Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Xenon-konvetering 9-5 -04

  1. #1

    Xenon-konvetering 9-5 -04

    Tjena!

    har ett problem nu när jag har xenon-konveterat helljus på farsans 9-5 aero -04, för när jag tänder helljus när det är kalla så tänds: antispinn off, varningstriangel i hastighetsmätarn, hastighetsmätarn slocknar, bromslampan tänd och abs lampan.
    Kan det vara för att de är can-bus system på dom? Har inga boxar framme vid lampan på kitet. utan bara xenon box, kablar och lampan är det. Är det där problemet sitter? Och är det skadligt för system att tända helljus när allt det tänd?

    Tack på förhand.

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Markaryd
    Inlägg
    248

    Re: Xenon-konvetering 9-5 -04

    Du får nog gå igenom dina kablar du dragit.
    Jag har monterat samma på min bil (Xenonkungen) och det funkar perfekt (2år).
    Volvo V70 D5 -08
    Toyota Auris -10 1,4 Diesel
    Volvo 940 VOE Rallybil

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Mölnbo
    Inlägg
    957

    Re: Xenon-konvetering 9-5 -04

    Problemet du har är att du förmodligen får en strömrusning i orginalkablarna.
    Du ska sätta dit en reläsats mellan ballasterna så dom får sin ström direkt från batteriet istället.
    Gjorde detta på min fars bil, Förvisso en renult megan men det var samma fenomen på den.

    Mvh Åke

    Jahnson Tuning
    Garaget Facebook instagram
    Frågan är inte OM något kommer att rasa.Frågan är bara när och hur spektakulärt? Mvh Åke Jahnson.
    Quicksand´s got no sense of humor

  4. #4

    Re: Xenon-konvetering 9-5 -04

    Mr cba:Nu har jag provat montera relän och det blir ändå samma fel.

    LeifA: Har kollat igenom kablarna oxå inget som är galet där heller.

    Glömde nämna att han har xenon original i halvljusen. kan det vara det som tjorvar ihop allting för mig??

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •