Sidan 38 av 38 FörstaFörsta ... 28363738
Resultat 741 till 748 av 748

Ämne: Projekt; 900 GtR

  1. #741
    Individuell mappning NordicDalarnas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    8 135
    Medlem#
    3409
    Citat Ursprungligen postat av 9-3 Mike
    Shit, vad cool.... fan robbz... köp tillbaka henne...
    Ja,, haha,, vore nått,, känns dock som priset inte är desamma som han köpte den för
    / Robert Uhr
    900 2.3T GTR 660hp E85
    9-3SC 1.8t Bio 360hp
    9-5 2.3T "Solstad" 350hp Biopower

  2. #742
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    1 882
    Medlem#
    891
    Fräässch
    Lite pimp med kromade dörröppnarpluppar

  3. #743
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Älmhultsmaffian
    Inlägg
    855
    Du råkar inte ha hela internetadressen som står i framrutan????
    Färdig kört på bana.....
    Nu kan man vara flaggvakt istället...
    ELLER

  4. #744
    Kanske lika bra att ge sig till känna. Det är min bil och det är mitt fel att bilen ser ut som den gör.

    Internetadressen är inte lönt att gå in på då det inte finns något som har med rally att göra där. Men det kommer.
    Tänkte skapa en tråd där det kommer lite info om bygget. Finns ca 350 bilder från de ca 1000 timmarna som är nerlagt på bilen, sen den hämtades hos Robert i slutet av mars. Dessa timmar är lagda endast på helger och kvällar efter jobb. Robban hade verkligen varit aktiv med vinkelslipen.

    Dock har Robert hjälpt mig enormt mycket under byggets gång. Hade aldrig haft en färdig rallybil annars, och troligtvis fortfarande kört med min Volvo 740 i skogen. En Saab turbo Grupp A har varit en dröm i flera år. Så jag är enormt tacksam för all hjälp jag har fått från Robert och Nordic Uhr. TACK.
    Var ute och provade bilen nu ikväll efter att ha fått ordning på laddtrycket och jag måste säga att Nordic har lyckats riktigt bra med motor och styrbox. Gick mycket bra fast den är helt original.

    Det hela var från början tänkt som ett budget bygge, men alla vet hur fel man har när man börjar räkna.

    Nu står bilen nästan färdig med Alcon bromsar, rörbärarmar, Proflex fjäderben från Sellholm, etanol konverterad maskin, mm, mm.

    Lägger upp bilder när den är helt klar. Den ska reg besiktigas som rallybil på onsdag, och debuten blir förhoppningsvis i Eslöv då där e en liten RS tävling på Asfalt. Får se hur det går. Den är trots allt byggd för att kunna svänga på grus och inte asfalt.
    Tävlar i rally med 9-3 Grupp-A (etanol)
    http://www.garaget.org/?car=62182
    Saab 9-5 2,3T Från A->B

  5. #745
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 880
    hur går en rally bes till

  6. #746
    Individuell mappning NordicDalarnas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    8 135
    Medlem#
    3409
    Citat Ursprungligen postat av 9-3 Rally
    Kanske lika bra att ge sig till känna. Det är min bil och det är mitt fel att bilen ser ut som den gör.

    Internetadressen är inte lönt att gå in på då det inte finns något som har med rally att göra där. Men det kommer.
    Tänkte skapa en tråd där det kommer lite info om bygget. Finns ca 350 bilder från de ca 1000 timmarna som är nerlagt på bilen, sen den hämtades hos Robert i slutet av mars. Dessa timmar är lagda endast på helger och kvällar efter jobb. Robban hade verkligen varit aktiv med vinkelslipen.

    Dock har Robert hjälpt mig enormt mycket under byggets gång. Hade aldrig haft en färdig rallybil annars, och troligtvis fortfarande kört med min Volvo 740 i skogen. En Saab turbo Grupp A har varit en dröm i flera år. Så jag är enormt tacksam för all hjälp jag har fått från Robert och Nordic Uhr. TACK.
    Var ute och provade bilen nu ikväll efter att ha fått ordning på laddtrycket och jag måste säga att Nordic har lyckats riktigt bra med motor och styrbox. Gick mycket bra fast den är helt original.

    Det hela var från början tänkt som ett budget bygge, men alla vet hur fel man har när man börjar räkna.

    Nu står bilen nästan färdig med Alcon bromsar, rörbärarmar, Proflex fjäderben från Sellholm, etanol konverterad maskin, mm, mm.

    Lägger upp bilder när den är helt klar. Den ska reg besiktigas som rallybil på onsdag, och debuten blir förhoppningsvis i Eslöv då där e en liten RS tävling på Asfalt. Får se hur det går. Den är trots allt byggd för att kunna svänga på grus och inte asfalt.

    Kul... Gör det..

    Skoj att du hittade hit också...

    Mvh
    / Robert Uhr
    900 2.3T GTR 660hp E85
    9-3SC 1.8t Bio 360hp
    9-5 2.3T "Solstad" 350hp Biopower

  7. #747
    En Rally besiktning är inget som man bara gör. ALLT måste vara rätt.
    Får bara använda klassade grejor. Allt original är klassat, sen finns det lite annat som är klassat också.
    Efter det kommer det ut en bes tekniker från SBF och kontrollerar att allt är rätt gjort. Att buren är godkänd, sprinkler rätt, alla saker klassat. m.m, m.m. Dessutom måste det mesta vara FIA godkänt (dyrt), och varar bara 5 år.
    När intyget är färdigt skickas det in till Bilsportförbundet för godkännande.
    Är det ok så kör man och väger och åker in med sina papper till bilprovningen och gör en vanlig reg besiktning.
    Tävlar i rally med 9-3 Grupp-A (etanol)
    http://www.garaget.org/?car=62182
    Saab 9-5 2,3T Från A->B

  8. #748
    Citat Ursprungligen postat av Robert@


    Kul... Gör det..

    Skoj att du hittade hit också...

    Mvh
    Var medlem här för några år sedan.
    Men det är bortglömt sedan länge..
    En gång Saab alltid Saab.
    Tävlar i rally med 9-3 Grupp-A (etanol)
    http://www.garaget.org/?car=62182
    Saab 9-5 2,3T Från A->B

Liknande ämnen

  1. 93 SSR projekt!
    Av Micke i forum Projekt
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2013-04-01, 08:18
  2. Projekt V6 3,0
    Av CosmicAeroWagon i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 13:10
  3. projekt 9-3
    Av fleng i forum Projekt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-25, 22:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •