Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: problem med fukt/imma

  1. #1

    problem med fukt/imma

    Hej alla Saab ägare,
    Jag har nyligen köpt en Saab 9-5 Arc Sport Sedan 2005 och upptäckte att inne i en lykta fram vänster parkering finns det imma/fukt och vatten. Någon som vet hur jag får bort det? Det verkar svårt att få loss lyktan, vet någon hur man gör?
    Någon annan som har /har haft samma problem?
    Jag har ytterligare ett problem, en varningslampa lyser på instrumentpanelen (triangel och airbag) vad kan vara fel?? Vill helst inte gå till en verkstad då det verkar kosta rätt mycket så jag börjar här för att se om jag får någon hjälp.

    Nybliven Saabägare (tjej)

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 890

    Re: problem med fukt/imma

    Citat Ursprungligen postat av morin
    Jag har ytterligare ett problem, en varningslampa lyser på instrumentpanelen (triangel och airbag) vad kan vara fel?? Vill helst inte gå till en verkstad då det verkar kosta rätt mycket så jag börjar här för att se om jag får någon hjälp.
    När det gäller fel i airbagsystemet blir det förmodligen allra lättast och i längden också billigast att läsa ut felkoder på verkstad.

    Har du köpt bilen av en firma finns kanske möjlighet att få detta som en garantiåtgärd?

    PS.Välkommen hit.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3

    Re: problem med fukt/imma

    Hej
    nu är det ena problemet fixat, fukt i ena lyktan. Den var inte så svår att få bort som jag trodde.
    Kvarstå det andra problemet med varningslampan som lyser att någon är fel på airbagen.Jag har kollat under säterna om något var löst där under men icke.
    Kom gärna med förslag, om du haft liknade problem, och hur du löst det utan att gå till verkstad.

    Mvh Morin

  4. #4

    Re: problem med fukt/imma

    Var på Mechanomen och fixade varningslampan på airbag, det kostade bara 623kr.
    Dom bytte ut en "spole" i ratten som hade fel motstånd.


Liknande ämnen

  1. Problem med imma på rutorna!
    Av cse i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2010-02-25, 01:06
  2. Problem med imma i 9000 -97
    Av Andreas O i forum Allmänt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-12-06, 23:07
  3. Problem med imma, värmepaket?
    Av Frod i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-08, 13:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •