Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Koppla in Biltemas Motorstartknapp

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    572

    Koppla in Biltemas Motorstartknapp

    Tjena
    Håller på och kopplar in Biltemas motorstartknapp till mitt tändningslås men deras el schema som dom skickar med är inte det bästa.

    Som jag har förstått det skall 30+,15+ gå till brytaren för tändningen och 50+ till själva motorstartknappen. Om det stämmer är frågan hur man gör med 54+ som bara skall ligga på i "Drive" läget egentligen. Kan man koppla in den tillsammans med 30+ och 15+?

    Bifogar Biltemas och Saabs el schema. Bilen det gäller är en OG900 -91.



    Biltemas el schema


    Saabs el schema


    Tändlägena
    Kör Saab 9-3 SC 1,8t Biopower -08 med Maptun Steg 1 220hk

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 483

    Re: Koppla in Biltemas Motorstartknapp

    Det går att koppla +54 tillsammans med +15.

    Att Saab valt att ta ut +54 beror på att denna anslutning bryts då startmotorn drar, därmed släcks strömslukande förbrukare som kupéfläkt, elbakruta, värmesitsar, det automatiska halvljuset (varselljusläget), m.flera funktioner som går över tändningsnyckeln. Detta för att ge all tillgänglig effekt i batteriet till startmotor och tänd/bränslesystem för att säkerställa start.

    Men du. Bilen är relativt lättstulen redan som original och kommer att bli ännu enklare att sno med detta attribut. Larm med startspärr rekommenderas verkligen!
    9000 CSE A50 2,3T200 Aut -97
    9-5 SC Vector 2,0 BioPower Aut -09 BSR Steg2
    TECH 2 med CANdi-box Senaste SW för 9K, 900, 9-3 (Og+Ng) samt 9-5

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    572

    Re: Koppla in Biltemas Motorstartknapp

    Citat Ursprungligen postat av Slättabjörnen
    Det går att koppla +54 tillsammans med +15.

    Att Saab valt att ta ut +54 beror på att denna anslutning bryts då startmotorn drar, därmed släcks strömslukande förbrukare som kupéfläkt, elbakruta, värmesitsar, det automatiska halvljuset (varselljusläget), m.flera funktioner som går över tändningsnyckeln. Detta för att ge all tillgänglig effekt i batteriet till startmotor och tänd/bränslesystem för att säkerställa start.

    Men du. Bilen är relativt lättstulen redan som original och kommer att bli ännu enklare att sno med detta attribut. Larm med startspärr rekommenderas verkligen!
    Tack, Tror jag löst det.

    Jo jag vet att man i princip kan sno dessa med en tandpetare men jag kommer ha dold brytare på 30+ så är inte den påslagen så funkar inte motorstartknappen. Visst, den kommer se otroligt lättstulen ut men en krossad ruta eller ett uppbrutet dörrlås kan jag leva med i värsta fall. Kommer mest köra på bana/stripp ändå och inte ha den parkerad utanför några köpcentrum direkt.

    Någon form av larm för att skrämma folk blir det nog också.

    Se bild.
    Kör Saab 9-3 SC 1,8t Biopower -08 med Maptun Steg 1 220hk

Liknande ämnen

  1. Biltemas ljudisolering
    Av Stoffe08 i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2013-07-10, 12:56
  2. biltemas polermaskin?
    Av 900s grå i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-03-22, 00:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •