Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Kabelknippe i fronten ng9-3 03-07

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    58
    Medlem#
    7463

    Kabelknippe i fronten ng9-3 03-07

    Hej!

    Jag har eftermonterat främre varsel/dim-ljus på min 9-3sc 07:a. Har dock inte ännu bytt ut kabelknippet fram mot ett som har ledare för dimljusen. Alltså det som går från kontakten fastsatt i spoilerskölden under fronten och går fram till tempsensor plus ev USA-ljus samt även då dimljus. Det finns på bild i FAQ.

    Vet inte om det är görligt att krimpa ett själv? Har själv varken verktyg, delar eller erfarenheter som behövs så jag är nog lite ute på hal is här..

    Därför funderar jag på att köpa ett kabelknippe. Helst ett som innehåller alla ledare och då menar jag:
    - för tempsensor
    - för dimljus
    - för USA-ljus

    Hör tempsensorn kanske till själva kabelknippet och måste köpas med?

    Mailade Speedparts (dom säljer bl.a. USA-ljusen) för någon vecka sedan och frågade vart man får tag på kabelknippet, dock inget svar ännu.

    Har inte frågat på skroten, där kanske man inte kan hitta fullpopulerade knippen men dom har säkert ett och annat med ledare för dimljus i alla fall. Har inte heller frågat på Saab ännu.

    Vet att det gjorts lite eftermontage i fronten på diverse bilar och det kanske är någon som har möjlighet att dela med sig av erfarenheterna. Någon som köpt original kabelknippet och vet artikelnr, om/var det går att få tag på ett på ett smidigt sätt och ungefär vad det kan kosta?

    /Porse
    Saab 9-3 1.8t BioPower SC Vector -07

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    58
    Medlem#
    7463

    Re: Kabelknippe i fronten ng9-3 03-07

    Efter lite mer intensivt googlande:

    12785865 - kan det vara kabelknippet med anslutning för tempsensor + dimljus?
    12767810 - kan det vara kabelknippet med anslutning för tempsensor + dimljus + sidopos/USA-ljus?

    Nästa blir nog ett besök hos saabhandlaren för att se om jag är på rätt spår...
    Saab 9-3 1.8t BioPower SC Vector -07

Liknande ämnen

  1. Del till fronten 9-5 SC -02
    Av skurkn i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-25, 23:22
  2. hur får man dit PER-AERO fronten?
    Av totte_norrköping i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-20, 17:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •