Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Saab 9000 startar inte.

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Hudiksvall
    Inlägg
    2

    Saab 9000 startar inte.

    Tjena tjena

    Nu har jag fått problem med min saab 9000 cd b204e från 96, När jag vrider nyckeln till första läget så är allting helt normalt, alla lampor lyser men sen när jag ska starta bilen så händer ingenting, det bara klickar i ett relä under huven och sen låter det som om att de är nåt relä vid handsfacket som klickar. Batteriet är friskt så jag misstänker startmotorn, jag har knackat lite på den utan resultat jag har också kollat jorden genom att lägga en startkabel på - polen och sen jordat i motorn. Jag har tänkt att jag ska kolla tillslaget imorgon om jag får tag i nån multimeter. Jag har också nåt larm från defa, finns det nån startspärr där eller nåt? om det gör de hur kopplar jag bort larmet? Har haft det här problemet två gånger tidigare men då har den startat efter några försök. Skulle vara grymt tacksam om jag fick några fler tips på hur jag kan felsöka.

    Mvh Tobias Hanning

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 871

    Re: Saab 9000 startar inte.

    Det finns ingen orginalstartspärr som förhindrar att startmotorn går runt men hur ditt DEFA-larm är kopplat är ju svårt att säga men om du hör du att det klickar när du vrider till "START" är det knappast vare sig larmet eller tändlåskontakten heller utan jag gissar att startmotorn gett sig.
    Testa att lägga i gunga bilen lite med växel i för att se om du på så sätt kan få startmotordervet att slå in mot startkransen om det är där det kärvar.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Hudiksvall
    Inlägg
    2

    Re: Saab 9000 startar inte.

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Det finns ingen orginalstartspärr som förhindrar att startmotorn går runt men hur ditt DEFA-larm är kopplat är ju svårt att säga men om du hör du att det klickar när du vrider till "START" är det knappast vare sig larmet eller tändlåskontakten heller utan jag gissar att startmotorn gett sig.
    Testa att lägga i gunga bilen lite med växel i för att se om du på så sätt kan få startmotordervet att slå in mot startkransen om det är där det kärvar.

    Har provat att rulla den fram och tillbaka utan resultat, Blir väl som jag misstänkt att byta startmotorn, har du några tips på hur jag gör det smidigast? iallafall tack för svar

    Mvh Tobias Hanning

Liknande ämnen

  1. Saab 9000 2.0t -98 startar inte.
    Av Toz_ i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2013-07-12, 20:40
  2. saab 9000 -96 startar inte
    Av brandcore i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-10-01, 19:51
  3. Saab 9000 -93 startar inte
    Av johanmek i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-06-30, 16:52
  4. Saab 9000 Cde 2.0t Startar inte =P
    Av Raggoth i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2011-04-10, 15:25
  5. Saab 9000 startar inte
    Av mattiascarlsson81 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-28, 23:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •