Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Brummande ljud i 9-3:a

  1. #1

    Brummande ljud i 9-3:a

    Hej,

    Kommer hem med andrabilen och parkerar bredvid min 9-3:a-03. Ifrån den kommer ett högt dovt brummande från nånstans under instrumentpanelen. Det liknar ett resonansljud som från en borrmaskin i metall eller nåt åt det hållet. Samtidigt luktar det bränt i kupén. Det lät också som något knäppte lite då och då (relä?). Ryckte alla säkringar i kupén utan att ljudet tystnade. Sen tröttnade jag och skruvade bort batterikabeln. Nån som har en aning om vad det kan vara? Innan jag ryckte säkringar lyckades jag starta bilen så jag undrar också om man törs köra bort till verkstan (3 km) eller om man måste bogsera.
    Sambon märkte inget ovanligt när hon parkerade och det ljudet skulle inte gått att missa så den måste fått för sig att börja låta spontant när den stod parkerad.

    Tacksam för alla kloka kommentarer

    /Bengt

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Hästevik
    Inlägg
    1 347

    Re: Brummande ljud i 9-3:a

    Har du bränslevärmare på bilen?

    /Jonas

  3. #3

    Re: Brummande ljud i 9-3:a

    Jag misstänker nu också kupéfläkten. Ljudet har försvunnit så det kan jag inte ha som indikation men fick intrycket att den brända lukten gett med sig sen jag ryckt säkringen. Borde förstås kollat fläkten specifikt med säkringen i men det luktade så mycket bränt att jag ville få stopp på det så fort som möjligt. Nu får den stå till jag har tid på verkstaden.

    Jag har inte värmare på bilen.

Liknande ämnen

  1. Brummande ljud Saab 9-3 -02
    Av jberg i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-01-02, 20:53
  2. Vibrationer og9-3 med brummande ljud.
    Av Almy i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-10-02, 14:25
  3. Brummande ljud i intervaller *Löst*
    Av Harry142 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-02, 01:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •