Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: USA 4 Juli

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 639

    USA 4 Juli

    Tänkte boka resa till USA snart och vi har varit ganska insnöade på idéen att flyga till NYC via antingen Paris (A380) eller London (Virgin A346) men nu har vi kommit på att vi nog kan tänka oss att resa vart som helst i USA

    Vi tyckte ju om Miami med strand, sol och bad men det är inget måste.
    Frugan vill se Jay Leno och det är väl i Los Angeles? Sen att jag jobbar åt NBC/Universal kanske inte är så tokigt heller med tanke på Universal Studios m.m

    Så, någon som har tips på bra resmål? Los Angeles, San Fran, Las Vegas, New York eller en kombo resa kanske?
    Mvh Timmy

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    543

    Re: USA 4 Juli

    USA är ett stort land, så hur mycket man ska sikta på att hinna med beror på hur lång tid man tänkt spendera.

    För min del blir det Kalifornien omkring 2 veckor i sommar. Dels trakterna runt Los Angeles, dels San Francisco. Kanske åker vi runt på fler ställen under den här tiden. Möjligen Las Vegas, men troligen inte.

    Därefter blir det en vecka på östkusten, kanske 2 dagar i Washington DC och 5 dagar i New York.

    Andra ställen som jag kan rekommendera från tidigare resor är:
    * Grand Canyon (självförklarande)
    * Brice Canyon (Vackrare än Gran Canyon, relativt nära)
    * Yosemite (Stor nationalpark)
    * Yellowstone (Nationalpark i norra USA. Stort djurliv med bison, älg, varg, hjortar, björnar etc, samt vulkaniska områden)
    * Las Vegas (Värt att se en gång iallafall, även om man inte spelar. Billig stad att besöka om man inte spelar)
    * Utah (Mormonstaten. En lugn stat med låg brottslighet och en fantastisk natur)

    Jag har missat massor med saker jag sett i uppräkningen ovan och det finns garanterat väldigt mycket mer att se som jag aldrig sett.

  3. #3
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567

    Re: USA 4 Juli

    När jag var i USA för några år sedan så åkte vi till New York, Washington DC, San Fransisco och Boston.
    New York är en skithäftig stad som måste besökas minst en gång i livet!
    Allt är så stort, det är så mycket folk.
    Washington kommer jag nog aldrig mer åka till, tråkigare stad får man leta efter. Allt kändes väldigt dött och man såg knappt nåt folk förutom nån enstaka crack-neger liggandes på trottoarerna.
    San Fransisco är en skön stad med sköna "vibs".
    Ta en tur ner till Fisherman's Wharf och käka en tonfisksmörgås du sent kommer glömma
    Boston känns inte som någon speciell stad, utan som vilken storstad som helst.

    Jag ångrar att vi inte åkte till Grand Canyon och L.A.
    Grand Canyon lär ju vara en sjuhelsikes upplevelse och L.A. känns som ett måste bara för att man ser staden så mycket i filmer och serier.

    Las Vegas lär ju även det vara ett kul ställe att åka till för att se hur det verkligen är där. Spela lite och ha det kul ett par dagar, men det är nog inte roligt längre än så, det finns ju inte så mycket annat att se.

    Någon gång vore det kul att göra en road trip från ena sidan landet till den andra och försöka se så mycket som möjligt, men jag tror inte det blir så billigt, så det börjar bli dags att spara
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

Liknande ämnen

  1. Saabträffen Stockholm 2 Juli 18:00
    Av lingua i forum Stockholm med omnejd
    Svar: 57
    Senaste inlägg: 2013-07-03, 00:27
  2. 12.3 grader 24 Juli
    Av MaMa i forum Off Topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-07-26, 15:27
  3. Sommarträff i Gävle den 22 juli!
    Av Znyper i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-12, 23:30
  4. Kullen 1 Juli?
    Av KNAK i forum Allmänt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2006-07-04, 16:03
  5. kinne kulle 5-6 juli
    Av GizmoQuack i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-06-24, 17:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •