Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: orginal högtalare i 9-5?

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Dals-Ed
    Inlägg
    710

    orginal högtalare i 9-5?

    Hej

    har nu en bra fråga. vad är det för tum och högtalare i en 9-5 kombi vector 02a?

    det jag har hittat är 3 högtalare på intrument brädan

    1 i varje dörr fram och 1 i varje dörr bak.

    instrument brädan är det ju 3,5" och 2,5" som spelar mellanregister och diskant så mycket är jag med. sedan sitter det 6,5" basar i dörrarna orginal med. men vad sitter det i bakdörrarna? då när jag vinklar så det bara kommer ljud bak så dunkar det så det vibrerar i framdörrarna men vinklar jag fram ljudet så det är på 3,5" och 6,5 tummarna så basar dom sämmre än dom bak :S och jag har härt att det skall vara 4" bak men det kan inte stämma med ett sådant tryck som det är dom orginal högtalarna. har dock inte hittat någon orginal baslåda heller vad jag kan se. vet dock inte vart den skulle sitta heller :P i baganen har jag reservhjuls baljan och 2 skåp i väggarna för grejer.

    någon som vet vad det är för storlek på dom i bakdörrarna?

    försökte även sätta i en backes ljud adapter förs lutsteg men hade inte ens ett sådant uttag på stereon :S eller ja rättare sakt inget uttag alls föurom orginal kablarna dragna. dock vet jag att det minst är as2 för den har band.

    Mvh
    Martin
    9-5 vector sc 2,3t -02

    http://www.garaget.org/euroman

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: orginal högtalare i 9-5?

    viewtopic.php?p=1896045#p1896045

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Du hittar en massa info på Göran Larssons site: http://www.mitt-eget.com/saab/faq_audio.shtml
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Dals-Ed
    Inlägg
    710

    Re: orginal högtalare i 9-5?

    kanon bra sida

    dock förstår jag fortfarande inte hur i hela friden mina 4" bak spelar värre än 6.5" idörrarna :S och jag har ingen bas i baganen enlikt beskrivning och de är en as2.

    men men kanske skall vara så hehe spelar dock riktigt bra tycker jag för att inte vara as3
    9-5 vector sc 2,3t -02

    http://www.garaget.org/euroman

  4. #4
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    4 020
    Medlem#
    3471

    Re: orginal högtalare i 9-5?

    Det är hyffsat originalljud i 9-5orna för o vara från fabrik. Hade as2 innan jag bytte ut allt till as3 o skillnaden är klart märkbar. Till det positiva.

    //B
    Björn #3471
    Västerås
    Graget.org: Mr_SunBear @ Garaget
    Instagram: mr_sunbears_garage

  5. #5

    Re: orginal högtalare i 9-5?

    Du skriver 4" i bak dörrarna. Då undrar jag vilkt årtal dem bytte från 5.25" till 4"?
    För i min -99a sitter där iaf. 5.25" org.

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Enköping/Uppland
    Inlägg
    68

    Re: orginal högtalare i 9-5?

    I min 9-5 aero 04a sitter det 4" element, den 4an har samma storlek på yttermåttet och monterings hålet som en 5,25a har. Men själva konen är lika stor som ett 4" element.

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Dals-Ed
    Inlägg
    710

    Re: orginal högtalare i 9-5?

    Citat Ursprungligen postat av Svugg
    I min 9-5 aero 04a sitter det 4" element, den 4an har samma storlek på yttermåttet och monterings hålet som en 5,25a har. Men själva konen är lika stor som ett 4" element.
    Dock spelar det riktigt bra för att vara orginal ljud tycker jag men blev väldigt fundersam då det kändes som om att dom bak spelade bättre än 6.5 i dörrarna fram :P kanske bara är inbillning då det spelar 3,5" fram med. så man itne hör det lika bra. spelar dock väldigt bra för att inte ha baslådan och kardon högtalarna.

    Tack för hjälpen alla

    Mvh
    Martin
    9-5 vector sc 2,3t -02

    http://www.garaget.org/euroman

Liknande ämnen

  1. bild på Orginal högtalare saab 9-3
    Av Stoffe08 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-04-21, 15:49
  2. vad för typ av högtalare i en orginal ng900?
    Av EmilJ i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-14, 01:39
  3. Orginal högtalare i dörr 99 turbo?
    Av Turboström i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-06, 02:18
  4. Byte av orginal högtalare.
    Av assar_w i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-05-07, 18:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •