Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Ljud i 9-5 sedan AS2

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2010
    Inlägg
    20

    Ljud i 9-5 sedan AS2

    Hej! Kom över en 9-5 sedan -99 för några dagar sedan, gick nu även igenom besikningen!!!....
    Jag har ett impact 2-vägs kit liggandes... kan jag få in det på nåt bra sätt som framsystem då mitt kom-ihåg-öra tyckte det lät jädrans bra i min gamla octavia. Har surfat runt på detta suveräna forum för saab-gillare i några dagar nätter nu och faktum är att jag inte kan hitta nåt där man använder org stereo tillsammans med ett 2-vägs kit fram??? eller har jag missat det helt...!!!!!!
    Skulle vara tacksam om nån kunde komma med nåt bra tips där jag kan använda mig av det jag redan har.

    "Off topic" - kommer posta nedan på annan del på detta forum.
    Jag har de enklaste stolarna i min sedan.
    Skulle vilja komma över en inredning som har lite mer skålade framstolar.
    Hade förut en 2002 sportkombi och tyckte man satt bra mycket bättre i den.
    Vart letar man bäst?? Hur går man tillväga?? Skruva ur stoppa i nytt!?!?! Airbag?!?!?!
    Är det lägre sitthöjd i sportstolarna??? Please bitte återkom skulle vara väldigt tacksam!!!
    Den som kommer med ett bra tips får en bromsklossats bak som jag hittade i min bil när jag städade ur den... :-)

    Mvh Micke Plex

  2. #2

    Re: Ljud i 9-5 sedan AS2

    Citat Ursprungligen postat av Plex
    Hej! Kom över en 9-5 sedan -99 för några dagar sedan, gick nu även igenom besikningen!!!....
    Jag har ett impact 2-vägs kit liggandes... kan jag få in det på nåt bra sätt som framsystem då mitt kom-ihåg-öra tyckte det lät jädrans bra i min gamla octavia. Har surfat runt på detta suveräna forum för saab-gillare i några dagar nätter nu och faktum är att jag inte kan hitta nåt där man använder org stereo tillsammans med ett 2-vägs kit fram??? eller har jag missat det helt...!!!!!!
    Skulle vara tacksam om nån kunde komma med nåt bra tips där jag kan använda mig av det jag redan har.

    "Mvh Micke Plex
    Jodå, du kan använda dina högtalare som du har liggandes. Jag hade gjort följande:
    Monterat 6½" i dörren (om det nu är 6½" midbas?) o org. baffel.

    Jag hade sedan monterat det medföljande delningsfiltret som ska vara mellan midbas och diskant, mellan 3½" på brädan och diskant.
    Jag testa detta med org. bredbandare och DLS diskanter, detta gav ett trevligt lyft ljudmässigt mot orginal.

    Detta för att få upp ljudbilden på instumentbrädan ist. för att ha mellanregister och midbas nere vid fötterna och sedan diskant på brädan, vilket ofta leder till konstig ljudbild.

    Även så är ju signalen redan delad till org. 6½" i dörren, vilket medför att mna har mest midbas där, och ska man sedan köra diskant på brädan så blir det ett stort glapp i registrena då dina diskanter bör delas någon stanns vid Hp 3500hz.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Skillnad bakruta og900 vs 99 Sedan
    Av mazurka i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-31, 20:28
  2. Passar SS Sedan -08 bakkjol på SS Sedan -03?
    Av tornros i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-04-22, 09:16
  3. Ljud i en 9-5 Sedan, någon?
    Av iMP i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-10, 20:47
  4. Hur gömmer jag lättast ljud/strömkabeln i min 9-5a sedan?
    Av ScottaN i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-05-25, 22:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •