Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Montera laddtrycksmätare T7, HJÄLP!

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2009
    Inlägg
    18

    Montera laddtrycksmätare T7, HJÄLP!

    Hej!

    Har följt denna tråd:http://forum.saabturboclub.com/viewt...?f=30&t=235354 och försökt montera min laddtrycksmätare men jag lyckas inte dra igenom slangen från motorutrymmet genom torpedväggen till knäbrädan. Använder mig av najtråd.

    När jag ska dra genom torpedväggen så försöker jag genom gummipluggen som sitter där rattstången går in ungefär. Men det tar antingen stopp och tråden bara böjs eller så kommer jag helt fel. Någon har några bra tips och helst bilder?

    Har försökt göra som enligt tråden, men då det saknas bild så hittar jag inte torxskruven t.ex. :

    "Öppna upp huven och leta rätt på huvwiren och hålet där den går ner. Som du kommer se så sitter täckplasten vid ruten ivägen för det hålet vilket gör det lite knöligare att komma åt men det går.
    Börja med att lossa det fästet till huvwiren som är skruvat med en torx-skruv (är markerat på bilden nedan)
    Bild (SAKNAS!)
    När det fästet är lossat, lossa även wiren från dom små plastklipsen som sitter längs wiren.
    Nu kommer wiren vara tillräckligt slapp för att den inte ska vara ivägen när vi ska in under platsen och mecka.
    Lossa nu tätningsiten som håller plasten på plats nedanför torkarna.
    Nu kan du böja upp platsen tillräckligt för att kunna få in handen och armen och komma åt hålet som slangen ska in igenom.
    Till höger om hålet där huvwiren går igenom sitter en gummiplugg som täcker ett hål. Peta bort den med en liten skruvmejlsel eller liknande. Du kommer nu märka att det är massa isolering och så i vägen men detta är inga problem.
    Ta nu ståltråden och peta igenom den genom hålet, genom isoleringen och du kommer se att den tittar ut nere till vänster om pedalerna (just denna bit kan underlätta om man har en kompanjon som ligger och tittar efter ståltråden när den kommer ner mot pedalerna)"



    Mvh

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    187

    Re: Montera laddtrycksmätare T7, HJÄLP!

    Nu vet jag inte vilken bil du har. Men på Ng900 & OG9-3 finns det ett hål lite ovanför pedalerna. Det hittar du lättast om du tar bort mattan bakom pedalerna, lägger dig ner på rygg på bilens golv och känner med handen utmed torpedväggen och upp mot ratten. Någonstans på vägen kommer du känna en liten "gummiplupp". Tryck in denna med fingret & skjut sedan in slangen (eller vad det nu är du ska ha igenom).

    Har tyvärr inga bilder men gör du så borde du hitta hålet ganska snabbt.

    Hittade den bilden på forumet vet inte om den hjälper något ?
    http://user.tninet.se/~ycn210c/stereokabel.jpg
    Saab OG9 3 aero Nordic Steg III
    http://www.garaget.org/Fel_xi

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2009
    Inlägg
    18

    Re: Montera laddtrycksmätare T7, HJÄLP!

    Citat Ursprungligen postat av Pep_sjoberg
    Nu vet jag inte vilken bil du har. Men på Ng900 & OG9-3 finns det ett hål lite ovanför pedalerna. Det hittar du lättast om du tar bort mattan bakom pedalerna, lägger dig ner på rygg på bilens golv och känner med handen utmed torpedväggen och upp mot ratten. Någonstans på vägen kommer du känna en liten "gummiplupp". Tryck in denna med fingret & skjut sedan in slangen (eller vad det nu är du ska ha igenom).

    Har tyvärr inga bilder men gör du så borde du hitta hålet ganska snabbt.

    Hittade den bilden på forumet vet inte om den hjälper något ?
    http://user.tninet.se/~ycn210c/stereokabel.jpg
    Okej, jag har en OG9-3 Aero -00. Ska försöka med det, men vore bra om nån råkade ha lite mer bilder på själva monteringen

Liknande ämnen

  1. Montera laddtrycksmätare T7
    Av Manick i forum FAQ
    Svar: 77
    Senaste inlägg: 2023-01-26, 14:14
  2. Montera Laddtrycksmätare T7
    Av Manick i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-09-03, 01:36
  3. Montera laddtrycksmätare 9000
    Av frankieboy i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-31, 18:17
  4. Montera laddtrycksmätare, hur?
    Av salkin i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-07-10, 16:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •