Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Finns det ny grill/nät att köpa? OG9-3 Aero

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2009
    Inlägg
    78

    Finns det ny grill/nät att köpa? OG9-3 Aero

    Har för ett tag sedan monterat en ljusramp á 4st lampor under regplåten i fram på min 9-3 aero -01. Kruxet va bara att jag va tvungen att klippa lite i det här grillnätet i plast som sitter där för att kunna dra kabeln genom där.

    Jag vet inte om jag har tänkt att låta ljusrampen sitta över sommaren eller (antagligen inte). Även fast deta lilla hål jag klippte inte syns så jävla bra så undrar jag ändå ifall det finns en sådan del att köpa, eller måste man köpa helt ny front?

    Om det går, är det då lätt att montera på? Och hur går jag tillväga?

    För att förtydliga vilken del jag är ute efter så kommer det en bild här:


    Tack på förhand!
    /Johan
    Saab 9-3 Aero -01

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    örebro/bonnavischan
    Inlägg
    604

    Re: Finns det ny grill/nät att köpa?

    ja nätet kan du köpa löst på saab. MEN jag har för mig när jag kollade för ett par år sedan att den var snuskigt dyr.
    9-3 aero sportcombi. Lite "tunad"
    http://www.garaget.org/Pekkis
    Livet är inte bara en lek det är en dans på rosor också!

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Lund
    Inlägg
    629

    Re: Finns det ny grill/nät att köpa?

    Alternativt köpa löst nät någon annanstans och klippa och sätta dit själv? Eller är det något speciellt med nätet?
    Senast redigerat av Moderator den 2021-12-04 klockan 11:33. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2009
    Inlägg
    78

    Re: Finns det ny grill/nät att köpa?

    Tänkte på det jag med. Vart kan man köpa liknande nät då? Jag vill inte ha något "pimpnät" att sätta dit istället, utan det lär väl bli något liknande
    Senast redigerat av Moderator den 2021-12-04 klockan 11:34. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
    Saab 9-3 Aero -01

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Lund
    Inlägg
    629

    Re: Finns det ny grill/nät att köpa?

    Jag vet att Feltema har svart nät, dock ser det på bilden ganska grovt ut så jag vet inte om det är likadant? Går på en hundring eller så.
    Men värt att kolla som lär ha liknande till billigt pris är väl; Feltema,jula, rusta, bauhaus, hornbach etc?
    I någon utav de affärerna lär du ju kunna hitta något vettigt
    Men nu har jag ju dock inte koll på vad nätet kostar hos saab, men lär vara billigare att hitta o klippa eget
    Senast redigerat av Moderator den 2021-12-04 klockan 11:34. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Oskarshamn
    Inlägg
    428

    Re: Finns det ny grill/nät att köpa?

    Tror originalnät kostar ca 1200kr om jag inte missminner mig. Jag skulle helt klart köpa något liknande från typ Speedparts eller Realcar och sätta dit istället.

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2009
    Inlägg
    78

    Re: Finns det ny grill/nät att köpa?

    Hmm.. Jo, jag lägger nog inte ut 1200 spänn på nytt orginalnät. Då åker jag hellre som det är. Med eller utan extraljus på. Det är inget herrejösses-hål, och det sitter väldigt långt upp, så ska du se det så får du krypa på knäna.

    Tack för era svar. Ska kika runt på lite nät
    Senast redigerat av Moderator den 2021-12-04 klockan 11:34. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
    Saab 9-3 Aero -01

Liknande ämnen

  1. Finns torkararmsbussning att köpa? NG9-3
    Av PelleJ i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2021-12-06, 14:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •