Visa resultat för omröstning: Tyck till om nya nr av Turbotrycket

Antal röster
132. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Bästa nr hittills

    104 78,79%
  • Mycket bra

    27 20,45%
  • Ok

    1 0,76%
  • Inget bra

    0 0%
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 56 av 56

Ämne: Nya nr av Klubbtidningen !

  1. #41
    Steg 3
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    3 937
    Citat Ursprungligen postat av peraero
    Vad va det med i tidningen?

    MVH Per

    Har du inte fått den?

  2. #42
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 229
    Citat Ursprungligen postat av MrZ
    Hm.... Kanske skulle prova det där med att korta av karossen, göra den smalare... typ 1 sitsig räcer...

    Okay, hit med bilen KK!
    Nja, jag tänkte mig snarare någonting i stil med en McLaren, alltså 3-sitsig med mittmonterad förarstol, måsvingedörrar och dubbla motorer drivandes varsin axel (som den där galna Audi TT:n...)

    Funkar det för dig om jag hämtar den till jul?

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  3. #43
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 541
    Medlem#
    4156
    Citat Ursprungligen postat av Kalle-79
    Hej!

    Ja detta var klart det bästa numret hitils som jag läst.
    Bra skrivit,bra repotage och bra format på tidningen.

    M.v.h Kalle
    Håller med!

    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  4. #44
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göteborg/olofstorp
    Inlägg
    2 141
    Tycker det var det helt klart bästa numret hittills!

  5. #45
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Hästbo/Torsåker
    Inlägg
    188
    Bra nummer och betydligt bättre format. Känns mer seriöst. Bra jobbat!
    /Marcus
    V70 2,5 FT -10, alltid etanol! Har tidigare ägt ett gäng olika Saabar.

  6. #46
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    660
    nepp

  7. #47
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Järfälla, Sthlm
    Inlägg
    2 621
    Citat Ursprungligen postat av Mr Dezent
    Hallå, Niklas!

    Utan att gå in på detaljer så ...
    Det förra numret var ett resultat av cirka 2-3 veckors idiotarbete, från planeringsstadiet till färdig tidning.

    Detta nummer har vi haft tre månader på oss att göra, vilket givetvis gynnade innehållet markant.
    Av detta kan man bara konstatera att god planering och väl tilltagen tid är A och O. Inte säkert att det innebär att det blir lyckat för den sakens skull (själv har jag retat mig på en hel del saker i det senaste numret), men oddsen ökar ju markant!

    Mvh
    Fredrik

    Absolut, och det märks som sagt väldigt tydligt att det ligger bra mycket mer arbete bakom detta nummer. Det krävs bra mycket mer arbete än vad många tror att få till en bra trycksak.

    Det som jag tyckte var störst skillnad med detta nummer var ju just att det var riksomfattande, folk från ex Västerås och så..

    Bor tyvärr i fel ände av landet för att kunna involvera mig mer, även fast jag hemskt gärna skulle göra det. Får försöka slänga ihop någon artikell kanske istället för att sitta här och hävda mig

    Skulle vara kul att veta lite vad du retar dig på? Kanske är samma som mig. Skriv gärna pm om du har föredrar det.


    /Niklas
    Ng900 Turbo Sasse Edition
    9-3 CV Dubai Edition <Såld
    9-5 Aero Sport combi -02

  8. #48
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    5 294
    Citat Ursprungligen postat av peraero
    Vad va det med i tidningen?

    MVH Per
    ett reportage om "fullfart" 99orna som ägs av Mats i Laholm
    avställningstips.
    Reportage om Charlotte "sunshine"... Ja bilen handlade det om alltså
    Lite från Rudskogen den 24 juli
    Reportage från en träff i Västerås
    "MrZ" Jonas 9-5 var det med ett reportage om
    Sen ett reportage om Patrik "900t8airflow" bil
    Lite om SDCC
    Och profilen Paul Ström

    Sen lite allämnt bladder om sponsorer o stadgar osv.
    No more SAAB...

    "Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man har rätt..."

  9. #49
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    1 378
    Medlem#
    6410
    Jag tyckte den var kanon!!!!!
    Jag var ju med......
    Formatet känndes ok....

    Mvh/Ollila
    Körde Aero Wannabe..
    9-3 SportWagon---------->SÅLD!! Nya Bilen Hämtad 7/10 2013....

  10. #50
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    992
    Om man inte fått tidningen, men brukar få den, vad gör man då? Vem vänder man sig till? Vill ju gärna ha den när man kanske är med på ett litet litet hörn...

    /Jonas
    9000 aero -97 (svart) Garaget

  11. #51
    Steg 2
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 786
    Medlem#
    5228
    Kanon bra!!
    Mycket bättre än tidigare nummer som ja har läst. trevligare o färggladare layout. Tycker inte att de e nån direkt nackdel att tidningen har blivit mindre. lättare att ta med sej då
    Hoppas att de fortsätter i samma anda. Kanon innehåll. Kändes riktigt intressant att läsa om andras bilar, va som är gjort osv..
    Fortsätt med reportage så att man ser va som händer runt om i landet..
    Mvh Fredrik
    9-5 2.3T BioPower MapTun

  12. #52
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    1 250
    Break out:

    Om du inte fått tidningen fastän du borde fått den, se då denna länk:

    http://forum.saabturboclub.com/phpbb1/v ... 170#401170

    Rickard når du på medlemskap@saabturboclub.com
    Dodge Viper / Porsche 996 C4 Cab / Hummer / Volvo S60 2,4T / Volvo V60 D2
    Professionell räksmugglare

  13. #53
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    992
    Tack Mr Dezent!

    Har nu skickat i väg ett mail.

    /Jonas
    9000 aero -97 (svart) Garaget

  14. #54
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Stora Levene
    Inlägg
    565
    Medlem#
    5497
    kanon!!! iofs är detta mitt andra nummer jag fått,
    och jag tycker det är underbart med en klubbtidning!!
    Både formatet, och innehållet känns proffsigare.
    mer reportage och läsning är inte fel heller eftersom man redan längtar till nästa tidning

    En nackdel är att min brevbärare praktiskt taget slänger tidningen på gräsmattan, så detta nummret var ganska ihoplimmat och skrynkligt av regn *grr*

    så inplastning av mina nummer haha

    MVH /// Johan

  15. #55
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skärhamn/Tjörn
    Inlägg
    437
    Kanonfint format! Enkelt och behändigt att spara. Tack för att jag till slut fick tidningen efter lite strul! Superfin tidning!


    MVH Andreas
    Om nåt kan krångla så kan man ge sig fan på att det gör det också!

  16. #56
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    250
    Kan bara helt klart hålla med dom flesta i denna tråden! Turbotrycket är enormt bra med det nya formatet o innehållet!! Formatet är perfekt för att vara en klubbtidning, de tidigare tycker jag faktiskt tom var för stora !! Det nya formatet o den nya layouten känns väldigt mycket mer proffsig nu än vad den gjorde innan!!

    Med tanke på det någon skrev här längre upp, med att de skulle bli svårt att få till en lika bra tidning igen pga att det inte skulle finnas material ! Finns en massa material att skriva om !! Kanske tom för mycket för att få plats ! Jag menar, kolla man bara på det här forumet så ser man ju hur allting flödar av liv!! Det är ju i princip bara att kolla i dom olika ämnesområdena så finns det ju en mängd av saker att skriva om!!

    Mr. Dezent & Lillemor: Måste verkligen berömma er otroligt mycket för ert jobb med den nya tidningen!! Den är bland det bäste jag sett!! Jämför man med många andra tidningar så är den mycket representabel o respektingivande för våran klubb!! Tror att utomstående som inte är medlemmar i klubben skulle bli väldigt imponerade av våran klubbtidning! Den visar ju, ihop med forumet o träffarna, att det verkligen är liv i klubben o att det händer saker!! Kan helt enkelt bara ge !!

    Mr. Dezent, Lillemor, Sonesson o de andra i styrelsen:
    Jag har tänkt på en sak nu sen jag var på vårat årsmöte i lördags gällande våran klubbtidning! Jag fick tyvärr aldrig lagt fram det på mötet tyvärr! Det jag har funderat över är om man inte skulle kunna lägga till "Turbotrycket" som ett eget forum under enheten "STCS" i klubbforumet? Där skulle man kunna ta upp saker gällande klubbtidningen t ex tips på saker för reportrarna att skriva om! Vore mycket enklare istället för att vi tar upp tidningen under allmänt! Där blandas bara trådar berörande tidningen, ihop med allting annat! Det gör ju att när man väl ska ta upp nånting i tex en sån här tråd, kommer man ju få leta som sjuttan bland alla trådar under forumet "Allmänt" ! Nej, jag tycker det vore bättre om tidningen hade ett eget forum under rubriken "Turbotrycket" lr något sådant! Jag vet att vi har en egen avdelning för klubbtidningen på huvudsidan, men de enda man kan göra där är ju att hitta fyra-fem stycken gamla turbotrycket! Man kan ju inte diskutera lr på något sätt ge respons o tips till redaktionen!
    Det här är bara ett tips som jag tror skulle förenkla arbete för reportrarna att även fortsättningsvis skriva intressanta artiklar i klubbtidningen! Gör ju det oxå enklare för oss medlemmar att komma med intressanta tips o inlägg i deras arbete!
    För övrigt måste jag som sagt ge er eloge för en mycket bra tidning som jag hoppas kommer leva lika livskraftigt även i fortsättningen som den gör nu !!

    Måste verkligen säga att det känns som man kommit rätt när man blev medlem i den här klubben!! Var på årsmötet för första gången nu i lördags o ja fick genast intrycket att det här är en klubb som verkligen går in seriöst för sammanhållning, god stämning mellan medlemmarna o för att vi ska ha kul!! Det är ju det allting handlar om!! Ett stort för stcs!!

    Mvh Pär..

    Oj, blev lite långt det här !
    "Potential Victims will take one look in the mirrors and know, flat know, what is about to happen to them"
    - Autoweek vid lanseringen av Saab 900 Aero..
    Nu i garaget: Saab 900 turbo AirFlow-cab. -87, 900 Aero-replika -88 I8->T16, o lite annat skoj..

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-05-03, 06:43
  2. Nytt utförande på klubbtidningen.
    Av Sonesson i forum TurboTrycket
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2007-01-20, 12:36
  3. Nästa nr av klubbtidningen.
    Av Sonesson i forum TurboTrycket
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-03-14, 23:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •