Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Sätesvärme bak?

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    761

    Sätesvärme bak?

    Har kommit över ett par sittdynor till en og9-3 med sätesvärme integrerat! Detta är tydligen inte allt för vanligt och nu är min fråga följande. Är det bolt on eller finns det absolut inga kablar fördragna? Sätena har varsin kontakt med 2 sladdar, kontakten till själva sätesvärmarknappen har dock 5 kablar. Är det genomförbart att montera dessa eller ska jag strunta i det totalt?

    mvh marre

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 007

    Re: Sätesvärme bak?

    Det är väl bara att koppla in. Värmedynor är enkla i sin funktion. Ström på = varmt.
    Fredrik J

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    761

    Re: Sätesvärme bak?

    Citat Ursprungligen postat av Fredrik J
    Det är väl bara att koppla in. Värmedynor är enkla i sin funktion. Ström på = varmt.
    Jo det är jag införstådd med, men tycker fortfarande att det borde sitta någon form av säkring till sladdarna original, kanske funkar om man tjyvar ström från något reglage som går på när man vrider tändningen? För on/off styr man med knappen till värmen. Vore dock bra att veta vad för typ av säkring det sitter, hittar inget matnyttigt i epc/wis.

    EDIT: Hittade nu information i WIS och där står det att det är kopplat till TWICE enheten, samt att det är yttertemperaturen som bestämmer hur länge värmen är på, är inget fördraget är det nog bara att ge upp då det även är kopplat till siden.

    mvh marre

  4. #4

    Re: Sätesvärme bak?

    Citat Ursprungligen postat av Marre90
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik J

    EDIT: Hittade nu information i WIS och där står det att det är kopplat till TWICE enheten, samt att det är yttertemperaturen som bestämmer hur länge värmen är på, är inget fördraget är det nog bara att ge upp då det även är kopplat till siden.

    mvh marre
    På min 9-3 aero -02 sitter det en knapp för baksätesvärmen på mittkonsollen mellan stolarna bakom tändningslåset och fönsterhissarna.
    SAAB og900 cabriolet-prototyp, SAAB 9-3 Aero/Toppola,
    SAAB 9-3 Viggen cab (MonteCarlo-gul), SAAB 99 turbo x 3.
    http://www.toppola.se

Liknande ämnen

  1. Långsam sätesvärme bak
    Av Lidman i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 02:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •