-100 så har du rätt

    det som jag menar är att saab har sin toppmodell
    BMW har sin, volvo har sin och så vidare.
    Men Aero och Griffin är ju Saabs toppmodeller.... (men vad är Volvos toppmodell idag?)

    Citat Ursprungligen postat av ahlis
    Jag har till exempel inte sett någon Volvo T5R utan en T5R motor sen finns de en drös med T5R lookalike men det är fortfarande inte samma sak.
    Jag kan inte detaljerna, men vad skiljer T5R-motorn från en T5 med trimbox?
    OM den nu är T5R-unik så hade Volvo något Saab "aldrig haft" i Aero. En motor unik för Aero (jag vet... nu kan kalenderbitare bita mig i röven).

    Citat Ursprungligen postat av ahlis
    När 9000 Talladega lanserades var det nästan omöjligt att köpa orginalstripsen till bilen om du inte kunde bevisa att du faktiskt ägde en, det är att skydda sin produkt om du frågar mig.
    Absolut. Därmed blev 9000 Talladega mer eller mindre den enda Saab genom tiderna som skulle kunna jämföras med ///M. Talladga hade detaljer unika för Talladega, men till 99% var det bara en fullutrustad T16. Lackerad grill och stripes vad det enda helt unika. Till 1990 var Talladega ensam med moccainlägg i stolarna med. Resten fanns att köpa "över disk".

    Citat Ursprungligen postat av ahlis
    Förr om man köpte en bil som hette Aero så visste man om att den var den snabbaste Saaben i den serien, idag kan de vara precis vilken skit som helst.
    Och här är vi tillbaka till det som verkar vara många personers hållhake. Prestanda!
    Saab har ingen bil med prestanda som kan mäta sig med prestanda från VW, Opel, MB, BMW mfl mfl mfl. eller... mäta sig med kan de ju... men ofta till Saabs nackdel.

    Talladega som vi talade om innan hade väl prestanda som BMW 530. Då hade BMW 535 och M5 därutöver!

    Men idag finns det stora skillnader i samhället och i de olika länder. Olika drivmedel är i topp på olika platser i landet och i olika länder. Frågan är varför en som i europa vill åka diesel inte ska kunna åka Aero. Varför en som vill köra etanol inte ska kunna åka Aero?
    Nä... För mig är Aero ett utrustningspaket och har varit det i evighet. Nu med möjlighet att välja den motor som passar dig.
    Däremot skulle jag uppskatta om Saab lanserade en liten serie likt Audi RS, BMW M och liknande. Bilar med högt pris som är varumärkesbyggande och få förunnat.
    Du skriver ju om det som varit
    Däremot skulle jag uppskatta om Saab lanserade en liten serie likt Audi RS, BMW M och liknande. Bilar med högt pris som är varumärkesbyggande och få förunnat.
    men inte finns längre, Aero fram till 9-3SS var det snabbaste för detta varumärket, och nej diskussionen jag vill åt var inte om den är snabbare än en Porsche eller BMW för det vet vi redan att den inte är. Diskussionen jag ville åt var som några andra plockat upp att en Aero inte längre är en Aero sedan 2005(ungefär). En 9000 Aero från 1994 hade den starkaste motorn, en Saab 9-5 från 90 talet hade runt 250 hk - starkaste Saaben.

    Att säga att det är ett utrustningspaket är inte heller rätt idag eftersom att du kan köpa en 9-3SS "Aero" med halvskinn ? eller skinn eller "finskinn" ?
    när man kommit hit inser man tyvärr att Aero inte betyder ett skit, det är bara ett namn, tyvärr, för de betydde något för. Att sälja bilar är en sak, att "branda" om samma bil för att sälja fler är något som man gör när man fasar ut ett varumärke eller en produkt, man "mjölkar" helt enkelt ur de sist som går att få. Minns inte alla termer för de nu men de finns nåt gulligt man kan kalla de i ekonomitermer.

    Vad ska Saab sälja härnäst ? en Viggen med en 1.3 liter diesel ?

    ( en liten parantes för att markera, jag är inte ute efter att jfra prestanda med något annat märke än saab självt, inom Saab har Aero VARIT prestandabilen nr 1 )

  19. #19
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Lkpg
    Inlägg
    1 572

    Re: Var på Svenska *** igår

    Citat Ursprungligen postat av ahlis
    Du skriver ju om det som varit
    Ja. Det handlar väl om urvattningen av varumärket Aero, vilket alltså baseras på historia. Dessutom var det inte jag som drog in T5R och Talladega, 15-20år gamla modeller, i disskusionen.
    Citat Ursprungligen postat av ahlis
    men inte finns längre, .......
    Och enligt mig har det "aldrig" funnits förutom på någon enstaka årsmodell (går att räkna på en hand under Saabs livstid)
    Citat Ursprungligen postat av ahlis
    Diskussionen jag ville åt var som några andra plockat upp att en Aero inte längre är en Aero sedan 2005(ungefär). En 9000 Aero från 1994 hade den starkaste motorn, en Saab 9-5 från 90 talet hade runt 250 hk - starkaste Saaben.
    Om du istället börjar att lista upp, år för år, som Aero varit vad M-bilarna varit för BMW så kommer du kanske till insikt att Aero i jämförelse snarare kan ses som ett utrustningspaket.
    og900Aero. Hur många år var T16 unik för Aero?
    9000:
    Talladega: unika detaljer, men motor dock med trimbox var densamma som i alla T16.
    Aero 1991: Unika detaljer men även här är motorn same same.
    CS Aero: Unika stolar. Något mer? Visst... 225Hk... gick väl att få med trimbox:en i de öviga 2.3T? Dessutom kom A50 och Classic med denna motor.
    9-3Viggen: Unikt kjolpaket, motor och bromsar mm. En av få modeller i Saabhistorien som faktiskt är unik och kan liknas med BMW's M.
    og9-3Aero: Ursäkta.. men en kombination av en og9-3 och en urvattnad Viggen
    og9-5Aero: Ett utrustningspaket från första början... Till attraktivt pris dessutom. Fortfarande ingen unik hårdvara.
    ng9-3: Bara ett utrustningspaket precis som 9-5
    MEN: Hur var det när ng9-3 Aero fick V6? Den var väl unik för Aero i ett helt modellår?
    Turbo X: Lite unika krimskramsdetaljer och e-LSD. Samtliga detaljer kom sedan till övriga modellsortimentet.

    Den stora skillnaden ligger hos marknadsföringsavdelningen. På 80 och tidigt 90tal så framhävdes Aero som något utöver det vanliga. Det har de slutat med, tack och lov. För hade de inte gjort det hade väl övriga världen stått och skrattat.


    Som jag förstår er som "gnäller" (ja.. jag tycker oxå att det är synd att Aero inte är något större än vad det är), så är det att Aero-paketet nu kan erbjudas till andra motorer.
    Men eftersom vi nu lever i ett samhälle som är kluvet (vad gäller bränsle), varför ska inte den som vill ha Aeroutrustning men kunna köra på alternativa bränslen, kunna få det?

    Citat Ursprungligen postat av ahlis
    ( en liten parantes för att markera, jag är inte ute efter att jfra prestanda med något annat märke än saab självt, inom Saab har Aero VARIT prestandabilen nr 1 )
    Nu är DU på historien jag inte fick diskutera.
    og900 var Aero prestandamodell
    9000 var det Talladega och Aero 1991.
    Till CS var det Aero, A50 och Classic som kunde fås med 225Hk. Nä, här är nog Griffin unikare *retas*
    ng900 var "bara" Turbo(?) (Tur med det chassit)
    og9-3 var Viggen
    og9-5 Aero, griffin och i princip vilken 9-5 som helst.
    ng9-3 ska väl vara V6Aero eller TurboX

    Så trots att Aero har funnits sedan 1984 så vill inte jag påstå att det kan eller bör jämföras med BMW M-bilar. M-bilar har ALLTID varit "top of the line" och i många fall betydligt mer unika mot resterande modellserien än en Aero någonsin varit.


    SÅ; My five cents:
    Det enda unika med en Aero är att du får betala mer för att få Aeroutrustningen om du vill ha en annan motor. Saab insåg att marknaden för utrustningen är större och rättade till "misstaget"..... till prestige och prestanda-anhängarnas stora sorg (jag är en av dem... men jag inser varför).
    Citat Ursprungligen postat av Snabbe@STCS
    Köp torktumlaren istället! Varför köpa en ful fälg bara för den är billig?

  20. #20
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 021

    Re: Var på Svenska *** igår

    Citat Ursprungligen postat av Rodder76
    SÅ; My five cents:
    ....Saab insåg att marknaden för utrustningen är större och rättade till "misstaget"..... till prestige och prestanda-anhängarnas stora sorg (jag är en av dem... men jag inser varför).
    Tror som du. Det gäller att anpassa sig till marknaden och andra yttre omständigheter - som att det inte finns medel nog att tillverka motorstarka nischalternativ - och att utnyttja de tillgångar man faktiskt har - som t ex beteckningen "Aero".

    Den allmänna trenden mot högprestanda har ju fått sig en rejäl knäck, så där har väl SAAB haft tur i oturen. För att sälja det antal bilar man behöver, är det knappast viktigt att ha en "M3-dräpare" i modellutbudet, hur kul det än vore för fantasterna.

    Har själv en Aero med "snikmotor" och ville absolut ha Aero-paketet. Chassie och bromsar är grymma och jag tycker att Aero-optiken är den klart snyggaste. Motorljudet har man också lyckats mycket bra med och bilen är klart pigg, trots allt (jämför då med allehanda vardagshäckar av modernt slag i form av hyrbilar). När det nu inte fanns något vassare att tillgå, har jag faktiskt inget emot att min bil fått beteckningen Aero. Tvärtom faktiskt! Men ett steg 1 upplever jag som nödvändigt, till skillnad från medelbilköparen.

    Man kan också välja att ha i minnet att SAAB trots allt, jämfört med medelbilen, gör klart sportiga bilar! Så ur ett bredare perspektiv än fartfantomens, framstår det inte som lika tokigt att vilken SAAB som helst kan vara utrustad med ett Aero-paket.

    "Aero" anspelar ju också på flygarvet som är generellt för SAAB. Ur det perspektivet är det inte heller fel att det finaste paketet får heta "Aero".

    Det viktigaste är att SAAB gör vad SAAB behöver göra för att överleva och utvecklas!

    Mvh
    9-3 SC 2,0T Aero XWD MapTun Steg 1+
    9-3 Cab 2,0t Biopower Aero TX Hirsch
    9-3 Cab 2,8T Aero Hirsch

Liknande ämnen

  1. Saabar i Landskampen, TV3 igår
    Av Acadian i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-28, 20:19
  2. 95'an dog långs E4'an igår
    Av Stryk i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-24, 23:24
  3. Det small igår i saaaaaben ..
    Av johanekblom86 i forum Allmänt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-03-22, 21:55
  4. Lite race mot en BMW 330 igår
    Av -big kahuna- i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 1970-01-01, 03:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •